Τρία μεσαία οικογενειακά μοντέλα που μπορούν με άνεση να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα, τις μεταφορικές, ανάγκες, ενώ σε επίπεδο κινητήρων αντιπροσωπεύουν και διαφορετικές φιλοσοφίες (ατμοσφαιρικά και υπερτροφοδοτούμενα). Πρόκειται για τα Peugeot 508, Skoda Octavia και Ford Mondeo.

Ford Mondeo 1.6

Ειδοποιός διαφορά στο εμπρός μέρος του προσφάτως ανανεωμένου Mondeo είναι το πιο ανάγλυφο καπό και τα νέα LED φώτα ημέρας. Παράλληλα, η τραπεζοειδής μάσκα και η γρίλια τονίστηκαν περισσότερο, ενώ τα φώτα ακολουθούν τη σχεδιαστική λογική των νέων S-Max/Galaxy. Στο πλάι ξεχωρίζει το χρωμιωμένο περίγραμμα των παραθύρων, αλλά και η μετακόμιση των δεικτών πορείας από τα «βράγχια» των φτερών στους καθρέφτες. Το πίσω μέρος απέκτησε LED φώτα και πιο δυναμικό τελείωμα του πίσω καπό. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Mondeo αμέσως γίνεται αισθητή η επανασχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, που δείχνει σαφώς πιο κομψή, αλλά και η προσπάθεια βελτίωσης της απτής ποιότητας.

Το μενού περιλαμβάνει επίσης νέες επιλογές στις επενδύσεις, καλύτερα συστήματα πλοήγησης και ήχου, νέο σύστημα εσωτερικού φωτισμού με LED, επανασχεδιασμένες χειρολαβές και νέα γραφικά στον πίνακα οργάνων με την εντυπωσιακή (έξτρα) έγχρωμη οθόνη πληροφοριών. Οι μηχανικοί της Ford έχουν προχωρήσει σε εκτεταμένες επεμβάσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης, με στόχο να προσφέρουν μια ακόμα σπουδαία οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι μεστό και πλούσιο σε πληροφόρηση, η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος, το κράτημα είναι εντυπωσιακό, τα φρένα επίσης και ο οδηγός, που κάθεται σε πολύ καλή θέση οδήγησης, παραμένει πάντα μέσα στο όλο παιχνίδι. Και όλα αυτά χωρίς θυσίες στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης.

Ωστόσο ο αεροδυναμικός θόρυβος πάνω από τα 130 χ.α.ω. γίνεται έντονος. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 550 λίτρα. Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων η απόδοση είναι τα 120 άλογα. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 159 γρ./χιλιόμετρο. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα 12,6 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 190 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 19.415 ευρώ.

Peugeot 508 1,6 THP

Με τη μεσαία κατηγορία να έχει προχωρήσει από το συντηρητικό προφίλ του παρελθόντος και έχοντας πλέον να αντιμετωπίσει και το στενό μαρκάρισμα των Crossover, εκτός αυτό των MPV ή των SUV, κάθε νέο μοντέλο του είδους που παρουσιάζεται πρέπει να διαφέρει.

Έτσι λοιπόν, κάποιοι επένδυσαν στη σχεδίαση και έδωσαν στα νέα τους μεσαία την εμφάνιση ενός 4πορτου κουπέ, ώστε να διαφοροποιηθούν. Κάποιοι άλλοι επένδυσαν στην «premium-οποίηση» των προτάσεών τους, προωθώντας την υψηλή ποιότητα και την προσοχή στην λεπτομέρεια. Η Peugeot επέλεξε από την πλευρά της να επενδύσει μεν στα δύο παραπάνω, αλλά κυρίως να δώσει στο νέο της μεσαίο σεντάν τη διαφορετικότητα στους χώρους. Υποδεχόμαστε λοιπόν το νέο 508, ένα από τα μεγαλύτερα 4θυρα μεσαία της εποχής, που εκτός του ότι αντικαθιστά το 407, έρχεται να ικανοποιήσει και τις χωροταξικές ανάγκες των πελατών της μεγάλης κατηγορίας.

Και κάπως έτσι, εκτός του 407, το 508 αντικαθιστά και το μεγάλο Peugeot 607 που είναι αλήθεια ότι, στη 10ετή του πορεία, δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τις γερμανικές προτάσεις της κατηγορίας. Το εσωτερικό του νέου 508 ικανοποιεί απόλυτα το σύγχρονο οικογενειάρχη, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και -ακόμη περισσότερο- σε ποιότητα. Έχει γίνει λοιπόν, ευρύτατη χρήση αφρώδους πλαστικού στο ταμπλό που αναβαθμίζει τα ποιοτικά στάνταρ και τοποθετεί το 508 μεταξύ των premium προτάσεων της κατηγορίας. Αντίστοιχα μαλακή επένδυση – λιγότερου βέβαια πάχους – ντύνει και τα πλαϊνά των θυρών, ενώ η γενικότερη συναρμολόγηση και το φινίρισμα είναι προσεγμένα (παραφωνία ίσως αποτελεί μόνο, το σκληρό πλαστικό στο ντουλαπάκι αριστερά από τον οδηγό). Στον τομέα της σχεδίασης, το ταμπλό του 508 ακολουθεί μεν απλές γραμμές, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι μοντέρνο και συνάμα, κομψό, χωρίς περιττές σχεδιαστικές εξάρσεις.

Στις εκδόσεις με την κανονική ρεζέρβα, το πορτ-μπαγκάζ έχει μέτρια χωρητικότητα 473 λίτρων. Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 η απόδοση φτάνει τους 120 ίππους. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 144 γρ./χιλιόμετρο. Οι επιδόσεις του μοντέλου είναι τα 11,5 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 203 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 22.650 ευρώ.

Skoda Octavia 5 1.4 TSI

O οικογενειακός χαρακτήρας της Octavia5 σχεδόν προϋποθέτει ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση. Ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εμφάνιση της Octavia που στην τελευταία της ανανέωση απέκτησε σχεδόν εντελώς ανασχεδιασμένο -με έντονες καμπύλες- μπροστινό άκρο, ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά πίσω, αλλά και εσωτερικό με σαφώς περισσότερο ενδιαφέρουσα εικόνα.

Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων της Skoda χαρίζει αρκετή φρεσκάδα στην Octavia5. Οι αισθητικές αλλαγές αναβάθμισαν σημαντικά την εικόνα στο εσωτερικό της Octavia5. Το ενδιαφέρον στο ταμπλό εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην επίσης διαφοροποιμένη αλλά πολύ εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί πλέον νέο ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού. Όσο για τα μαλακά υλικά που συνθέτουν το ταμπλό, αυτά παραμένουν στα ίδια πολύ καλά επίπεδα ποιότητας, φινιρίσματος και συναρμογής.

Από πλευράς χώρων, η Octavia5 παραμένει κοντά στην κορυφή της κατηγορίας της, με πολύ καλές παροχές τόσο στους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (560 λίτρων). Ο οικογενειακός προσανατολισμός της Octavia5 απαιτεί απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δύο παράγοντες ως βασικούς άξονες, οφείλουμε να τονίσουμε τις ιδιαίτερα προβλέψιμες αντιδράσεις που έχει το αρκούντως στιβαρό αμάξωμα της Octavia5, ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Τάσεις υποστροφής κάνουν πολύ προοδευτικά την εμφάνισή τους, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα, χάρη στο καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ, όπου απαιτείται, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 TSI η απόδοση φτάνει τους 122 ίππους.

Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 148 γρ./χιλιόμετρο. Οι επιδόσεις του μοντέλου είναι τα 9,7 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 203 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 18.390 ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr