Η «ωραία» GLK με το κομψό, ντελικάτο και πιο «4Χ4» προφίλ, σχεδιαστικά και οδηγικά, βρίσκει απέναντί της το «τέρας», από πλευράς επιδόσεων και δυναμικών χαρακτηριστικών στο δρόμο, τη νέα X3, η οποία παράλληλα μεγάλωσε σε διαστάσεις, χώρους και έγινε περισσότερο άνετη.

Το 2004, όταν λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά της X3, έγραψε την δική της ιστορία στον χώρο της αυτοκίνησης, αφού ήταν το πρώτο μεσαίο πολυτελείας SUV, για να ακολουθήσουν το 2008 η Mercedes με την GLK και η Audi με το Q5.

Αντίστοιχα, στα τέλη του 2009 η BMW παρουσίασε το πρώτο μικρομεσαίο premium SUV, την X1, ενώ ένα χρόνο περίπου μετά λανσάρει τη νέα 2η γενιά της Χ3. Αυτή διατίθεται με 2 κινητήρες, τον βενζίνης 3,0 λτ. ισχύος 306 ίππων (έκδοση xDrive 35i) και τον ντίζελ 2,0 λτ. απόδοσης 184 ίππων (xDrive 20d) στις ενδεικτικές τιμές των 75.000 και 57.700 ευρώ αντίστοιχα. Εμείς, δοκιμάζουμε την xDrive 35i, την οποία παράλληλα συγκρίνουμε με την GLK 350 4MATIC.

Εξωτερικά, η νέα Χ3 δεν εμφανίζει καμία σχεδιαστική συγγένεια με την προγενέστερη, εκπέμποντας περισσότερη επιβλητικότητα μέσω και των μεγαλύτερων διαστάσεών της.

Παράλληλα, απέκτησε πιο ισορροπημένη σιλουέτα αποβάλλοντας την πιο ιδιαίτερη εμφάνιση της παλαιότερης X3, που δημιουργούσε διχασμένες απόψεις για την αισθητική της. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του αμαξώματός της αποτελούν η ευμεγέθης παραδοσιακή μάσκα, η σπορτίφ σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρας, οι νευρώσεις στο καπό και στα πλαϊνά, τα μεγάλα παράθυρα, ενώ πίσω μοιάζει αρκετά με την X5. Με την GLK, το μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό αποτελεί ο ίδιος αεροδυναμικός συντελεστής (cd=0,35), όμως η μικρότερη και με πιο «τετραγωνισμένο» σχήμα Mercedes δείχνει περισσότερο off road.

Επίσης, η GLK παράγεται στο εργοστάσιο της Βρέμης της Γερμανίας, μαζί με την C-Class, ενώ η X3 «μεταφέρθηκε» από το Γκρατς της Αυστρίας στο εργοστάσιο του Σπάρτανμπουργκ, της Ν. Καρολίνα των Η.Π.Α. μαζί με τις μεγαλύτερες Χ5 και Χ6.

Πηγή: autotriti.gr