Η Alfa Romeo Giulietta κατέκτησε την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με συνολική βαθμολογία 87/100: αυτό είναι ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, που καθιστά την Alfa Romeo Giulietta το ασφαλέστερο μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Η αξιολόγηση της Alfa Romeo Giulietta αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία με δεδομένη την (από το 2009) υιοθέτηση από το Euro NCAP ενός νέου πρωτοκόλλου αποτελούμενου από τέσσερις τομείς αξιολόγησης και ειδικότερα Ενηλίκων Επιβατών, Παιδιών, Προστασίας Πεζών και ενός νέου: του Safety Assist.

Ο τελευταίος τομέας αφορά τις λειτουργίες αποφυγής και μετριασμού τραυματισμών, όπως η υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας, το ESP και ο περιοριστής ταχύτητας, που επίσης αξιολογούνται. Η επίτευξη αξιολόγησης 5 αστέρων θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη χρόνο με το χρόνο (2009, 2010-2011, 2012). Σε αυτό το σενάριο, η αξιολόγηση που επιτεύχθηκε από την Αlfa Romeo Giulietta (97% Προστασία Ενηλίκων, 85% Προστασία Παιδιών, 63% Προστασία Πεζών και 86% στο Safety Assist) σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα έχει αξιολόγηση 5 αστέρων ακόμα και το έτος 2012, όταν το σύστημα δοκιμών θα φτάσει στη μέγιστη αυστηρότητα.Αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει ακόμη μια φορά τη δέσμευση της Alfa Romeo σε όλους τους τομείς που συμβάλουν στην ασφάλεια όλων των οδηγών.

Η Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με γνώμονα την κορυφαία παθητική και ενεργητική ασφάλεια. Απόδειξη για αυτό είναι -για παράδειγμα- η εφαρμογή των πιο προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (για το φρενάρισμα και την πρόσφυση): το σύστημα VDC (Vehicle Dynamic Control), που ελέγχει βασικές λειτουργίες όπως το Hill Holder, τον έλεγχο πρόσφυσης και το υποβοηθούμενο φρενάρισμα πανικού, το σύστημα MSR που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των κινητήριων τροχών στο κατέβασμα σχέσης, το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque), το Electronic Q2 που με ηλεκτρονικό τρόπο εξομοιώνει τη λειτουργία ενός ελεγχόμενου διαφορικού και τέλος, το ολοκαίνουργιο σύστημα Prefil που θέτει το σύστημα πέδησης σε επιφυλακή στο άφημα του πεντάλ γκαζιού με σκοπό τη μείωση του χρόνου επέμβασης και κατά συνέπεια της απόστασης φρεναρίσματος.

Χιλιάδες ώρες εικονικών προσομοιώσεων κατέστησαν δυνατή τη δημιουργία της νέας «Compact» πλατφόρμας –που κάνει την πρεμιέρα της στη Giulietta– αλλά και ολόκληρου του αυτοκινήτου με τη χρήση μόνο τεσσάρων πρωτοτύπων. Σε δεύτερο στάδιο, η ποιότητα του εικονικού σχεδίου ελέγχθηκε στην πράξη με πραγματικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις του Cassino. Πραγματοποιήθηκαν 200 είδη δοκιμών σε τμήματα και υποσυστήματα, πάνω από εκατό δοκιμές προσομοίωσης Slide Shock στην πλατφόρμα της HyGe και πάνω από 80 crash tests (μετωπική σύγκρουση, πλάγια σύγκρουση, ανατροπή, όλα εκ των οποίων με διάφορες ταχύτητες, διάφορους τύπους συγκρουόμενων αντικειμένων και διάφορους σωματότυπους επιβατών). Αυτοί οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την ισχυρή δέσμευση της Alfa Romeo να καταστήσει την Giulietta ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη με τη χρήση των πιο προηγμένων συστημάτων ασφάλειας.

Συνολική προστασία η οποία, μεταξύ άλλων, αποδεικνύεται με την ύπαρξη στο βασικό εξοπλισμό 6 αερόσακων (δύο από τους οποίους είναι πολλαπλών σταδίων ανάπτυξης), ζωνών ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστή φορτίου, αλλά και του SAHR (Self Aligning Head Restraint), ενός νέου δεύτερης γενιάς μηχανισμού τοποθετημένου στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων που κινεί τα προσκέφαλα πιο κοντά στα κεφάλια των επιβατών, σε περίπτωση σύγκρουσης, για να μειωθούν οι συνέπειες από την κίνηση του αυχένα. Τα παραπάνω συμπληρώνουν την προστασία που παρέχεται από το ειδικά μελετημένο πλαίσιο που χρησιμοποιεί προηγμένα υλικά υψηλής αντοχής, ενισχυμένα εγκάρσια στοιχεία στο ταμπλό, σπαστά πεντάλ και κολώνα τιμονιού.