Η σημερινή πρώτη ημέρα του Ράλι Φινλανδίας περιελάμβανε ένα αρκετά βαρύ πρόγραμμα για τους πρωταγωνιστές του WRC, αφού μετά το καθιερωμένο πρωινό shakedown, αγωνίστηκαν σε τρεις ειδικές διαδρομές, τις πρώτες του αγώνα.

Με δεδομένο ότι η 3η και τελευταία είχε τη μορφή της σούπερ ειδικής, οι δύο προηγούμενες είχαν και το χαρακτήρα των «κατατακτήριων» δοκιμών, αν μπορεί να το πει κανείς αυτό, αφού από αυτές διαμορφώθηκε η σειρά εκκίνησης για την αυριανή ημέρα. Και αυτό γιατί υπήρξαν οδηγοί όπως οι Latvala και Ketomaa, οι οποίοι προτίμησαν να κόψουν ρυθμό έτσι ώστε να έχουν καλύτερη σειρά αύριο.

Έτσι, ο άνθρωπος που ανοίγει το δρόμο στο μεγαλύτερο μέρος των αγώνων του WRC, ο Sebastien Loeb, θα εκκινήσει πρώτος στις αυριανές ειδικές διαδρομές. Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής κέρδισε τις δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές και είναι επικεφαλής, μόλις 2,8 δλ. μπροστά από τον ομόσταυλο του στη Citroen, Sebastien Ogier.

Ο Loeb, μπορεί να δήλωσε ότι δεν τον ενδιαφέρει τόσο η νίκη, όσο ένα καλό αποτέλεσμα στο βάθρο που θα τον διατηρήσει με διαφορά ασφαλείας στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών, αλλά αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι αν ο Γάλλος είναι στην κορυφή δεν θα εμπλακεί στην μάχη της νίκης. Ο Ogier από την πλευρά του, έχει δηλώσει ανοικτά ότι θέλει να κερδίσει για να μειώσει τη διαφορά του από τον Loeb, και το έδειξε από σήμερα κιόλας με τις επιδόσεις του.

Στο στρατόπεδο της Ford η αρχική αισιοδοξία μετατράπηκε σε προβληματισμό, αφού ο Mikko Hirvonen πολύ νωρίς τέθηκε εκτός διεκδίκησης της νίκης. Ο Φινλανδός είχε μία έξοδο στην πρώτη ειδική του αγώνα, όταν σε μία γρήγορη καμπή έμεινε χωρίς ισχύ και χωρίς σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε ένα δέντρο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στο Fiesta, την ώρα που δεν μεσολαβούσε ενδιάμεσο σέρβις. Αφού πραγματοποίησε κάποιες επισκευές μόνος του, συνέχισε την προσπάθεια του με πληγωμένη ανάρτηση, τροχό και ημιαξόνιο, με αποτέλεσμα να βρίσκεται 2 λεπτά μακριά από την κορυφή.

Έτσι, όλες οι ελπίδες των ανθρώπων της Ford έχουν περάσει στον Jari Matti Latvala, ο οποίος και βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής. Ο Φινλανδός ακολούθησε μία ιο φυλαγμένη προσέγγιση στον αγώνα, ενώ στη δεύτερη ειδική παραδέχθηκε ότι ακολούθησε τον ιδανικό χρόνο που του έδωσε η ομάδα του για να είναι τρίτος στις ειδικές αύριο.

Όμως, αυτός που έκλεψε τις εντυπώσεις σήμερα, ήταν ο συμπατριώτης του Latvala, ο JariKetomaa. Ο νικητής αρκετών συναντήσεων του SWRC αγωνίζεται για μία και μοναδική εμφάνιση με ένα Ford Fiesta WRC, καταφέρνοντας να κερδίσει την πρώτη ειδική του αγώνα! Στην επόμενη αποφάσισε να κόψει και αυτός ρυθμό, έτσι ώστε αύριο να εκκινεί τέταρτος.

Πάντως,πολλοί περιμένουν τις επιδόσεις του με αγωνία, αφού πολλοί Φινλανδοί οδηγοί θεωρούν ότι μπορεί να κατακτήσει μέχρι και μία θέση στο βάθρο. Βέβαια, το ίδιο ανέφεραν και για τον Matti Rantanen, ο οποίος στην πρώτη ειδική έκανε τον έκτο χρόνο της γενικής, όντας και ο ταχύτερος οδηγός με Mini JCW WRC! Όμως, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, αφού στην δεύτερη ειδική βγήκε από το δρόμο εγκαταλείποντας και μάλιστα προκαλώντα σημαντική ζημιά στο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο αν θα εκκινήσει αύριο.

Όμως, τα εργοστασιακά Mini συνεχίζουν κανονικά την προσπάθεια τους, με τον Dani Sordo να βρίσκεται στην 6η θέση της γενικής, πίσω από τον Petter Solberg που φιγουράρει πέμπτος. Την πρώτη οκτάδα, συμπληρώνουν οι Mads Ostberg και Kris Meeke, με τον Νορβηγό να προσπαθεί να ξεπεράσει μία μικρή έξοδο που είχε το πρωί στο shakedown, και σίγουρα έπαιξε το ρόλο της στην ψυλοχογία του.

Η αυριανή ημέρα, είναι και η πρώτη ουσιαστική που θα δούμε τις πραγματικές διαφορές μεταξύ των οδηγών. Με τον Hirvonen εκτός μάχης, ο αγώνας μοιάζει ως μία πρώτης τάεξως ευκαιρία για την Citroen να ξεφύγει ακόμα περισσότερο στη βαθμολογία των Κατασκευαστών. Αρκεί, βέβαια, οι δύο οδηγοί της ομάδας να το επιτρέψουν.

Πηγή: 4troxoi.gr