Λίγες ημέρες πριν την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις (25/6), στο ράλι στο Ιταλικό νησί της Σαρδηνίας, ολοκληρώθηκε ο έκτος (από 14) αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), με θρίαμβο των Οζιέ – Λαντέ που οδηγούσαν ένα Toyota Yaris Rally1.
Με τη νίκη του αυτή ο 8άκις παγκόσμιος πρωταθλητής, αφενός γίνεται ο πολυνίκης στη Σαρδηνία με 5 νίκες και αφετέρου φαίνονται πλέον καθαρά οι προθέσεις του για την διεκδίκηση ενός ακόμα τίτλου, του 9ου, που θα τον φέρει στην κορυφή των ράλιμεν όλων των εποχών δίπλα στον συμπατριώτη και συνονόματό του Σεμπαστιέν Λεμπ.
Η νίκη αυτή δεν ήρθε εύκολα για τον Οζιέ, καθώς στην αρχή όλα έδειχναν πως σε αυτό τον αγώνα οι οδηγοί της Hyundai (Τάνακ, Νεβίλ, Φορμό) είχαν το πάνω χέρι, με τους οδηγούς των Yaris να ακολουθούν από απόσταση, ειδικά ο Έλφυν Έβανς που προηγείται στην βαθμολογία των οδηγών και φέτος μάλλον θα έχει την τελευταία του ευκαιρία να στεφθεί πρωταθλητής.

Πάντως ο 41χρονος Γάλλος που τυπικά φέτος δεν έχει πλήρες πρόγραμμα, ήταν ο μόνος από την Toyota που στεκόταν ανάμεσα στα Hyundai i20 Rally1 και όταν οι Φορμό και Νεβίλ έσπασαν τις αναρτήσεις τους, πέρασε μπροστά ((6η ειδική) και έμεινε εκεί παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Τάνακ – Γιαρβεόγια και το λάθος (μικροσύγκρουση με ένα δέντράκι) που έκανε στην τελευταία ειδική διαδρομή, με κόστος –ευτυχώς γι αυτόν- λίγα δευτερόλεπτα.
Στην ίδια διαδρομή (16η και τελευταία) ο Τάνακ δεν ρισκάρισε την 2η θέση της γενικής, κινήθηκε συντηρητικά και δεν κατάφερε να επωφεληθεί (ίσως) του λάθους που έκανε ο Οζιέ.

Όμως, ο απόλυτος σταρ της τελευταίας ειδικής (power stage) που δίνει και επιπλέον βαθμούς, ήταν οι Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν, που οδήγησαν το Yaris Rally1 σε μια χαοτική διαφορά από τον δεύτερο (7.9΄΄ σε 13,7 χλμ), παρά το ότι στην ειδική αυτή όλοι δίνουν ότι έχουν και δεν έχουν για να πάρουν –ει δυνατόν- το μέγιστο του bonus των 5 βαθμών. Μαζί με το μέγιστο στην p.s. ο Ροβάνπερα πήρε και τους επιπλέον 5 βαθμούς που δίνει ο αγώνας της Κυριακής (4 ειδικές), με δεύτερο τον Τάνακ και τρίτο τον Οζιέ.
Μαζί με αυτούς, ο διεκδικητής του φετινού τίτλου Ουαλλός Έλφυν Έβανς, στον αγώνα της Σαρδηνίας, έπεσε από …ουρανοξύστη, στάθηκε όρθιος και βρήκε …πορτοφόλι, καθώς εκεί που κινείτο με δυσκολία πίσω από τους ομόσταβλούς του Παγιάρι και Κατσούτα, κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις ατυχίες τους, να τερματίσει τέταρτος, να πάρει και 3 από τους έξτρα βαθμούς, με αποτέλεσμα να παραμένει πρώτος στην βαθμολογία των οδηγών με 133 βαθμούς, 19 εμπρός από τον Οζιέ, 20 εμπρός από τον Ροβάνπερα και 25 εμπρός από τον Τάνακ. Στον ίδιο πίνακα, ακολουθεί 5ος ο Νεβίλ (88 β.) και όλα δείχνουν ότι μόνο με θαύμα θα επαναλάβει τον περσινό του τίτλο.

Στην 5η θέση της γενικής τερμάτισε το Yaris των Κατσούτα – Τζόνστον, με τον συμπαθή Ιάπωνα να δείχνει πως έχει φτάσει στην κορυφή των δυνατοτήτων του και μάλλον είναι αδύνατον να κερδίσει την γενική κάποιου αγώνα στο WRC. Στη Σαρδηνία δεν κατάφερε ποτέ να διεκδικήσει πεντάδα και στη συνέχεια τουμπάρισε, καθυστέρησε και μόνο από ατυχίες άλλων βρέθηκε να τερματίζει 5ος.
Στην έκτη θέση είχαμε ένα πλήρωμα του WRC2 που όμως δεν μπόρεσε να βαθμολογηθεί αφού από την αρχή δεν είχε δηλώσει τον αγώνα αυτό (τα WRC2 βαθμολογούνται μόνο σε 7 από τους 14 αγώνες της χρονιάς). Πρόκειται για τους Σόλμπεργκ – Έντμονσον (Toyota Yaris GR), που είχαν μεγάλη μάχη με τους Κριάζιν – Αλεξαντρώφ (Skoda Fabia RS) και τους Λίντχολμ – Χαμαλάϊνεν (Skoda Fabia RS).
Όμως η έκπληξη έγινε από τους Ιταλούς Ρομπέρτο Νατπρά – Λούκα Γκουγλιεμέτι (Skoda Fabia RS) που παρά το ότι ξεκίνησαν 5οι στο WRC2 την τελευταία ημέρα, κατάφεραν να εκμεταλλευτούν ατυχίες συναθλητών τους και να κερδίσουν τους 25 βαθμούς της νίκης, σκαρφαλώνοντας 3οι στον πίνακα του πρωταθλήματος, πίσω από τους Γιοχάν Ροσέλ (Citroen C3) και Όλιβερ Σόλμπεργκ (Toyota Yaris GR).
Ίσως όσοι διαβάζετε αυτές τις γραμμές, υποθέσετε ότι ξεχάσαμε την ομάδα της M-Sport Ford. Όμως, απλά δεν έχουμε να πούμε τίποτα για αυτούς, καθώς η τελευταία φορά που εμφανίστηκε Puma στην δεκάδα της γενικής ήταν η κατάταξη της 1ης ειδικής διαδρομής…
Μόλις στην 2η ειδική και τα τρία Puma (Μουνστέρ, Μακέρλι, Σεσκς) εγκατέλειψαν από εξόδους και έτσι το καλύτερο Puma του αγώνα ήταν αυτό του «δικού μας» Σερδερίδη – Μικλό που τερμάτισε στην 25η θέση της γενικής, έχοντας στο «ενεργητικό» του και ένα τουμπάρισμα.
Μετά από όλα αυτά, έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για το Ράλλυ Ακρόπολις, που θα ξεκινήσει την Πέμπτη 25 Ιουνίου, από το Ζάππειο με την ομώνυμη υπερειδική διαδρομή. Στον αγώνα μας με 69 συμμετοχές, θα δώσουν το παρών 12 αυτοκίνητα Rally 1, με την Toyota να προηγείται στη βαθμολογία των κατασκευαστών με 312 βαθμούς έναντι 243 της Hyundai.