Το Trax είναι το μικρότερο SUV της Chevrolet σε διαστάσεις και κινητήρα, βασίζεται στο συγγενές Opel Mokka, πωλείται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και μπορεί να είναι και crossover ανάλογα με τα διαφορικά του. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η μικρή έκδοση με τον «τουρμπάτο» κινητήρα 1.4 λίτρων και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD).

Tο Trax (5θυρο) βασίζεται στο Opel Mokka αλλά διαφέρει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, έχοντας σαν βάση ένα επιβλητικό αμάξωμα με τη χαρακτηριστική μάσκα των Chevrolet, να δίνει δόση… αμερικανιάς, σε ένα καθ’ όλα ευρωπαϊκών προδιαγραφών αμάξωμα. Αντίστοιχα στο εσωτερικό τίποτα δε θυμίζει την υπερατλαντική υπερδύναμη και τον κιτς διάκοσμο που χαρακτηρίζει τις αυτοκίνητες κατασκευές της.

Καλοφτιαγμένο με άψογο φινίρισμα και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, το τετρακίνητο Chevrolet είναι πλήρες όπως και να το δεις. Οι χώροι υποστηρίζουν πλήρως τον χαρακτηρισμό 5θέσιο, ενώ οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα εξυπηρετούν πλήρως την καθημερινότητα. Ο χώρος αποσκευών με 356 λτ κρίνεται ικανοποιητικός ενώ ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυτός πολλαπλασιάζεται στα1.370 λτ.

Ο πίνακας οργάνων, είναι ευχάριστη έκπληξη και ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα με αναλογικού τύπου στροφόμετρο και ψηφιακές ενδείξεις να πλαισιώνουν τους δείκτες ταχύτητας, βενζίνης, trip computer και πυξίδα.

Ευχάριστη έκπληξη το σύστημα MyLink με το multimedia πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που συνεργάζεται με smartphones. Στην βάση της κονσόλας υπάρχει ο διακόπτης Eco που αλλάζει τον προγραμματισμό του εγκεφάλου με αποτέλεσμα οικονομία καυσίμου. Επιπλέον υπάρχει και το κουμπί του Hill Descent Control, που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα σε κατηφόρα μεγάλης κλίσης, αφήνοντας στον οδηγό μόνο το τιμόνι.

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 κινητήρας με τους 140 ίππους και τα 200 Nm ροπής έχει να αντιμετωπίσει τα σχεδόν 1.400 κιλά της κατασκευής, σημειώνοντας επιδόσεις που ικανοποιούν αφού τα 0-100 έρχονται σε 9,8’’ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 194km/h. Οι επιδόσεις αυτές έχουν αντίκτυπο και στην κατανάλωση που μέσα στην πόλη (με ελαφρύ πόδι) αγγίζει τα 8 λίτρα και εκτός αυτής δύσκολα πέφτει κάτω από τα 7,4. Αν βέβαια ξεχαστείς, το trip computer θα δείξει αριθμούς παρελθούσης 10ετίας, κάπου μεταξύ 12 και 13 λτ/100χλμ. Στην περίπτωσή μας πάντως (και με πολλή προσοχή) η μέση κατανάλωση έδειξε 7,9 λτ, αριθμός που οφείλεται κυρίως στο βάρος, αλλά και στο ότι μέχρι τις 3000 σ.α.λ., ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ράθυμος, αναγκάζοντας τον οδηγό να καταφύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων και το γκάζι.

Φυσικός χώρος του Trax η άσφαλτος, αν και όμως η AWD τετρακίνηση και το μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος του δίνει δυνατότητες για περιπλανήσεις στα χώματα, αν και η ενδοτικότητα της ανάρτησης δεν συμβαδίζει στην κατεύθυνση αυτή. Η τετρακίνηση βασίζεται σε έναν ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που μεταφέρει κίνηση στο πίσω διαφορικό όταν οι εμπρός τροχοί αρχίζουν να σπινάρουν. Η μεταφορά αυτή φθάνει έως και το 50% της ροπής, γίνεται άμεσα όσον αφορά την ταχύτητα εμπλοκής και κοστίζει σε βάρος 65 κιλά.

Πάντως ο οδηγός του Trax, σε δύσκολες συνθήκες δεν πρέπει να ξεχνά ότι οδηγεί ένα light τετρακίνητο, με λάστιχα για άσφαλτο και «μύτη» σχετικά χαμηλή με πλέον ευάλωτο εξάρτημα το λαστιχένιο φρυδάκι κάτω από τον προφυλακτήρα που πρώτο θα πληρώσει τις κακοτράχαλες περιηγήσεις.

Σε κάθε περίπτωση ο μικτός χαρακτήρας του Trax περιορίζεται από την ανάρτηση που ελέγχει μεν σωστά το αμάξωμα, αλλά στέλνει… περίπατο την άνεση έξω από το ασφάλτινο τερέν ή όταν αυξηθεί ο ρυθμός κίνησης.

Στο «δρόμο του θεού» πάντως, η αίσθηση είναι ανάλογη ή και καλύτερη από ενός μικρομεσαίου με σφιχτή ανάρτησης, με πρόσθετο ατού την ψηλή θέση οδήγησης.

Στην καθημερινότητα αυτό που δυσαρεστεί είναι η ανάρτηση, ενώ όταν ανέβει ο ρυθμός η ικανότητα του πλαισίου και η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης, μεταφέρουν την όποια δυσαρέσκεια στο με χαλαρή αίσθηση τιμόνι και το με όχι σωστή κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων. Όμως η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, χωρίς «πλεύσεις» και αίσθημα ανασφάλειας, ενώ όταν ο οδηγός παραπιέσει τότε μόνο εμφανίζεται ελαφρά υποστροφή και τέλος σε κάθε υπερβολή, τα φρένα είναι εκεί έτοιμα και ακούραστα να προστατεύσουν όχημα και πλήρωμα από την όποια εμπλοκή σε περιπέτειες.

Με λίγα λόγια, το Trax είναι μια πλήρης, ευρύχωρη, πρακτική και σύγχρονη λύση που απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες που στην άκρη του μυαλού τους, έχουν και το κάτι περισσότερο σε επίπεδο ελευθερίας κινήσεων, καθώς στην εποχή μας τα πραγματικά SUV είναι μέγα αμάρτημα που τιμωρείται αυστηρά από την εφορία του τόπου. Όσο για την τιμή, στην έκδοσή «μας» μόνο 22.900 ευρώ.

Υπέρ
– Απόδοση κινητήρα
– Επιδόσεις
– Χώροι
– Πρακτικότητα
– Πρόσφυση
– Εξοπλισμός
– Τιμή

Κατά
– Ύψος εμπρός
– Αίσθηση τιμονιού
– Έλλειψη ροπής χαμηλά
– Σφιχτή ανάρτηση
– Κατανάλωση