Αυτά τα εξτρά κόστη που χρεώνουν οι low budget αεροπορικές για τις βαλίτσες ή για να επιλέξεις θέσεις καταλήγουν σε ποσά που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα.

Η Ryanair, για παράδειγμα, έβγαλε πέρυσι περισσότερες από 1,7 δισ. λίρες (1,9 δισ. ευρώ) από τα «βοηθητικά κέρδη», που ανεβάζουν τελικά κατά πολύ την τιμή του αρχικού εισιτηρίου.

Το 1/3 σχεδόν του ετήσιου τζίρου της ήρθε δηλαδή από τις μικροχρεώσεις να αφήσεις τη βαλίτσα σου στο check-in, να πάρεις και δεύτερη χειραποσκευή μέσα στην καμπίνα, να κλείσεις συγκεκριμένη θέση ή να εκδώσεις εκ νέου την κάρτα επιβίβασης.

Ο ισχυρός άντρας της Michael O’Leary είχε δηλώσει μάλιστα στο παρελθόν πως η εταιρία θα σταματήσει τις κρυφές αυτές χρεώσεις που δεν φαίνονται όταν κλείνεις το εισιτήριο, καθώς «εξαγριώνουν αχρείαστα τους επιβάτες», όπως είχε πει χαρακτηριστικά.

Μόνο που τα στατιστικά της IdeaWorks δείχνουν πως η Ryanair είναι στην πέμπτη πια θέση των εταιριών που βγάζουν τα περισσότερα από τις εξτρά χρεώσεις. Οι αμερικανικές αεροπορικές United, Delta και American είναι στις πρώτες θέσεις, ενώ η EasyJet, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη της IdeaWorks, είναι στη δέκατη θέση, βγάζοντας 900 εκατ. λίρες από τα έξτρα αυτά κόστη.

Η έρευνα έγινε από την αμερικανική συμβουλευτική φίρμα IdeaWorks και βρήκε πως το 28% των συνολικών εσόδων της Ryanair αντιπροσωπεύονται από αυτές τις «a la carte», όπως τις λέει χαρακτηριστικά, πρόσθετες χρεώσεις.

«Είναι τρελό», λέει ο Adam Ewart της εφαρμογής Send My Bag αντιδρώντας στα πορίσματα της έρευνας, «οι ταξιδιώτες έχουν κάθε δικαίωμα να νιώθουν σύγχυση και χειραγώγηση, καθώς η ‘‘φτηνή’’ πτήση τους γίνεται σταδιακά πιο ακριβή»…