Ο Tom Sykes στέφθηκε επιτέλους πρωταθλητής στο παγκόσμιο Superbike. Ο τίτλος που πέρυσι του ξέφυγε για μισό βαθμό, φέτος εξασφαλίστηκε όταν τερμάτισε 3ος στο Α’ Σκέλος του τελευταίου αγώνα της χρονιάς στην Jerez.

Στον ίδιο αγώνα ο φοβερά φορμαρισμένος Eugene Laverty πήρε τη νίκη μετά από συγκλονιστική μάχη ως το νήμα με τον πεισματάρη Marco Melandri. Ο Ιταλός πάλεψε ηρωικά με σπασμένο πόδι για να δώσει μια νίκη στον κύκνειο αγώνα της BMW που αποσύρεται από το πρωτάθλημα, αλλά έπεσε πάνω σε ένα δαιμονισμένο Laverty.

Ο Ιρλανδός ολοκλήρωσε φέτος με 9 νίκες τη σεζόν (όσες και ο Sykes), ενώ χάρη κυρίως στη δική του επίθεση διαρκείας στο δεύτερο μισό ανέβασε πάλι στο βάθρο των κατασκευαστών την Aprilia.

O Sykes ξεκίνησε το πρώτο σκέλος γνωρίζοντας πως ένας τερματισμός στο βάθρο αρκούσε για να του δώσει το φετινό τίτλο, άσχετα από το τι θα έκανε ο δεύτερος στη βαθμολογία Laverty.

Ξεκίνησε καλά και για 2 γύρους βρισκόταν στη 2η θέση, έπειτα όμως ο επιθετικός Marco Melandri τον έκανε στην άκρη για να κυνηγήσει την τελευταία νίκη του με την BMW. Από εκεί και πέρα ο αγώνας ήταν προβλέψιμος για τον Sykes που δεν αντιμετώπισε ποτέ ιδιαίτερη πίεση από τον 4ο Guintoli, ο οποίος ακολουθούσε.

Ο Laverty από την άλλη ήξερε ότι μόνον με νίκη θα μπορούσε, σε τυχόν στραβοπάτημα του Sykes, να διεκδικήσει τον τίτλο αναβατών. Έφυγε μπροστά από την αρχή, για να αντιμετωπίσει το σκληρό συναγωνισμό του Marco Melandri που του είχε κολλήσει στην πλάτη και δεν έλεγε να φύγει…

Ο Ιταλός τον ακολούθησε μέχρι τον προτελευταίο γύρο και έκανε την επίθεσή του στη φουρκέτα Κ6, προσπαθώντας να χωθεί στην εσωτερική. Δεν τα υπολόγισε καλά και όταν αναγκάστηκε να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα, παρέσυρε μαζί του και το Laverty στο εξωτερικό της στροφής.

Ο αναβάτης της Aprilia όμως είχε πάρει όρκο νίκης. Στον τελευταίο γύρο ο Laverty οδηγούσε «παρμένος» και ήταν φανερό πως δεν σκόπευε να εγκαταλείψει την υπόθεση «νίκη».

Με μια παρακινδυνευμένη κίνηση ξαναπέρασε μπροστά, και τερμάτισε πρώτος. Αυτή ήταν η 8η φετινή νίκη του Laverty, μία λιγότερο από τον Sykes. Ο οποίος έκανε ένα ήσυχο και μοναχικό αγώνα μέχρι την τρίτη θέση και τον τίτλο.

O Sykes είναι ο 4ος μόλις βρετανός αναβάτης που κερδίζει στα Superbike. Οι άλλοι τρεις ήταν οι Carl Fogarty, Neil Hodgson και James Toseland. Είναι επίσης ο δεύτερος που κερδίζει με Kawasaki.

Φέτος μάλιστα συμπληρώνονται 20 ακριβώς χρόνια από το 1983 όταν τον τίτλο είχε κερδίσει ο Scott Russell κάνοντας 5 νίκες μέσα στη σεζόν. Ξεχασμένος μέσα στην ένταση και τη γοητεία της μάχης μπροστά, ο Guintoli τερμάτισε 4ος, μένοντας 13 πόντους πίσω από το Laverty.

Μπροστά όμως από τους Toni Elias και Davide Giugliano. Το αποτέλεσμα αυτό έφερε 4 Aprilia μέσα στις 6 πρώτες. Με τους βαθμούς της ημέρας επιβεβαιώθηκε η κατάκτηση του τίτλου αναβατών.

Παρότι ξεκίνησε άσχημα από πίσω, ο Chaz Davies τερμάτισε 7ος, μπροστά από τον ηρωικό Leon Camier. Εντυπωσίασαν οι Xavi Fores και Mark Aitchison τερματίζοντας στην 9η και 10η θέση.

Αμέσως μετά οι Jules Cluyel, ο Sylvain Barrier στην 12η, ο Badovini, o Neukirchner και ο Lorenzo Lanzi στις 13η, 14η και 15 θέση.

Αποτελέσματα Α’ Σκέλους

1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 36m 00.919
2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 +0.218
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +6.681
4. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +9.327
5. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +20.446
6. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 +27.633
7. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +28.621
8. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +29.548
9. Xavi Fores ESP Alstare Ducati 1199 R +29.964
10. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +36.981
11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +37.008
12. Sylvain Barrier FRA BMW GoldBet S1000RR HP4 +43.179
13. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R +47.260
14. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +52.154
15. Lorenzo Lanzi ITA Mesaroli Ducati 1098 R +52.912

16. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +54’414
17. Michel Fabrizio ITA Pata Honda CBR1000RR +1’ 02’’109
18. Broc Parkes AUS YART Yamaha YZF-R1 +1’ 02’’568
19. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +6 γύροι

Δεν τερμάτισε

20. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 13 laps completed

Ταχύτερος γύρος

Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 41.958