Με «σημαιοφόρο» το νέο παπί Super Cub 50 παρέλασε η ομάδα της Honda στο 44ο Tokyo Motor Show και «παραστάτες» τις 2 παραλλαγές του νέου GROM 50 Scrambler, του γνωστού «μπόμπου»…

Το Σούπερ Παπί (Super Cub) είναι ένας υπερσύγχρονος «κλώνος» του θρυλικού «παπιού» C-50 Cub που πρωτοκυκλοφόρησε το 1958 και συνέβαλε με τις πωλήσεις του να γίνει η Honda ο κολοσσός που είναι στις μέρες μας.

Το νέο «παπί» μιμείται ακόμη και το χρώμα που πρωτοβάφτηκε το μοντέλο του 1958 και είχε παρουσιάσει τότε ο ίδιος ο Soihiro Honda.

papahonda4 papahonda5

Διατηρώντας τον «κλασσικό» χαρακτήρα, ο στρογγυλός προβολέας, το σχήμα του πλαστικού που καλύπτει το τιμόνι -σε σχήμα γλάρου που πετάει- αποτελούν «σήμα κατατεθέν» για το ιστoρικό μοντέλο της Honda.

Το ψηφιακό πολυόργανο στην καρδιά του αναλογικού ταχύμετρου (όριο 60km/h) παντρεύει αρμονικά το παρελθόν με την σημερινή τεχνολογία.

papahonda6 papahonda7

Ο οριζόντιος βενζινοκινητήρας μπορεί να διαθέτει ψεκασμό και ψυγείο λαδιού, όμως στη βασική δομή του και στην εμφάνιση παραμένει «δανεισμένος» από το ορίτζιναλ μοντέλο του ’58.

papahonda8 papahonda13

Στη θέση του απαρχαιωμένου μοχλικού της μπροστινής ανάρτησης η Honda τοποθέτησε ένα σύγχρονο ανεστραμμένο πιρούνι, κράτησε όμως τα ταμπούρα για να διατηρήσει τον «ρετρό» χαρακτήρα του παπιού. Οι τροχοί επίσης είναι χυτοί εγκαταλείποντας τις ακτίνες.

Ωστόσο, ο νέος «μπόμπος» ή «Ζετάκι», όπως είναι καταγεγραμμένα στις αναμνήσεις μας, το GROM 50 Scrambler φοράει μπρός-πίσω δισκόφρενα και έχει συμπλέκτη.

Επίσης, μονόσελο, ανεστραμμένο πιρούνι, νέο ρεζερβουάρ και κοντή εξάτμιση είναι κοινά και στις δύο εκδόσεις του. Ο στρογγυλός προβολέας τους παραπέμπει σε Z50J και σε Monkey. Ποιες είναι όμως οι διαφορές τους;

Το GROM 50 Scrambler Concept One ξεχωρίζει από τα number plates, τους καθρέφτες στα άκρα του τιμονιού και τα πιο χωμάτινα λάστιχα. Αντίθετα με το νέο Super Cub, στο GROM 1 το καλοσχεδιασμένο ψηφιακό πολυόργανο συνδυάζει αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο.

papahonda2 papahonda3 papahonda9

Το GROM 50 Scrambler Concept Two διακρίνεται από την έλλειψη πλαστικών, τους γήινους χρωματισμούς, το μπροστινό φτερό και την ποδιά κινητήρα, το «Hugger» στον πίσω τροχό, τα φλασάκια και τον προβολέα LED και τους απλούς καθρέφτες.

Ανάμικτες αναμνήσεις και συναισθήματα. Χαρά και νοσταλγία. Οι πρώτες βόλτες, οι πρώτες τούμπες, οι πρώτες σούζες… Οι λιλιπούτειοι φίλοι μας από το παρελθόν ξαναέρχονται για να ονειρευτούμε. Αν η Honda αρχίσει την παραγωγή τους ίσως ξαναδούμε πολλά SUPERπαπιά και GROMάκια, όπως τον «παλιό, καλό καρό»…

papahonda11 papahonda12

Από το 1958 μέχρι το 2014 η Honda έχει πουλήσει περισσότερα από 84 εκατομμύρια «παπιά». Το «παπί» της Honda πρώτα επηρέασε την κουλτούρα των λαών της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου αντιγράφτηκε από όλες τις τοπικές μοτοβιομηχανίες, αργότερα έγινε μόδα σε όλο τον ανεπτυγμένο δυτικό κόσμο και πλέον θεωρείται το δημοφιλέστερο δίκυκλο στην ιστορία.

Για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της η Honda παρουσίασε το 2008 ένα ηλεκτροκίνητο «παπί», το EV-Cub, το οποίο δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.

Αν η Honda κυκλοφορήσει το Super Cub στις αγορές με μεγαλύτερους κινητήρες (όπως του Innova ή του Supra) προβλέπεται να ξαναγίνει η μόδα της Νέας Εποχής.

Θανάσης Χούντρας