Με την παράδοση του Νότιου Περιφερειακού Οδικού Άξονα Βουκουρεστίου (A0 Sud – Lot 3), η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου AKTOR, θέτει ένα ακόμη θεμέλιο στην πολυετή παρουσία της στη γειτονική χώρα.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 305 εκατ. ευρώ, το οποίο συμπληρώνει την εξωτερική αρτηρία της ρουμανικής πρωτεύουσας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της πόλης, τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και τη βελτίωση των μεταφορών.
Ο αυτοκινητόδρομος A0 Sud χωρίζεται σε τρία υποτμήματα, με το μεγαλύτερο (Lot 3) να κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την AKTOR Ρουμανίας. Το συγκεκριμένο τμήμα αφορά 18 χιλιόμετρα νέου αυτοκινητόδρομου με σχεδιασμό για ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Περιλαμβάνει 4 μεγάλες γέφυρες, 46 μικρά τεχνικά έργα, 6 άνω διαβάσεις, 620 στύλους φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών (ITS). Για την ολοκλήρωση του έργου χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου. Στη δημοσιογραφική αποστολή στο Βουκουρέστι συμμετείχε και το Newsbeast, καταγράφοντας από κοντά τη σημασία και το εύρος του έργου.

Η αγορά της Ρουμανίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο AKTOR, που δραστηριοποιείται στη χώρα από το 2004, με πάνω από 700 εργαζόμενους και ανεκτέλεστο έργο ύψους σχεδόν 880 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για τον 5ο αυτοκινητόδρομο που παραδίδει η AKTOR στη Ρουμανία, επιβεβαιώνοντας τον ηγετικό της ρόλο σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία. Είναι χαρακτηριστικό, ότι από το 2010 μέχρι σήμερα, το συνολικό μήκος των αυτοκινητοδρόμων στη χώρα σχεδόν τριπλασιάστηκε – από 353 χιλιόμετρα έχει φθάσει στα 1.024 χιλιόμετρα.
Τα οφέλη του συγκεκριμένου έργου είναι πολλαπλά: η νέα περιφερειακή διασύνδεση αναμένεται να μειώσει το κόστος μεταφορών, να ενισχύσει τις επενδύσεις στα logistics και να αναβαθμίσει τον τουρισμό. Παράλληλα, η διασύνδεση των οδικών Αξόνων Α1 και Α2, που συνδέουν το Βουκουρέστι με την Ανατολή και τη Δύση, προσφέρει ταχύτερη και αδιάλειπτη πρόσβαση, παρακάμπτοντας την αστική κυκλοφορία. Χιλιάδες οχήματα που κινούνται από την Κωστάντζα προς τα δυτικά πλέον δεν θα χρειάζεται να διέρχονται από το κέντρο της πόλης, περιορίζοντας έτσι την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη ρύπανση.
Μεγάλα έργα υποδομών
Η παρουσία του Ομίλου ενισχύεται συνεχώς μέσα από μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, σημείωσε ο Αντώνης Κυριακός, Γενικός Διευθυντής της AKTOR Ρουμανίας. Σημαντικότερο παράδειγμα είναι το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Simeria, το οποίο αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δούναβη.
Η AKTOR κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot 2), προϋπολογισμού €507 εκατ., το οποίο περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες μήκους 6,9 και 5,1 χλμ. στους ορεινούς όγκους Homorod και Ormenis αντίστοιχα. Πρόκειται για το πρώτο έργο στην ιστορία της Ρουμανίας όπου χρησιμοποιούνται τέσσερα TBM (μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων) ταυτόχρονα – μια τεχνική που χρησιμοποιείται σπάνια στην Ευρώπη.

Επιπλέον, η AKTOR Ρουμανίας συμμετέχει:
- στο έργο Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου €272 εκατ., μήκους 84 χλμ., με ποσοστό ολοκλήρωσης 30%,
- στο έργο αναβάθμισης της γραμμής Ilteu–Gurasada, ύψους €159 εκατ., που περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες,
- καθώς και σε δύο συμφωνίες-πλαίσιο για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, συνολικού ύψους €186 εκατ.
Τα σχέδια της επόμενης 5ετίας
Με ορίζοντα το 2030, η Ρουμανία προετοιμάζει διαγωνισμούς συνολικού ύψους €29 δισ.: €18 δισ. για συγκοινωνιακά έργα και €11 δισ. για ενεργειακά και περιβαλλοντικά έργα. Οι επενδύσεις στην ενέργεια αγγίζουν ήδη τα €16 δισ., ενώ η χώρα κατέχει τον υψηλότερο ρυθμό σύγκλισης στην Ε.Ε. και απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων στην Ανατολική Ευρώπη.
Η AKTOR, αξιοποιώντας τη γεωγραφική και στρατηγική της θέση, προετοιμάζει τις επόμενες κινήσεις της για να συμμετάσχει, όπως είπε ο κ. Κυριακός σε σιδηροδρομικό έργο ύψους €1 δισ., έργο οδοποιίας προς το Ιάσιο €900 εκατ., αλλά και σε έναν νέο διαγωνισμό €1,8 δισ. για την επέκταση του περιφερειακού Βουκουρεστίου, στην περιοχή όπου ήδη εκτελεί έργο, γεγονός που της δίνει σημαντικό πλεονέκτημα.
Οι προοπτικές της Ρουμανίας για το τέλος της δεκαετίας είναι σημαντικές, καθώς η χώρα έχει θέσει ως στόχο τη σύγκλιση με την Ευρώπη κατά ποσοστό 85%, με αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ και της αγοραστικής δύναμης και μείωση του δημοσίου χρέους.