Ο Γουόρεν ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στην ιδέα της καταγραφής της φωνής
των χειριστών και της «ανάγνωσης» της λειτουργίας των οργάνων του
πιλοτηρίου μετά τις έρευνες για τα αίτια συντριβής του πρώτου εμπορικού
αεροσκάφους, ενός Comet.

Αρχικά το μαύρο κουτί θεωρήθηκε άχρηστη εφεύρεση και μόνο όταν ένας βρετανός αξιωματικός της αεροπορίας εκτίμησε την αξία του, έλαβε ο Γουόρεν χρήματα για να ξεκινήσει την κατασκευή του.

Το 1960 η Αυστραλία έγινε η πρώτη χώρα που έκρινε ότι όλες οι εταιρίες πρέπει να εξοπλίζουν τα αεροσκάφη τους με καταγραφείς δεδομένων πτήσεως.