Έξι χρόνια μετά την τελευταία διοργάνωσή του, η διοργάνωση του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις επαναλήφθηκε φέτος με μεγάλη επιτυχία, θέτοντας τα θεμέλια ώστε ο αγώνας να συμπεριληφθεί στο διεθνές πρόγραμμα αγώνων ιστορικού αυτοκινήτου το 2023. Οι περίπου 110 συμμετοχές, οι πολλοί θεατές, τα σέρβις κατά μήκος της διαδρομής και η μοναδική ατμόσφαιρα της ελληνικής υπαίθρου αυτή την εποχή, ήταν τα καταλυτικά στοιχεία που κυριάρχησαν στην αναβίωση του ιστορικού αγώνα, που πλέον με διορθωτικές κινήσεις μπορεί να πετύχει το σχεδόν απόλυτο στην επόμενη διοργάνωσή του. Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ) με πείσμα, θέληση και θυσίες κάθε είδους κατάφερε να ξεπεράσει την τεχνητή κρίση που έχει δημιουργηθεί από τις αρχές του χρόνου εξ αιτίας μιας δράκας… Ιζνογκούντ (που εκμεταλλεύεται τις ανάγκες και τα συναισθήματα πολλών οδηγών αγώνων) και βασισμένη πάνω σε όνομα βαρύ σαν ιστορία, να ολοκληρώσει με επιτυχία μια δύσκολη διοργάνωση.

Στο αγωνιστικό σκέλος, οι Κωνσταντίνος Πίτσος και Στέλιος Καραπαπάζης (Ford Sierra Cosworth 4X4) ήταν οι νικητές του φετινού Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, επιστρέφοντας στην κορυφή 11 χρόνια μετά τη νίκη τους στο χωμάτινο αγώνα του 2011. Σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στις 11 ειδικές διαδρομές του αγώνα, το πλήρωμα έφτασε πρώτο στον τερματισμό, ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του αγώνα, ο οποίος στέφθηκε από απόλυτη οργανωτική και αγωνιστική επιτυχία. Παράλληλα ήταν και νικητές στην Ε4.

Οι επόμενες θέσεις του βάθρου ήταν οικογενειακή υπόθεση. Συγκεκριμένα, στη 2η θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν οι Παναγιώτης Παραδείσης – Κώστας Ποιμενίδης (Ford Escort MKII RS), κινούμενοι αλάνθαστα και με απόλυτα σταθερό και σβέλτο τέμπο με το δικίνητό τους ιστορικό όχημα, ενώ 3οι της γενικής κατάταξης του αγώνα Sporting ήταν οι Γιώργος Παραδείσης  (πατέρας του Παναγιώτη)- Μιχάλης Φράγκου (Ford Escort MKII RS2000), διατηρώντας εξαιρετικό ρυθμό και κερδίζοντας μια μάχη για το βάθρο που επεφύλασσε αρκετά απρόοπτα. 

Τέταρτοι γενικής ήταν οι Κωνσταντίνος Τζέμος – Διονύσης Κολοτούρος (Toyota Corolla AE 86), οι οποίοι πήραν τη νίκη στην Ε2, ενώ ακολούθησαν οι Γρηγόρης Πιερρουτσάκος – Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Peugeot 205 Rallye), οι οποίοι ήταν άξιοι πρώτοι της πολυπληθούς κλάσης έως 1.300 κ.εκ.. Στην κατηγορία Ε3 νικητές ήταν οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου – Αναστάσιος Παπαδόπουλος (Toyota Starlet EP 71), οι οποίοι ήταν 6οι γενικής.

Στη C1 τη νίκη πήραν με κυριολεκτικά «ηρωϊκή» προσπάθεια, οι Κωνσταντίνος Αργυρίου – Σταμάτης Λάσκος (Toyota Corolla KE 25), στη C2 οι πρωτόμπαρκοι σε χωμάτινες διαδρομές  Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραϊτη (Toyota Corolla KE 30), ενώ στην Β4 κέρδισαν οι έμπειροι Ευάγγελος Μπιρλιράκης – Κώστας Κοφινάς (BMW 2002 Ti).

Ο 2ήμερος αγώνας εκτός από τις δυο πρώτες θέσεις επεφύλασσε πολλές ανακατατάξεις, ειδικά στο 2ο σκέλος, όπου αντιμετώπισαν πρόβλημα χάνοντας την 3η θέση που άξια κατείχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης – Θάνος Παπαγεωργίου (Ford Escort RS). Κάτι ανάλογο συνέβη λίγο αργότερα με τους Σπύρο Πετρίδη – Απόστολο Πάλλα (Toyota Corolla) που εγκατέλειψαν όντας 3οι, αλλά και με τους Ανδρέα & Γιώργο Παπαγεωργίου (Υιός & Πατήρ) που διεκδικώντας μια θέση στην 4άδα είδαν τον μοχλό ταχυτήτων του Volvo 142 κόβεται και εγκατέλειψαν δυο ειδικές πριν το τέλος.

Επίσης, στο ξεκίνημα της δεύτερης ημέρας του αγώνα, στην ειδική Άμφισσα, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Αθανάσιος Σαμαράς (VW Golf GTi) αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα, με συνέπεια το αυτοκίνητό τους να τυλιχτεί στις φλόγες και να καταστραφεί ολοσχερώς. Εκτός αγώνα τέθηκαν νωρίς την Κυριακή και οι Χρυσόστομος Καρέλλης – Λεωνίδας Μαχαίρας (Peugeot 205 Rallye) λόγω κομμένου ημιαξονίου, βλάβης που τους στέρησε την υπέροχη επίδοση των πρώτων ειδικών του Σαββάτου όπου κυριολεκτικά πετούσαν.

Στην ένατη ειδική διαδρομή «Ελάτεια» εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων οι Αθανάσιος Αθανάσουλας – Βασίλης Μπασιούκας (Toyota Starlet KP 60), ενώ στην απλή πριν από την ειδική διαδρομή τέθηκαν εκτός ράλλυ οι Κάρολος Λάμπρου – Γιάννης Κόλλιας με την πανέμορφη Alpine A110. Μία ειδική διαδρομή πριν από το τέλος ολοκληρώθηκε άδοξα η παρουσία στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις των Στέλιου Γιαμαλάκη – Νίκου Μουζάκη (Talbot Sunbeam Lotus), λόγω μικροεξόδου. Από την ίδια αιτία εγκατέλειψαν την 1η ημέρα του αγώνα τα Toyota Starlet των Βαζάκα – Τσάδαρη και Κουτσίκου – Ν. Πετρόπουλου. Τρία ακόμα Starlet με τους Παπαδημητρίου – Παπαδόπουλο, Νομικό – Τροβά και «Μοντεκρίστο» – Βάλια Μαρκάκη τερμάτισαν ψηλά στην γενική κατάταξη, επιβεβαιώνοντας την παραδοσιακή αξιοπιστία των Toyota, αν και η Toyota Corolla των Ζήβα – Συνετού εγκατέλειψε από καμένη φλάτζα.

Δυο ακόμα συμμετοχές με οικογενειακούς δεσμούς (Β. Χαλκιάς – Κόντος & Ε. Χαλκιάς – Βίγκος) τερμάτισαν στο τιμόνι δυο ιστορικών Datsun, ενώ το ρητό never give up επιβεβαίωσαν οι Σωτήρης Σκαλτσάς – Κώστας Σούκουλης με VW Golf II, που την πρώτη ημέρα πέρασαν τα μύρια όσα, αλλά τη 2η ημέρα ευχαριστήθηκαν σημειώνοντας μερικές αξιόλογες επιδόσεις.

Στην νεοσύστατη κατηγορία «Acropolis Rally Legends», οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς (Ford Escort RS Cosworth) δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του διημέρου, οδήγησαν ταχύτατα, προσέφεραν θέαμα με το εντυπωσιακό Ford Escort RS Cosworth, και κατέκτησαν τη νίκη επικρατώντας και στις 11 ειδικές διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Δεύτεροι ήταν οι Ιωάννης Παπαζήσης – Κωνσταντίνος Πεδιαδιτάκης (Mazda Familia 323), οι οποίοι στο σκέλος της Κυριακής ανέβασαν τον ρυθμό τους και πέρασαν τους Θεόδωρο Καλαμαρά – Βασιλική Ψαράκη (Citroen Saxo VTS), που τερμάτισαν στην τρίτη θέση. Την τετράδα της κατηγορία συμπλήρωσαν οι Κυριάκος Βυτόγιαννης – Γιάννης Κάτσικας (Subaru Impreza 555).

Αγώνας ακριβείας

Ο αγώνας Regularity κύλησε ομαλά. Τα 43 πληρώματα και οι 13 μοτοσικλετιστές απόλαυσαν έναν εξαιρετικό αγώνα, στο πλαίσιο του FIA Trophy for Regularity Rallies 2022, που βρήκε νικητές τους Χρήστο Χατζηκωνσταντίνου – Μανώλη Δημακαρέα με VW Golf 2 του 1985, εμπρός από τους Δημήτρη Καλογερά-Χρήστο Διαμαντόπουλο (Porsche 911 SC / 1982) και τους Θεμιστοκλή Κονταράτο – Ιούλιο Ιατρίδη (VW Golf 2 GTi / 1989). Στις μοτοσικλέτες μεγάλος νικητής ήταν ο Γιώργος Μαμάσης με μια υπέροχη BSA WM20 του 1941, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Τσαλαματάς με ίδια μοτοσικλέτα και ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος με Yamaha XT500 του 1979.