Μια από τις κορυφαίες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Miki Biasion δεν θα μπορούσε παρά να είναι και λάτρης των κλασσικών αυτοκινήτων. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, βρήκε ένα εξαιρετικά σπάνιο μοντέλο και πέρασε τις αυστηρές εξετάσεις πιστοποίησης της FCA Heritage.

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, Massimo «Miki» Biasion, συνέδεσε όσο λίγοι την αγωνιστική του καριέρα με τις Ιταλικές μάρκες. Μπορεί η Lancia Delta με την οποία κατέκτησε του τίτλους του 1988 και 1989 να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Biasion, αλλά ο Ιταλός έχει «πολεμήσει» (έχοντας σε σταθερή βάση στο πλευρό του τον συνοδηγό Tiziano Siviero) και πίσω από το τιμόνι αγωνιστικών κατασκευών της Fiat, της Abarth, αλλά και της Alfa Romeo.

Από την εντυπωσιακή Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA, την πιο ισχυρή 75 που κατασκευάστηκε ποτέ, μέχρι το PanDakar με το οποίο συμμετείχε στο ράλι Dakar, αλλά και το Abarth 595, o Biasion αποτελεί ζωντανό θρύλο, έστω και αν η τελευταία του νίκη σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το 1993 στο Ράλι Ακρόπολις, πραγματοποιήθηκε με μη Ιταλικό μοντέλο.

Αναζητώντας ένα κλασσικό αυτοκίνητο που θα εξέφραζε με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία του, αλλά και την αγάπη του για τους αγώνες και τις Ιταλικές μάρκες, ο Biasion, βρήκε μια σπάνια Lancia Fulvia Safari. Για την ακρίβεια μία από τις μόλις 900 που κατασκευάστηκαν με σκοπό η μάρκα να γιορτάσει το 1974 την κατάκτηση του 1ου της Παγκοσμίου Τίτλου Ράλι, ο οποίος εγκαινίασε μια μακρά σειρά επιτυχιών για τη Lancia στους αγώνες. Με στόχο να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα, αλλά και τη συνολική κατάσταση του αυτοκινήτου, ο Biasion απευθύνθηκε στους μηχανικούς της FCA Heritage, οι οποίοι προχώρησαν σε ένα λεπτομερή έλεγχο του αυτοκινήτου. Ο ίδιος ο Biasion αναφέρει ότι ερωτεύτηκε τη Fulvia βλέποντας τον Sandro Munari να την οδηγεί κατά τη διάρκεια του Ράλι Monte Carlo, ενώ όταν περίπου μια δεκαετία αργότερα θα γινόταν και ο ίδιος εργοστασιακός οδηγός της μάρκας, το μεγαλύτερο όνειρο της ζωής του θα γινόταν πραγματικότητα. Η έκδοση Safari ξεχωρίζει κυρίως λόγω των προφυλακτήρων, ή μάλλον καλύτερα την απουσία αυτών, αλλά και τις μαύρες ματ λεπτομέρειες στο αμάξωμα, που σε συνδυασμό με τις επίσης μαύρες σιδερένιες ζάντες προσδίδουν μια αγωνιστική πινελιά στις κομψές γραμμές της Fulvia. Η κίνηση, όπως και σε όλες τις Fulvia, από τον πρωτοποριακό V4 ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, όμως όπως εξηγεί και στο σχετικό video ο Biasion, με τους κατάλληλους χειρισμούς η υποστροφή μπορεί να αντιμετωπιστεί με αποτελεσματικό και κυρίως απολαυστικό για τον οδηγό τρόπο.

Το πιστοποιητικό γνησιότητας από την FCA Heritage που έλαβε το αυτοκίνητο του Ιταλού Πρωταθλητή δεν αποτελεί απλά έναν τιμητικό τίτλο, αλλά παράλληλα και την απόλυτη μορφή πιστοποίησης, η οποία αυξάνει κατακόρυφα την αξία ενός κλασσικού αυτοκινήτου. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, όπως και η ανακατασκευή κλασσικών Ιταλικών αυτοκινήτων, αποτελούν ειδικότητα της FCA Heritage. Η Lancia Fulvia Safari του Biasion (και με την έγκριση της FCA Heritage) αποτελεί ένα απόλυτα αυθεντικό αυτοκίνητο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Με μόνη εξαίρεση ίσως το σήμα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Miki Biasion που είναι τοποθετημένο στη μάσκα, στοιχείο που όμως σίγουρα θα συγχωρέσει η FCA Heritage, αλλά και όλοι οι φίλοι των κλασσικών αυτοκινήτων.

 

Νίκος Τσάδαρης