Ο Τζορτζ Φλόιντ δολοφονήθηκε από έναν αστυνομικό επειδή ήταν μαύρος, ωστόσο, ο θάνατός του κατάφερε να αλλάξει πολλά και να επαναφέρει το κίνημα «Black lives matters».

Έτσι, μέσα σε λίγες ώρες από την ανακοίνωση ότι η «Aunt Jemima» αποσύρθηκε από τα ράφια των καταστημάτων, τουλάχιστον τρεις ακόμη εταιρείες τροφίμων έσπευσαν να απαντήσουν σε παράπονα σχετικά με άλλες μάρκες που έχουν επικριθεί για τη χρήση φυλετικών στερεοτύπων, σύμφωνα με τις «New York Times».

Η Mars Food, ιδιοκτήτης της μάρκας ρύζι του «Uncle Ben’s», που διαθέτει έναν ηλικιωμένο μαύρο άνδρα χαμογελαστό στο κουτί, δήλωσε την Τετάρτη 17 Ιουνίου το απόγευμα, ότι θα «εξελίσσει» τη μάρκα καθώς συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες για τον ρατσισμό και την αστυνομική βία σε ολόκληρη τη χώρα.

«Αναγνωρίζουμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξελιχθεί η μάρκα του Uncle Ben’s, συμπεριλαμβανομένης της οπτικής ταυτότητας της μάρκας, την οποία θα κάνουμε», δήλωσε η Caroline Sherman, εκπρόσωπος της Mars.

Η εταιρεία δεν γνωρίζει τη φύση των αλλαγών ή το χρονοδιάγραμμα, είπε, «αλλά αξιολογούμε όλες τις δυνατότητες» (δείτε εδώ περισσότερα).

Λίγο μετά από αυτήν την ανακοίνωση, η ConAgra Brands, ο κατασκευαστής του σιροπιού τηγανίτας της «Mrs Butterworth», δημοσίευσε μια δήλωση που ανέφερε ότι η εταιρεία είχε ξεκινήσει μια «πλήρη επισκόπηση μάρκας και πακέτων», σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα.

Κατά καιρούς, η εταιρεία έχει δεχτεί αρνητική κριτική για το σχήμα του μπουκαλιού της «Mrs Butterworth» μιας και παραπέμπει σε καρικατούρα μαύρων γυναικών ως υποτακτική για τους λευκούς.

Αργότερα, την ίδια μέρα η B&G Foods Inc., η μητρική εταιρεία της Cream of Wheat, ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε επίσης επανεξέταση της συσκευασίας της.

Το κουάκερ, το οποίο απεικονίζει έναν αστραφτερό μαύρο άντρα με τη στολή ενός λευκού σεφ, δεν έχει αλλάξει πολύ από το ντεμπούτο του στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ο χαρακτήρας ονομαζόταν «Rastus», ένας όρος που τον χρησιμοποιούσαν συχνά για μαύρους δούλους, και κάποτε απεικονίστηκε ως ένας σχεδόν άγνωστος μάγειρας που δεν ήξερε τι ήταν οι βιταμίνες.

«Κατανοούμε ότι υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την εικόνα του σεφ», δήλωσε η εταιρεία στη δήλωσή της, «και δεσμευόμαστε να αξιολογήσουμε τη συσκευασία μας και θα λάβουμε προληπτικά μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι εμείς και οι μάρκες μας δεν συμβάλλουμε κατά λάθος στον συστημικό ρατσισμό».

Οι πρόσφατες έντονες διαμαρτυρίες έχουν σημάνει συναγερμό σε εταιρείες που εδώ και δεκαετίες χρησιμοποιούν φυλετικές εικόνες για να πουλήσουν ρύζι, τρόφιμα για πρωινό, γαλακτοκομικά προϊόντα και σνακ, μεταξύ άλλων προϊόντων και υπηρεσιών.

Όπως ανέφερε στην εφημερίδα, ο Kevin D. Thomas, καθηγητής πολυπολιτισμικού branding στο Πρόγραμμα Φυλών, Εθνικών και Αυτόχθονων Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Marquette, ελπίζει ότι η τρέχουσα ώθηση για αλλαγή θα οδηγήσει τελικά σε μια σημαντική αναθεώρηση στον κόσμο του μάρκετινγκ.