Τα social media είναι το νέο χρυσοφόρο έδαφος του marketing. Εταιρείες και χρήστες συναλλάσσονται για την προώθηση προϊόντων αναπτύσσονται τη σύγχρονη οικονομία των δημιουργών.

Μάλιστα αυτή έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό που οι δημιουργοί κατηγοριοποιούνται σε νάνο, μίκρο, μάκρο και μέγα influencer. Και μάλιστα οι μικρότερες βαθμίδες influencer – με μερικές χιλιάδες followers – έχουν εξελιχθεί σε ιδιαίτερα ελκυστικούς συνεργάτες για μεγάλα brands.

Ως μικρο – influencers ορίζονται οι δημιουργοί περιεχομένου στα social media με έως και 100.000 ακόλουθους. Πολλές εταιρείες προσεγγίζουν αυτή την κατηγορία influencer καθώς συχνά έχουν υψηλά ποσοστά αφοσίωσης από τους ακολούθους τους και επιπλέον χρεώνουν πολύ λιγότερο τις συνεργασίες σε σχέση με τις διασημότητες.

Ενώ το DM (Direct Message) είναι η κυρίαρχη μέθοδος προσέγγισης, όλο και περισσότεροι influencer δημιουργούν πλέον τα δικά τους media kit στο διαδίκτυο, σελίδες που περιλαμβάνουν πληροφορίες για τους ίδιους αλλά και τις επιδόσεις τους στα social media. Η πρακτική αυτή έχει γίνει τόσο δημοφιλής που το Instagram ανακοίνωσε πως θα επιτρέψει τη δημιουργία κιτ στη δική του πλατφόρμα.

Το Insider μίλησε με 22 micro influencers, οι οποίοι συνεργάζονται με ορισμένα εκ των κορυφαίων brands. Για παράδειγμα, η Lillian Zhang, μια μικρο-influencer, πέτυχε την πρώτη της αμειβόμενη συμφωνία όταν είχε μόνο 10.000 ακόλουθους.

Η 22χρονη Jour’dan Haynes χρησιμοποίησε ένα απλό, μονοσέλιδο media kit για την πρώτη αμειβόμενη συνεργασία όταν είχε μόλις 2.000 followers στο Instagram. Σήμερα συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Burger King και η Garnier.

Άλλοι δημιουργοί επιλέγουν τα πρότυπα emails. Η Julie Tecson, η οποία απέκτησε 7.100 followers στο Instagram, επιμελήθηκε τρία διαφορετικά πρότυπα email. Όπως είπε είναι πολύ εύκολο να εξηγήσει γιατί οι εταιρείες στρέφονται σε συνεργασίες με μικρο-influencers όπως αυτή.

«Αν μια εταιρεία μπορεί να έχει έναν μικρό δημιουργό να της κάνει ένα εκπληκτικό βίντεο TikTok με αντάλλαγμα μόνο ένα προϊόν, αυτό είναι πολύ φθηνότερο από το να προσλάβει ένα ολόκληρο στούντιο», ανέφερε στο Insider.