Οι Τσέχοι έχουν γράψει αρκετές σελίδες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, σε περασμένες, λίθινες εποχές. Μετά την κατρακύλα των Jawa και CZ η υπόθεση «μοτοσυκλέτα» έγινε παρελθόν για αυτήν την χώρα της κεντρικής Ευρώπης που οικονομικά είναι δεμένη στο άρμα της Γερμανίας. Ή έτσι νομίσαμε.

Γιατί ξαφνικά, στην έκθεση της Κολωνίας Intermot, εμφανίστηκε το εικονιζόμενο εξωτικό μοντέλο, το οποίο σχεδίασε και ανέπτυξε η τσέχικη εταιρεία FGR μετά από 10 χρόνια σχεδίασης και εξέλιξης.

Η Midalu, όπως είναι το όνομα του μοντέλου, έχει χτιστεί γύρω από έναν εξακύλινδρο V κινητήρα 2,5 λίτρων, ο οποίος κατά δήλωση αποδίδει 240 ίππους, λίγο λιγότερους από όσους και ένας σύγχρονος κινητήρας MotoGP.

midalu1

Εδώ είναι λογικό να αρχίσουν οι ερωτήσεις: ποια είναι επιτέλους αυτή η FGR; Όπως μάθαμε, είναι η μόνη εταιρεία από την Τσεχία που έχει αγωνιστεί ολόκληρη σαιζόν στα GP, στη σύγχρονη εποχή τους. Με εμπειρία από τα 125 GP συμμετείχε το 2012 στην Moto3, καταλαμβάνοντας την 7η θέση ανάμεσα σε 11 κατασκευαστές!

Αυτή λοιπόν η εταιρεία δούλεψε σκληρά πάνω στο δεκαετές πρότζεκτ της και τώρα εκπλήσσει με το αποτέλεσμα των σχεδιαστών/μηχανικών/μηχανουργών της!

midalu8

Ο κινητήρας έχει για την ακρίβεια 2.442 κυβικά και αποτελείται από δύο σειρές των τριών κυλίνδρων σε διάταξη V-90 μοιρών. Πέρα από τους 240 ίππους αποδίδει και τόνους ροπής, κάπου 16,3χλγμ., που αρκούν για να εξατμίσουν οποιοδήποτε πίσω λάστιχο πάνω στην άσφαλτο σε λίγα δευτερόλεπτα.

Η μάζα του κινητήρα δεσπόζει στη μοτοσυκλέτα, αποτελώντας το οπτικό κέντρο βάρους της και καθορίζοντας τη συνολική εντύπωση, ανάλογη ενός αθλητή του Strong Man.

midalu4

Μπορεί η μοτοσυκλέτα να διαφημίζεται σαν «πολυτελείας» αλλά όπως καταλαβαίνετε, κάτι λάθος να κάνει με το γκάζι ο VIP ιδιοκτήτης στην παραλιακή του Μονακό και τον πήρανε μέσα σηκωτό.

Προφανώς στη σύγχρονη εποχή ο χαρακτηρισμός «πολυτελείας» χωράει και κορυφαίες αναρτήσεις της Ohlins και θηριώδη φρένα της Brembo αγωνιστικών προδιαγραφών και πανέμορφο πλαίσιο χωροδικτύωμα.

Το σύνολο συμπληρώνεται από το ανθρακονημάτινο κουστούμι και τα δύο απειλητικά τελικά των εξατμίσεων που μοιάζουν με εξαπλό rail-gun.

midalu2

Δάκρυα στα μάτια φέρνει το πανέμορφο ψαλίδι που προέκυψε από την CNC κατεργασία ενός μονοκόμματου αλουμινένιου όγκου, κάπως σαν τα αγάλματα που ο καλλιτέχνης απελευθερώνει από το μάρμαρο.

Το βάρος της Midalu δηλώνεται στα 262 κιλά, όχι και άσχημα αν αναλογιστεί κανείς ότι τόσο ζυγίζουν τα περισσότερα μεγάλα Adventure.

midalu11

Η τσέχικη μοτοσυκλέτα είναι όμορφη, η κατασκευή ξεχειλίζει από ποιότητα και αισθητικά φέρνει κατά έναν κολακευτικό τρόπο προς τις Agusta Brutale. Μετά την Intermot η FGR άρχισε να δέχεται παραγγελίες έναντι μόλις 120.000 ευρώ.

Για όποιον δεν «βγαίνει» οικονομικά, μπορεί να αγοράσει το ημερολόγιο της εταιρείας on-line με φωτογραφίες της Midalu για μόλις 15 ευρώ! midalu10

Δείτε και το σχετικό promo video για το οποίο επιστρατεύθηκε και ο Karel Abraham, τσέχος οδηγός MotoGP…

Και ένα επιβλητικό 3D animation συναρμολόγησης του κινητήρα και της μοτοσυκλέτας γύρω του…

midalu7

midalu9

midalu6

midalu3

Θανάσης Χούντρας