Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ναυτικό ατύχημα στη βραχονησίδα Γλάρος, κοντά στα Νέα Στύρα, διερευνώνται από τις αρχές.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια για την απομάκρυνση του πλοίου «Παναγία Παραβουνιώτισσα», από την βραχονησίδα.
Ήδη στο σημείο έχουν φτάσει ρυμουλκά τα οποία θα συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκόλλησης του πλοίου από την ξέρα.
Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο μετέφερε 105 επιβάτες και είχε 9μελές πλήρωμα. Όλοι τους είναι καλά στην υγεία και μεταφέρθηκαν στην ακτή με ιδιωτικά σκάφη που έσπευσαν στο σημείο για να βοηθήσουν τους εγκλωβισμένους επιβάτες.
Ο καπετάνιος έχει προσαχθεί στο λιμενικό τμήμα που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσης και πριν λίγη ώρα οδηγήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφορικά με το χθεσινό ατύχημα προσάραξης στα Νέα Στύρα Εύβοιας, ανακοινώνει ότι:
1. Το Υπουργείο ενημέρωσε τον αρμόδιο Εισαγγελέα για τη μη ανταπόκριση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του επιβατηγού – δρομολογιακού «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ» στις προβλεπόμενες ενέργειες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, παρότι έχουν ήδη παρέλθει περισσότερες από 14 ώρες από τη στιγμή του συμβάντος.
Μέχρι και τις πρωινές ώρες σήμερα, δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση Σχεδίου Αποκόλλησης και Ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
2. Υπενθυμίζεται ότι χθες, μόλις συνέβη το ατύχημα, ο Πλοίαρχος δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τις αρμόδιες Αρχές για την προσάραξη. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), μετά από επανειλημμένες προσπάθειες, κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί του περίπου δέκα λεπτά μετά το συμβάν. Έχει ήδη γίνει προσαγωγή του Πλοιάρχου από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, η οποία διενεργεί την προβλεπόμενη προανάκριση.
O Στ. Γκίκας, υφυπουργός Ναυτιλίας, μίλησε στην ΕΡΤ σχετικά με το φέρι μποτ που προσάραξε σε ξέρα στα Νέα Στύρα.
Όπως τόνισε αρχικά, «το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο όπως θα έπρεπε, αλλά από πολίτες. 1 – 2 λεπτά μετά, κάποιοι πολίτες επικοινώνησαν με το Λιμενικό Σώμα και με το Κέντρο Επιχειρήσεων και είπαν ότι συμβαίνει αυτό. Επιχείρησε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής να βρει τον καπετάνιο. Δεν τον βρήκε. Περάσανε τουλάχιστον 10 – 12 λεπτά για να μπορέσει να επικοινωνήσει μαζί του».
Ο κ. Γκίκας εξήγησε πως, από τη στιγμή που ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι κάποιο πλοίο είναι πάνω σε ξέρα, αμέσως ενεργοποιείται αυτόματα ένας μηχανισμός, «ένας καλά δουλεμένος μηχανισμός».
«Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έπρεπε να μας ενημερώσει ο καπετάνιος. Να ενημερώσει το Κέντρο Επιχειρήσεων. Δεν το έκανε αυτό. Προσπάθησε το Κέντρο Επιχειρήσεων να βρει στο κινητό του και τα δίκτυα από το οικείο Λιμεναρχείο με τα οποία επικοινωνούν τα πλοία και τα λιμεναρχεία. Ούτε αυτό κατέστη δυνατό. Έπρεπε να περάσει ένα διάστημα 10 – 12 λεπτών».
Όπως είπε, «σε κάθε περίπτωση ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός. Εγώ θα κρατήσω μέσα σε όλο αυτό, την ταλαιπωρία βεβαίως, αλλά ότι δεν είχαμε κανένα τραυματισμό, κανενός επιβάτη. Όλοι απομακρύνθηκαν».
Πρόσθεσε πως, «προφανώς υπάρχουν ευθύνες στο πλοίο(…). Ο καπετάνιος δεν ήταν και κανένα μικρό παιδί, είναι 60 ετών αν θυμάμαι καλά και είχε και μία εμπειρία στη συγκεκριμένη γραμμή, τεσσάρων χρόνων».
Ο κ. Γκίκας τόνισε πως σε κάθε περίπτωση, παραμένει «ανεξήγητο ως γεγονός» και πρόσθεσε πως, «θα τα δείξει όλα αυτά η ανάκριση».