Η Cupra ανέβαλε την προγραμματισμένη είσοδό της στις ΗΠΑ πέραν του 2030 λόγω των δασμών και της αβεβαιότητας που πλήττει την αγορά των αυτοκινήτων.

Η ισπανική μάρκα, που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Volkswagen, είχε ανακοινώσει ότι προγραμμάτισε την είσοδό της στην αγορά των ΗΠΑ για το 2030. Ωστόσο, δεδομένων των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία και υπό το πρίσμα της εξελισσόμενης δυναμικής της αγοράς, η Cupra αποφάσισε να αναβάλει την προγραμματισμένη είσοδό της στην αμερικανική αγορά, η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2030, όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας.

Ο Sven Schuwirth, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Aftersales στη Seat, τόνισε την προληπτική προσέγγιση της μάρκας: «Δεν σταματάμε, απλώς αναβάλλουμε την κυκλοφορία της Cupra στις ΗΠΑ και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις της αγοράς τα επόμενα χρόνια για να προσδιορίσουμε τον καλύτερο χρόνο και την κατάλληλη προσέγγιση, ευθυγραμμισμένοι με το μακροπρόθεσμο όραμα της μάρκας. Εν τω μεταξύ, η Cupra θα βασιστεί στην ισχυρή δυναμική που έχει επιτύχει σε υπάρχουσες βασικές περιοχές και σύντομα θα επεκταθεί σε νέες αγορές υψηλού δυναμικού για να διευρύνει το παγκόσμιο αποτύπωμά της».

Οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς προβλέπεται να παραμείνουν δύσκολες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, απαιτώντας συνεχή ευελιξία και ανθεκτικότητα. Παρ’ όλα αυτά, η Seat παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις στρατηγικές προτεραιότητές της και σίγουρη για την ικανότητά της να προσαρμόζεται σε ένα εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η Cupra συνέχισε για άλλη μια φορά την ανάπτυξή της, αξιοποιώντας το χαρτοφυλάκιο 7 οχημάτων που λάνσαρε τα τελευταία 7 χρόνια. Στις αγορές που δραστηριοποιείται πέτυχε το καλύτερο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2025. Παρέδωσε 167.600 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Από την κυκλοφορία της το 2018, έχει παραδώσει πάνω από 900.000 οχήματα παγκοσμίως και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο συνολικές πωλήσεις τους επόμενους μήνες.

Το Formentor παρέμεινε το κορυφαίο σε πωλήσεις όχημα της εταιρείας κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2025, με παραδόσεις 54.700 μονάδων. Οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (PHEV και BEV) αυξήθηκαν κατά 76,1%, με τα BEV να υπερδιπλασιάζονται (+105,3%), λόγω της ισχυρής ζήτησης για τα Born και Tavascan, υπογραμμίζοντας την επιταχυνόμενη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας.

Πηγή: ΑΠΕ