Μέχρι 26 Ιουνίου τα μαθήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία – Δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα

Έως 15 μαθητές σε κάθε τμήμα - Τι θα ισχύει για τις απουσίες


ΕΛΛΑΔΑ
13:12
25/05/2020
Μέχρι 26 Ιουνίου τα μαθήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία - Δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα
13
loading

Λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν από τη Δευτέρα δημοτικά και νηπιαγωγεία ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου. Συνολικά για τους εκπαιδευτικούς το σχολικό έτος θα λήξει στις 30 Ιουνίου, έως τότε θα παραταθούν και οι συμβάσεις των αναπληρωτών.

Προβλέπονται έως 15 μαθητές στο κάθε τμήμα, με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία. Αν οι μαθητές είναι παραπάνω θα λειτουργούν εκ περιτροπής δύο υποτμήματα, αν όχι το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

Για την ώρα, όπως είπε η υπουργός, για την ώρα δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα.

Τα παιδιά θα βγαίνουν διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες, ενώ ισχύει απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία.

Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης. Τώρα κάνουμε ένα ακόμη βήμα» σημείωσε η κα Κεραμέως, παραθέτοντας έξι παράγοντες στους οποίους βσίστηκε η απόφαση επαναλειτουργίας των νηπιαγωγείων, δημοτικών και σχολείων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων από τη Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2020:

1)     Πρώτον και κυριότερο, στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία. Από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα. Έτσι πορευόμαστε και τώρα, και τους ευχαριστούμε θερμά.

2)     Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.

3)     Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.

4)     Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους.

5)     Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

6)     Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Αναφορικά με τον τρόπο επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών αυτών δομών, όπως είπε η Νίκη Κεραμέως:

-        Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

-        Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

-        Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. \

-        Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

-        Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

-        Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

-        Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν. 

-        Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας

«Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο κ. Πρωθυπουργός, το άνοιγμα και η επιστροφή στη νέα κανονικότητα είναι πιο δύσκολη άσκηση από το να κάτσουμε όλοι σπίτι μας, και απαιτεί πρόσθετη υπευθυνότητα. Κάνουμε το καθήκον μας και φροντίζουμε να επανέλθουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, σταδιακά στη νέα κανονικότητα. Θα ήθελα για μια ακόμη φορά να συγχαρώ και να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα. Μέριμνά μας, από την αρχή αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσουμε όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, κοντά στο πρόγραμμά τους, κοντά στους συμμαθητές τους και στους συμφοιτητές τους. Και σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας. Συνεχίζουμε, με προσεκτικά και σταθερά βήματα και πάντοτε στη βάση των οδηγιών των ειδικών» κατέληξε η κα Κεραμέως.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

13
σχόλια
  1. avatar ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ

    Ποιος θα παιρνει το πσιδι απο το σχολειο αφου εργαζομαστε και δεν μπορουμε ή πρεπει να εχουμε τις γιαγιαδες στο σπιτι? Γι αυτο υπαρχει το ολοημερο.Πρεπει να δωσουν αδεια ειδικου σκοπου για τις 4 εβδομαδες ή εκ περιτροπης εργασιας των γονεων

  2. avatar ΑΣΤΑΚΟΣ

    ΜΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ. Η ΘΑ ΦΑΜΕ ΟΛΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΛΩΝΕΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥΣ. ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΠΑΛΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΓΙ\' ΑΥΤΟΥΣ.

  3. avatar Εκπαιδευτικός

    Τα πανεπιστήμια είναι ανοικτά για όποιον θέλει να κάνει το επάγγελμα που τόσο ζηλεύει...
    προεχει η ασφάλεια των παιδιών και η δική μας και όχι η \"φύλαξη\".

  4. avatar Ελε

    Αυτοί οι άνθρωποι ζουν στην Ελλάδα;υπάρχουν τάξεις στα δημοτικά του μεσαίωνα που χωρούν και σε απόσταση μάλιστα 15 μαθητές;μιλούν και λαμβάνουν μέτρα λες και είμαστε μια προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα.ποσο εύκολα λένε ότι 15 μαθητές χωράνε..και μάλιστα δημοτικου και νηπιαγωγείου.τρομερα μέτρα ασφαλείας!

  5. avatar mom

    για τα ιδιωτικα ουτε λογος ?οι γονεις που δουλευουν και τα ιδιωτικα συνεχιζαν και μετα το περας του ιουνιου τις προηγουμενες χρονιες για τους παιδικους - βρεφικους τι γινετε με αυτα ?πως θα πηγαινουν τα παιδια που μεσα σε αυτα τα σχολεια ειναι πολλα τμηματα μαζι και ολα τα παιδακια μαζι δλδ πανω απο 15 συνολο αν τα βαλεις ολα μαζι ???

  6. avatar Ψιτ

    Κύριε μπράβο μπράβο και όπως αλλιώς θέλεις να λέγεσαι, πρέπει να έχεις μεγάλο προβλημα με τους εκπαιδευτικούς και μάλιστα με τους δασκάλους! Μήπως βρε παιδί μου δεν μπόρεσες να γίνεις δάσκαλος και βγάζεις αυτο το κόμπλεξ; Άλλη αιτία τέτοιου μίσους δεν μπορώ να σκεφτώ. Όμως μην απογοητεύεσαι η επιστήμη έχει πάει μπροστά. Κάτι θα κάνει
    Και για την περίπτωση σου! Σου εύχομαι ολόψυχα περαστικά.

  7. avatar R13

    Χωρίς ολοήμερα!! Ποιος γονιός σχολάει στις 13.00 για να πάρει το παιδί; μια χαρά τα κανόνισαν πάλι εις βάρος του γονέα!!

  8. avatar Natasa81

    Πως θα κάνουν μάθημα 14 παιδιά σε μια τάξη 25 τ.μ, είμαστε δημοτικό σε χωριό και με απόσταση ενάμιση μετρό δουλευόμαστε;μάλλον κάτι τέτοιο γίνεται, γιατί όλα αρχίζουν και μοιάζουν περιεργα , κάτι δεν κολλάει θα έρθουν όλοι οι τουρίστες ξανανοίξουν όλα, τώρα είναι όλα καλά, μακάρι να μην πληρώσουμε τον τίμημα παλι όλων αυτών των χαλαρων μέτρων.

  9. avatar Δημήτρης Μ.

    Χωρίς ολοήμερα σχολεία και με εκ περιτροπής διδασκαλία πως θα πάμε πίσω στις δουλειές μας? οεο?

  10. avatar Μπράβο Μπράβο Μπράβο Μπράβο!

    Μπράβο Μπράβο Μπράβο Μπράβο!

    Έτσι για να δουν οι δάσκαλοι τι ωραία είναι να δουλεύεις.

    Και άνοιξε τα από 20 Αυγούστου για να μάθουν!

    1. avatar Σκυλος

      Να το κοιταξεις το παθος σου, χρηζει ιατρικης επισκεψης! Φιλικα στο λεω.Και προκαλεις οσους ειναι ανεργοι και ψαχνουν οι ανθρωποι μια δουλεια. Στο μονο που θα συμφωνω (σε αλλο υφος ομως)ειναι οτι οντως ειναι ωραια να δουλευεις

      Υ.Γ. δεν ειμαι δασκαλος ή εκπαιδευτικος

    2. avatar Μην πονάς…..

      Ποτέ δεν είναι αργά να δώσεις εξετάσεις για παιδαγωγικό...
      Μέχρι τότε δούλευε 10ωρα για ψίχουλα και μπούκωνε. [...].

    3. avatar Μπράβο… Δούλευε

      Τώρα.... Αν δουλεύεις.....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει