Το κοινό σήμερα απευθύνεται σχεδόν αντανακλαστικά στα news websites για την πληροφόρησή του, που μαζί με τα social media αποτελούν την πρωταρχική πηγή ενημέρωσης.

Τα σύγχρονα news websites αποτελούν πλέον τον μεγαλύτερο εργοδότη όχι μόνο για τους νέους δημοσιογράφους που αποφοιτούν από πανεπιστημιακές ή ιδιωτικές σχολές ΜΜΕ αλλά και για επαγγελματίες των παραδοσιακών media που είτε βρέθηκαν εκτός εργασίας είτε θέλουν να περάσουν από την παραδοσιακή στην ψηφιακή δημοσιογραφία.

Στο πλαίσιο αυτό, το Certificate in Online Journalism, σχεδιασμένο ειδικά για web editors, έρχεται να καλύψει ένα τεράστιο κενό σε γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται σε όσους υποστηρίζουν ένα σύγχρονο newsroom.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις τεχνικές γνώσεις, τις συνθετικές δεξιότητες και στρατηγικές ικανότητες που απαιτούν σήμερα τα μεγαλύτερα news portals από τους news editors, είτε μιλάμε για ιστότοπους καθαρά ειδησεογραφικού χαρακτήρα είτε για websites με lifestyle προσανατολισμό.

Το πρόγραμμα ξεκινά από το πώς παράγονται και διαμοιράζονται σήμερα οι πληροφορίες και οι ειδήσεις στο διαδίκτυο, προχωρά σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, παραγωγής αλλά και τεχνικής αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου, διαχείρισης της είδησης στα social media, τρόπους μέτρησης της απόδοσης και βελτιστοποίησης της απήχησης των ειδήσεων, τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό και τέλος παρουσιάζει στρατηγικές προσέλκυσης και δημιουργίας πιστού κοινού – το άγιο δισκοπότηρο των news websites.

Από την παραδοσιακή στην online δημοσιογραφία:  Η πορεία των media στο διαδίκτυο. Πώς ξεκίνησε, τί συμβαίνει σήμερα. Εξετάζουμε πως η τεχνολογία διαμόρφωσε τα ΜΜΕ με νέα είδη περιεχομένου, με ποιους τρόπους διαδίδεται πλέον η πληροφορία, και συγκεκριμένες προκλήσεις και παθογένειες που έχουν προκύψει από την ίδια τη φύση του μέσου όπως τα fake news.

Η σύνθεση του newsroom: ο ρόλος των συντακτών, η δομή και η ομάδα του newsroom

Θα μάθετε πώς οργανώνεται ένα σύγχρονο newsroom, με ποιους ρόλους και ποιες αρμοδιότητες, ποιες ικανότητες απαιτούνται και ποια ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται

Σύγχρονα ειδησεογραφικά/ψυχαγωγικά websites & portals: Ο σχεδιασμός, η δομή, ειδησεογραφικές κατηγορίες, οι τεχνικές προδιαγραφές, είδη περιεχομένου, βασικές αρχές λειτουργίες ενός news portal και ο θέση της διαφήμισης.

Το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS): Τα είδη και ο τρόπος λειτουργίας του διαχειριστικού. Πώς, με τι και γιατί γεμίζουμε τα πεδία στο διαχειριστικό σύστημα.

Το ειδησεογραφικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο: Η μέθοδος γραφής σε ένα online ειδησεογραφικό brand, η κατανόηση του κοινού, οι τρόποι δημιουργίας άρτιου περιεχομένου, η μέτρηση της αποτελεσματικότητάς του και η σημασία των visuals και των multimedia

Διαχείριση περιεχομένου: Η διαδικασία, τα είδη και τα στάδια δημοσίευσης του περιεχομένου. Βασικά multimedia skills που πρέπει να διαθέτουμε για να κάνουμε τη διαφορά στο περιεχόμενο

Βασικές αρχές SEO: Οι τεχνικές γνώσεις που ένας web editor επιβάλλεται να γνωρίζει για να δημιουργεί αποτελεσματικό online περιεχόμενο άμεσα ανιχνεύσιμο από τις μηχανές αναζήτησης. Προγραμματισμός, editing, εργαλεία και τακτικές SEO

Ειδήσεις και social media

Τι συμβαίνει στον κόσμο των social media και η βέλτιστη χρήση τους από έναν δημοσιογράφο. Βασικές αρχές των social media σε σχέση με την ειδησεογραφία. Βασικές αρχές και καλές πρακτικές για Facebook – Instagram Ads με δημοσιογραφικό περιεχόμενο, Twitter, Instagram, LinkedIn και TikTok.  Τεχνικές και εργαλεία μέτρησης της απόδοσης για λήψη αποφάσεων, και αύξησης της επισκεψιμότητας από τα social media

Αnalytics & Insights για media professionals: Γιατί τα analytics είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που ένας δημοσιογράφος πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί. Με αυτά μπορεί να αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου που δημιουργεί, να προσδιορίζει καλύτερα το κοινό που απευθύνεται αλλά και το timing κάθε δημοσίευσης.

Η δύναμη των videos: Η σωστή χρήση της εικόνας στα websites και πώς παράγουμε εύκολα και αποτελεσματικά video για τα social media. Πρακτική καθοδήγηση για το τι είδους ιστορίες να διαλέξουμε για φτιάξουμε video.

Στρατηγική περιεχομένου: Πότε, πού και τι είδους περιεχόμενο να δημοσιεύσουμε; Να κάνουμε liveblogging ή breaking news; Μήπως Facebook Live; Μήπως ένα απλό άρθρο θα ήταν καλύτερο; Πώς κάνουμε follow up; Τι περιεχόμενο «μιλάει» καλύτερα στους χρήστες μας και τι θα μας φέρει καλύτερο traffic; Δίνουμε τις σωστές απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που ένα newsroom αντιμετωπίζει καθημερινά.

Αλληλεπιδραστικές στρατηγικές περιεχομένου (Advanced audience engagement strategies):  Η μέγιστη πρόκληση για ένα news site δεν είναι απλά να αυξήσει το traffic του. Είναι να διατηρήσει το κοινό που κερδίζει, να το μετατρέψει σε direct traffic και να βρίσκει νέους τρόπους για το κάνει να επιδρά και να το κρατά σε ενδιαφέρον (π.χ. infovideos, podcasts). Στην ενότητα καλύπτουμε σύγχρονα media trends και τις σύγχρονες συνήθειες και ανάγκες του κοινού, την τεχνολογική αποτύπωση της αναγνωστικής ψυχολογίας, πότε και πώς να χρησιμοποιούμε τα social media και την αναζήτηση, διάφορες τεχνικές και εργαλεία, πώς να δημιουργήσουμε νέους τομείς περιεχομένου για να απευθυνθούμε καλύτερα στους αναγνώστες μας

Σε ποιους απευθύνεται

Νέους δημοσιογράφους που θέλουν να εξειδικευτούν στην online δημοσιογραφία, αλλά και έμπειρους επαγγελματίες του παραδοσιακού Τύπου που θέλουν να ασχοληθούν με τα online media. Χρήσιμες πληροφορίες θα βρουν επίσης στο πρόγραμμα και στελέχη τμημάτων εταιρικής επικοινωνίας που παράγουν περιεχόμενο για τα ΜΜΕ.

Ποιοι διδάσκουν

Στο πρόγραμμα διδάσκουν 5 επαγγελματίες των ψηφιακών μέσων με μεγάλη εμπειρία σε digital publishers και σύγχρονα Newsrooms. Σε ορισμένες ενότητες προσκαλούνται επισκέπτες εισηγητές από τον ευρύτερο χώρο της ειδησεογραφίας και των ψηφιακών μέσων, για συζητήσουν με τους σπουδαστές ειδικά θέματα. Οι εισηγητές μας μεταφέρουν την πραγματική εικόνα των newsrooms από Ελλάδα και εξωτερικό, φέρνουν παραδείγματα, αλλά και καθοδηγούν τους συμμετέχοντες μέσα από τις εργασίες του προγράμματος να κατανοήσουν τα εργαλεία και να αναπτύξουν κριτική σκέψη σε σχέση με την παραγωγή και διαχείριση του ψηφιακού περιεχομένου.

Το πρόγραμμα διεξάγεται 3 φορές την εβδομάδα, Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή, 7 με 10 μ.μ. στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22), με δυνατότητα παρακολούθησης και εξ’αποστάσεως μέσω υβριδικής τάξης.  Οι συμμετέχοντες, είτε λόγω βεβαρυμμένου ωραρίου, είτε άλλων υποχρεώσεων μπορούν να παρακολουθήσουν κάποια μαθήματα, ή και όλο το πρόγραμμα ζωντανά εξ αποστάσεως.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από επαγγελματίες της σύγχρονης Online δημοσιογραφίας στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Επαγγελματικής Επιμόρφωσης του ΚΕΔΙΒΙΜ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης και επαγγελματικής επιμόρφωσης.

3/5 – 16/6/2022 από την Ελληνοαμερικανική Ένωση και επαγγελματίες Chief & Web Editors, Digital Media producers & Digital Content creators

Προλάβετε την ειδική τιμή συμμετοχής: 850 Ευρώ έως τις 27/4

Τιμή για ανέργους (με ενεργή κάρτα ανεργίας): 650 Ευρώ

Κανονική τιμή: 1100 Ευρώ για εγγραφές μετά τις 28/4

Δείτε εδώ αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα.

Πληροφορίες/εγγραφές: 210-3680907, [email protected]