Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Daniel» και «Elias», το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας έχει μπει σε φάση εντατικής αποκατάστασης. Σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, επιθεώρησαν επιτόπου τις εργασίες. Την επιθεώρηση των Υπουργών συνόδευσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος.

Κυβερνητική προτεραιότητα είναι η ταχεία επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών συνδέσεων της περιοχής.

Η πολιτική ηγεσία επισκέφθηκε διαδοχικά τις εργολαβίες που αφορούν την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής και των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης.

Ειδικότερα:

• Στον Σταυρό Λάρισας τις δύο εργολαβίες με αντικείμενο: Η πρώτη την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα. Η δεύτερη την αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.

• Στα Τρίκαλα τα έργα αποκατάστασης της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.

• Στο Βελεστίνο τις εργασίες αποκατάστασης της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.

Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε «Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε την πρόοδο των έργων αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά τις καταστροφικές συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει και εξελίσσονται εντός του χρονοδιαγράμματος. Πρόκειται για έργα μεγάλης κλίμακας και σημασίας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρακολουθεί στενά την πρόοδό τους».

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε «Τα έργα αποκατάστασης σιδηροδρόμου και συστημάτων ασφαλείας που καταστράφηκαν από τον «Daniel» είναι σε πλήρη εξέλιξη και με αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Στόχος μας το 2026 ολόκληρη η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης να ξαναγίνει διπλή και με λειτουργικά συστήματα ασφαλείας».

Παρόντες στην αυτοψία των έργων ήταν ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός.