Για πολλούς η εξέλιξη του ποδοσφαίρου σε ένα… υψηλής ποιότητας θέαμα που σε αρκετές περιπτώσεις θυμίζει θέατρο είναι η καλύτερη δυνατή. Για κάποιους άλλους, όμως, σημαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Το «against modern football» ή κατά το… ελληνικότερον: ενάντια στο μοντέρνο ποδόσφαιρο είναι ένα νέο κίνημα που γεννήθηκε στις κερκίδες των γηπέδων. Ή για να είμαστε περισσότερο ακριβής, στα πέταλα των οργανωμένων. Δημιουργοί του συγκεκριμένου κινήματος είναι οι φανατικοί των ομάδων. Οι ultras, οι οποίοι αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο στην εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου.

Σημεία καμπής για την δημιουργία αυτού του κινήματος, είναι η ραγδαία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων και η παράλληλη αύξηση των μέτρων ασφαλείας από την πλευρά των ΠΑΕ (κάμερες, κιγκλιδώματα, ηλεκτρονική διάθεση και έλεγχος των εισιτηρίων) καθώς και η περίφημη «κάρτα φιλάθλου» που αρχής γενομένης από την Ιταλία έχει αρχίσει και επεκτείνεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης.

Αυτό που προτάσσουν οι υπέρμαχοι του «against modern football» κινήματος είναι η επιστροφή στις… ρίζες. Η επιστροφή, δηλαδή, στην ερασιτεχνική μορφή του ποδοσφαίρου όπου η αγάπη για την ομάδα ήταν πάνω από τα κέρδη της ομάδας- εταιρείας και το μεσημέρι της Κυριακής ήταν αφιερωμένο στην φανέλα της ομάδας η οποία βέβαια δεν έχει καμία διαφήμιση πάνω της!

Η μεγάλη κόντρα με την UEFA και την FIFA

Ο μεγαλύτερος εχθρός για τους φανατικούς οπαδούς δεν είναι τόσο οι διοικήσεις των ομάδων τους (αν και δεν είναι λίγες οι φορές που στέφονται ακόμα και ενάντια σε αυτές) αλλά η UEFA και η FIFA! Οι υπέρμαχοι του «against modern football» θεωρούν πως οι δυο Ομοσπονδίες είναι για το ποδόσφαιρο κάτι σαν τον… αντίχριστο για τον χριστιανισμό.

Όλες οι ντιρεκτίβες που προέρχονται από την Νιον της Ελβετίας είναι εκ των προτέρων καταδικασμένες στα μάτια των Ultras. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η απόφαση για κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων κάτι που σιγά- σιγά υιοθετήθηκε από όλες σχεδόν τις ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες.

Οι Ultras, ξεκαθαρίζουν πως τα μεσημέρια της Κυριακής είναι η μέρα και η ώρα που πρέπει να γίνονται οι ποδοσφαιρικοί αγώνες. Τα Σάββατα και ακόμα περισσότερα οι Δευτέρες είναι κάτι το απόλυτα ξένο στην ποδοσφαιρική κουλτούρα και πως απλώς όλο αυτό γίνεται να εισρέουν ακόμα περισσότερα χρήματα από τις διαφημίσεις.

Το αποτέλεσμα της κόντρας έχει αποτυπωθεί πολλές φορές τόσο σε πανό που κρέμονται στα πέταλα όσο ακόμα και στις χωρογραφίες όπου δίπλα στο λογότυπο της UEFA (που μέσες άκρες παρουσιάζεται κάτι σαν… μαφία) κάνουν την εμφάνισή τους τα σήματα του δολαρίου, του ευρώ ακόμα και του… γιέν!

Το μίσος για την FIFA «φούντωσε» πριν αλλά και κατά την διάρκεια του πρόσφατου μουντιάλ της Βραζιλίας όπου θεωρήθηκε τουλάχιστον ανέντιμο η Ομοσπονδία να ζητά από μια φτωχή χώρα (και την επίσης υπόλογη κυβέρνησή της) να δαπανήσει τόσα χρήματα προκειμένου να κατασκευάσει γήπεδα και υποδομές οι οποίες μετά το τέλος της διοργάνωσης θα της ήταν άχρηστα την ίδια στιγμή που ο πληθυσμός πεινάει.



Ο άγραφος κώδικας των υποστηρικτών του «AMF»

Ένας πιστός οπαδός του «Against Modern Football» αρνείται να αγοράσει φανέλα η οποία θα έχει τυπωμένη επάνω της την διαφήμιση. Δεν τυπώνει καν το όνομα ποδοσφαιριστή. Μένει μακριά από οποιαδήποτε φανερή ή μη συνδιαλλαγή με την διοίκηση της ομάδας.

Υπερασπίζεται το δικαίωμα στις μετακινήσεις οπαδών όπως και στη χρήση καπνογόνων και πυροτεχνημάτων στη κερκίδα. Εναντιώνεται σε οποιοδήποτε μέτρο καταστολής της έκφρασης αλλά και στη μετατροπή της ομάδας σε εταιρεία που απαιτεί ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και βάζει τα κέρδη πάνω απ’ όλα.

Είναι αντίθετος σε οποιαδήποτε αλλαγή στα χρώματα και στο σήμα της ομάδας. Μισεί όσο… ο «διάολος το λιβάνι» τις δεύτερες και τρίτες εμφανίσεις της ομάδας.

Και επειδή το μοντέρνο ποδόσφαιρο έχει πάρει τον… στραβό τον δρόμο «support your local team», δηλαδή υποστηρίζει την ομάδα της γειτονιάς ή της περιοχής του η οποία πρέπει να αγωνίζεται σε ερασιτεχνικές κατηγορίες.

Ποιοι θησαυρίζουν από το… «Against Modern Football»

Όσο οξύμωρο και αν ακούγεται υπάρχουν πάρα πολλοί επιτήδειοι οι οποίοι έχουν καταφέρει και έχουν μετατρέψει ένα κίνημα κατά της εμπορευματοποίησης σε μια εμπορικότατη μπίζνα που τους αποφέρει πολλά χρήματα!

Η κερκόπορτα άνοιξε από κάποιους συνδέσμους οπαδών οι οποίοι προκειμένου να ενισχύσουν τα ταμεία τους, μαζί με τα κασκόλ και τις μπλούζες τους έβγαλαν και αξεσουάρ που προπαγανδίζουν το «Against Modern Football».

Αυτό, όμως, ήταν αρκετό για τους επιτήδειους οι οποίοι έστησαν μια ολόκληρη βιομηχανία πάνω σε αυτό, βγάζοντας στην αγορά ακόμα και φούτερ τα οποία μετατρέπονται σε κουκούλες full face.

Διαβάστε όλα τα θέματα της ενότητας Weekend του newsbeast.gr

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.