Απαντήσεις στις καταγγελίες ότι η λοκομοτίβα που κόστισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό, τα ξημερώματα της Τρίτης 16 Νοεμβρίου, είχε εκτροχιαστεί και τον περασμένο Αύγουστο στον σταθμό «Βικτώρια» δίνει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Σε ανακοίνωση της αναφέρει πως η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα, στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης αλλά και ότι δεν υπήρξε εκτροχιασμός, παρά μικρή μετατόπιση ενός από τους έξι άξονες εκτός τροχιάς.

Αναφορικά με την καταγγελία για περιστατικό πυρκαγιάς σε κινητήρα μηχανήματος ίδιου τύπου στη γραμμή 3 του Μετρό, η εταιρεία απαντά πως οι εργασίες λείανσης δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα στη γραμμή αυτή.

Εξάλλου, η ΣΤΑΣΥ γνωστοποίησε πως έχει προχωρήσει σε αποστολή εξωδίκου προς τη γερμανική εταιρεία για αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος της Τρίτης.

Στις καταγγελίες προέβη ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Σπύρος Ρεβύθης, δηλώνοντας πως υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρίας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα είχε σημειωθεί ξανά εκτροχιασμός στις 22 Αυγούστου 2021 για τον ίδιο λόγο (πρόβλημα στα φρένα) στο σταθμό «Βικτώρια».

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ αναλυτικά:

Αναφορικά με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, σχετικά με το τραγικό συμβάν στη Γραμμή 1 του Μετρό, η ΣΤΑ.ΣΥ. διευκρινίζει:

  • Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης. Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
  • Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.
  • Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η «SCHWEERBAU GMBH & CO KG» κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
  • Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης.

Στάση εργασίας αύριο σε μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ – Κηδεύεται ο 41χρονος που σκοτώθηκε

Υπενθυμίζεται πως σε νέα κινητοποίηση σε μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ προχωρούν αύριο οι εργαζόμενοι. Από τα σωματεία του κλάδου εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

«Με σεβασμό και οδύνη στεκόμαστε μπροστά στον αδικοχαμένο συνάδελφο Πέτρο Γιάμαλη, που έφυγε από κοντά μας σε ώρα εργασίας, στο δίκτυο της Γραμμής 1.

Όλοι οι συνάδελφοι του θα τον αποχαιρετήσουμε, την Παρασκευή 19/11/2021, στις 12:30 το μεσημέρι στο Γ΄ νεκροταφείο Αθηνών.

Για να μπορέσουν όλοι οι συνάδελφοι να απευθύνουν τον ύστατο χαιρετισμό στον Πέτρο πραγματοποιούμε την Παρασκευή 19/11/2021 τρίωρη στάση εργασίας από τις 11:00 π.μ. έως τις 14:00.

Οι εργαζόμενοι δεν θα ξεχάσουν ποτέ τον Πέτρο και δεσμεύονται ότι θα αγωνιστούν για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι του άδικου χαμού του. Για να είναι ο τελευταίος συνάδελφος που θρηνούμε, ως θύμα στον εργασιακό χώρο του».