Ο τελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) που ολοκληρώθηκε σήμερα με βάση την θρυλική πίστα της Monza στην Ιταλία, εξελίχθηκε σε θρίαμβο των Toyota Yaris WRC και των Seb Ozier – Julien Ingrassia που κέρδισαν τον τίτλο των κατασκευαστών και οδηγών αντίστοιχα. Μάλιστα το Γαλλικό πλήρωμα κέρδισε τον 8ο τίτλο του (από το 2013) με νίκη, ενώ η ομάδα της Toyota έκανε νταμπλ στο WRC μετά το 1993 & 1994.

Πάντως, η νίκη των Ozier – Ingrassia, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν, αφού οι μόνοι διεκδικητές του τίτλου, οι «ομόσταβλοι» Elfyn Evans – Scott Martin είχαν σοβαρές αντιρρήσεις με αποτέλεσμα η πρώτη θέση του ασφάλτινου αγώνα να αλλάζει συνεχώς χέρια μεταξύ των δυο πληρωμάτων, μέχρι την προτελευταία ειδική, όταν ο Jari – Mati Latvala (team manager της Toyota) προ της ενδεχόμενης καταστροφής (ο Ozier μόλις που γλύτωσε στην επαφή του Yaris με ένα τσιμεντένιο διαχωριστικό στην 14η από τις 16 ειδικές) έδωσε σαφείς εντολές, με αποτέλεσμα οι δυο οδηγοί να κόψουν «ταξιδεύοντας» στην συνέχεια για τις θέσεις 1-2 της κατάταξης.

Τρίτοι στο πόντιουμ ανέβηκε ο πιο σταθερός οδηγός των τελευταίων πολλών ετών στο WRC, ο Ισπανος Danny Sordo που πέτυχε το 51ο βάθρο της καριέρας του πανάξια, κερδίζοντας και δυο ειδικές με το Hyundai i20 WRC. Αντίθετα, ο Βέλγος T. Neuville (4ος) επίσης με Hyundai είδε για άλλη μια φορά το τρένο του πρωταθλήματος να χάνεται και όλα δείχνουν ότι θα ακολουθήσει την πορεία των «μεγάλων δεύτερων» όπως στο παρελθόν οι Hirvonen & Latvala. Επίσης στο στρατόπεδο της Hyundai που φέτος ηττήθηκε κατά κράτος από την Toyota, άκρως αισιόδοξη ήταν η επίδοση του Oliver Solberg που τερμάτισε 5ος δίνοντας υποσχέσεις για την πλήρη σεζόν που θα έχει με την Κορεάτικη ομάδα το 2022, ενώ ο Tiemu Suninen κινήθηκε συντηρητικά τερματίζοντας 6ος στην προσπάθεια μήπως και εξασφαλίσει κάποια από τις ελάχιστες καλές θέσεις οδηγού στο επόμενο πρωτάθλημα.

Στην 7η θέση της κατάταξης ο Takamoto Katsuta (Yaris WRC) έκανε και πάλι ένα από τα συχνά λάθη του, αλλά δεν ανησυχεί αφού η καταγωγή του, του έχει εξασφαλίσει πλήρη εμπλοκή με την Toyota Gazoo το 2022. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Βρετανός Gas Greensmith (Ford Fiesta WRC), ο Φιλανδός Kale Rovanpera (Yaris WRC) που κινήθηκε κατόπιν εντολών σε ρυθμούς …χελώνας και ο Ιταλός Α. Grugniola (Hyundai i20 N Rally 2) άξιος νικητής της κατηγορίας WRC 3. Το άξιος έχει να κάνει με την τριήμερη μάχη για τον τίτλο της κατηγορία WRC 3 των Γάλλου Rossel (Citroen C3) και Πολωνού Kajetanowicz (Skoda Fabia Evo), που τελικά κατέληξε (για 3.1΄΄) υπέρ του πρώτου, ο οποίος αναδείχθηκε και πρωταθλητής 2021.

Σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τα WRC 3 κινήθηκε ο πρώτος της κατηγορίας WRC 2, ο Ρώσος N. Cryazin (Skoda Fabia Evo) που κέρδισε σχετικά εύκολα τον πρωταθλητή 2021, Νορβηγό Andrea Mikkelsen με ίδιο αυτοκίνητο.

Ο αγώνας είχε και ελληνικό ενδιαφέρον, με το πλήρωμα των Νίκου Παυλίδη – Alan Harryman (Peugeot 208 Rally 4) που όμως εγκατέλειψαν στο 2ο σκέλος του αγώνα.

Μετά από όλα τα παραπάνω, η ιστορία του WRC 2021 γράφτηκε με κορυφαία τα ονόματα των Toyota & Skoda από πλευράς κατασκευαστών και Ozier – Ingrassia, Mikkelsen – Hall και Rossel – Renucci από πλευράς πληρωμάτων.

Να σημειώσουμε ότι ο αγώνας αυτός ήταν και ο τελευταίος για τον Julien Ingrassia, τον 8ακις πρωταθλητή και επί 16 χρόνια συνοδηγό του Ozier, που αποσύρεται από τα μπάκετ και ίσως σύντομα δούμε σε κάποια επιτελική θέση.

Το ραντεβού μας ανανεώνεται για τις 20-23 Ιανουαρίου 2022, στο ράλι Monte Carlo, εκεί όπου ξεκινά η υβριδική εποχή του WRC, με πολλές διαφοροποιήσεις στα αυτοκίνητα (+100 ίπποι, + 100κιλά, μείον ενεργά διαφορικά, paddles και μια ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων), αλλά και ενίσχυση των ομάδων καθώς η Ford αποφάσισε να βγει μπροστά και να ρίξει όλη της την αγωνιστική προσπάθεια στην ομάδα M-Sport με τα υβριδικά Fiesta, σε μπάκετ των οποίων ενδεχομένως θα επιστρέψει και ο 9άκις πρωταθλητής Seb Loeb.

Νίκος Τσάδαρης