Είναι η Iνδιανάπολη πίστα των Yamaha; Βλέποντας τις 4 Yamaha στις πρώτες έξι θέσεις θα λέγαμε ναι, όμως υπάρχει και ξενοδόχος στην περίπτωσή μας, που δεν υπακούει σε στατιστικές και κανόνες.

Πρόκειται για τον Marquez βέβαια, που είναι ο βασικός υποψήφιος για τη νίκη στον αγώνα, αφού κατέκτησε την 8η Pole της σαιζόν με χρόνο 1’31.619.

Μόλις 225 χιλιοστά πίσω του ο Andrea Dovizioso (Ducati Corse) παραδέχτηκε πως έκανε τον λαμπρό του χρόνο επειδή κατάφερε να κολλήσει ρυμούλκα στον Marquez –για τον οποίο μετά δήλωσε πως οι γραμμές του στην πίστα είναι τελείως «κουφές». Είναι αυτό το μυστικό του Marquez λοιπόν;

Ο Marc μπαίνοντας με το που μπήκε στην πίστα το παράκανε στην Κ2 και έσωσε μια εντυπωσιακή πτώση που ίσως του προξενούσε πρόβλημα. Όμως όχι μόνον δεν αγχώθηκε, αλλά στον αμέσως επόμενο γύρο εκτόπισε από την πρώτη θέση τον Lorenzo, με χρόνο 1’ 32.7 –και αμέσως έκανε 1’ 31.619, προς όφελος του Dovizioso που βρέθηκε στο σωστό σημείο τον σωστό χρόνο και τον ακολούθησε.

Με βοήθεια ή όχι, o Dovi πήρε την 2η θέση, μένοντας μπροστά από τον Lorenzo (Movistar Yamaha) που βρήκε ευκαιρία να γκρινιάξει για τους «πολλούς αναβάτες που περιμένουν τράβηγμα». Ο Ισπανός της Movistar Yamaha έχει πολύ καλό ρυθμό αγώνα, αν και όχι ακριβώς όσο γρήγορο έχει ο Marquez –μισό δευτερόλεπτο πιο αργό για την ακρίβεια.

Ο χρόνος του Lorenzo απείχε ακριβώς ένα τέταρτο του δευτερολέπτου από του Marquez, αλλά μόλις 25 χιλιοστά από του Dovizioso.

Αμέσως πίσω τους στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, ένας συνήθης ύποπτος, ο Aleix Espargaro, ο ταχύτερος αναβάτης της Open με την Forward Racing Yamaha Μ1. Κάνοντας 1’32.113 δεν υστερεί ούτε μισό δευτερόλεπτο από τον Marquez.

Δίπλα στον εντυπωσιακό Ισπανό ο Valentino Rossi και ο μικρός Espargaro με τη δορυφορική Monster Tech 3 Yamaha Μ1. Ο Rossi στον προτελευταίο γύρο ήταν μόλις 10ος όταν μπήκε φουριόζος στο γκαράζ, πήδηξε στη δεύτερη μοτοσυκλέτα και στον τελευταίο του γύρο κατάφερε να κάνει 5ο χρόνο.

Πάντως είναι προφανές ότι ακόμη δεν τα έχει βρει με τη νέα για φέτος διαδικασία των Χρονομετρημένων, παρότι διανύουμε ήδη το δεύτερο μισό της σαιζόν.

Ο γρήγορος όλες τις προηγούμενες περιόδους Andrea Iannone, δεν κατάφερε να βελτιωθεί στο τέλος της Q2 όσο και οι υπόλοιπο αναβάτες και θα ξεκινήσει από την 7η θέση, πρώτος της 3η σειράς.

Πολύ δουλειά περιμένει αμέσως δίπλα του τον Danni Pedrosa που δεν κατάφερε να βρει πρόσφυση στη νέα άσφαλτο της Ινδιανάπολης, όπου έχει κερδίσει 2 φορές –ο μόνος αναβάτης MotoGP που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο. Τον είδαμε να αλλάζει πολλές φορές λάστιχα, προσπαθώντας να επιλέξει τη σωστή γόμα. Τελικά “έμεινε” 8ος.

Στην Κ2 έπεσε από highside και ο Bradley Smith ενώ ξεκινούσε τον τελευταίο του γύρο, αλλά χωρίς επιπτώσεις, παρότι στην αρχή φάνηκε να πονάει. Πήρε το ιατρικό ΟΚ και ξεκινά 9ος με την Monster Yamaha Tech 3, ελπίζοντας σε ένα καλό αποτέλεσμα γιατί η θέση του κινδυνεύει.

Στη 10η θέση ο Stefan Bradl (LCR Honda) ακολουθούμενος από δύο Βρετανούς: τον Scott Redding που έγραψε με την Open Honda της Ομάδας Gresini και τον Cal Crutchlow της Ducati. Οι Redding και Crutchlow πέρασαν στην Q2 μέσω της Q1, καταφέρνοντας να αφήσουν πίσω τους Yonny Hernandez (Pramac Ducati) και Alvaro Bautista που με την Gresini Honda RC213V είχε ένα τρομερό highside αλλά τη γλίτωσε φτηνά.

Τον θαυμασμό απέσπασε ο Leon Camier που κάνει το ντεμπούτο του αντικαθιστώντας τον Nicky Hayden και κατετάγη στην 16η θέση, παρότι δεν γνωρίζει τη μοτοσυκλέτα, τα φρένα, τα λάστιχα και το περιβάλλον.

Αποτελέσματα δοκιμαστικών
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 31.619 – 343km/h (Vmax)
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 31. 844 +0,225 345km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 31.869 +0,250s 337km/h
4. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 32.113 +0,494 336km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 32.160 +0,541 341km/h
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’ 32.243 +0,624 340km/h
7. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 32.254 +0,635 340km/h
8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 32.331 +0,712 342km/h
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 32.343 +0,724 339km/h
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 32.514 +0,895 347km/h
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’ 32.714 +1,095 326km/h
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’ 32.794 +1,175 343km/h

Q1:
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 33.166
14. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 33.294
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 33.625
16. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 33.747
17. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART Aprilia) 1’ 33.837
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 33.948
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’ 34.244
20. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’ 34.332
21. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’ 34.369
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’ 34.764
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’ 34.814

Ταχύτερος χρόνος δοκιμαστικών
M. Marquez, Honda, 1’32.391 (FP4)

Επίσημα ρεκόρ MotoGP Ινδιανάπολης (νέα χάραξη πίστας)
Ταχύτερος γύρος: Μ. Marquez, Honda, 1’ 32.391