Το νέο Kia Sorento πραγματοποιεί το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο Σαλόνι του Παρισιού που άνοιξε χτες τις πύλες του, μαζί με τα Kia Rio και Venga. Επίσης παρουσιάζεται τo νέο Kia Optima T-Hybrid, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Kia ήπιας, υβριδικής τεχνολογίας.

Το νέο Kia Sorento

Με βάση την επιτυχία του απερχόμενου μοντέλου που συνδύαζε στυλ, πρακτικότητα και τεχνολογία, το νέο Kia Sorento SUV διαθέτει καινούργιο, διακριτικό σχεδιασμό, εσωτερικό premium και ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα. Το νέο Sorento «δανείζεται» στυλιστικά από το Kia Cross GT την κάθετη μάσκα «μύτη του τίγρη», του προβολείς και το προφίλ.

Κάτω από το λείο προφίλ του νέου Sorento και τις καμπύλες επιφάνειες, η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου προσφέρει στους επιβάτες μια πολυτελή καμπίνα. Το Νέο Sorento θα προσφέρει μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της πρακτικότητα και της ευκολίας, όπως ένα Around View Monitor (περιμετρική οθόνη προβολής), με τέσσερις κάμερες βοηθώντας τον οδηγό να ελιχθεί όταν σταθμεύει, και ενός Smart Power («έξυπνη» ηλεκτρική πίσω πόρτα).

Μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το δεύτερης γενιάς Sorento και με μεγαλύτερο μεταξόνιο, το νέο μοντέλο μεγιστοποιεί την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας. Ο χώρος φορτίου αυξάνεται σε 605 λίτρα (VDA) ενώ διατίθεται με πέντε αλλά και επτά καθίσματα.

Το νέο Sorento προσφέρει πιο ολοκληρωμένη οδηγική συμπεριφορά, υψηλότερο επίπεδο κομψότητας και ασφάλειας χάρη στο στιβαρό του αμάξωμα, τις βελτιώσεις στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης, τη βελτίωση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών και του μακρύτερου μεταξόνιου.

Για τους ευρωπαίους αγοραστές θα διατίθενται τρεις κινητήρες. Ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 2.4-λίτρων (GDI), καθώς και δύο κινητήρες turbo-diesel 2,2-λίτρων και 2.0-λίτρων που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των πωλήσεων.

Το νέο Sorento θα ξεκινήσει την παραγωγή του εντός του τρέχοντος έτους και θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η διάθεση του στην ελληνική αγορά θα κριθεί αναλόγως των οικονομικών συνθηκών που θα επικρατούν τότε.

Το Kia Rio

Στο Σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι παρουσιάζεται και το bestseller μοντέλο της μάρκας, το Rio. Το Kia Rio έφθασε τις 471.000 πωλήσεις για το 2013 σε όλο τον κόσμο και βρίσκεται μεταξύ των τριών κορυφαίων μοντέλων της μάρκας σε πωλήσεις στην Ευρώπη με 56.821 μονάδες.

Το ανανεωμένο Kia Rio έχει μικρές αλλαγές στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, διατηρεί όμως τα βασικά χαρακτηριστικά του που έχουν αποδειχθεί τόσο δημοφιλή στους ιδιοκτήτες του.

Το ανανεωμένο Rio διαθέτει νέας σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρα και φώτα ομίχλης, καθώς και νεότερη έκδοση της μάσκας «μύτη του τίγρη», σήμα κατατεθέν της μάρκας. Τρία νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, 15, 16 και 17-ιντσών, και ο καινούργιος πίσω προφυλακτήρας, ολοκληρώνουν τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Δύο νέα χρώματα αμαξώματος, Urban μπλε και κίτρινο Digital, προστίθενται στις γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου.

Στην καμπίνα του Ρίο έχει προστεθεί χρώμιο στις λεπτομέρειες του εσωτερικού και νέο ηχοσύστημα. Στις προαιρετικές επιλογές το Kia Rio θα περιλαμβάνει ένα νέο ψηφιακό ραδιόφωνο DAB και ένα νέας γενιάς σύστημα πλοήγησης, με οθόνη 7,0 ιντσών της Kia AVN (audio-video πλοήγησης), βελτιωμένη ταχύτητα επεξεργασίας και ταχύτερο υπολογισμό διαδρομής (διαθεσιμότητα του συστήματος εξαρτάται από τις επιμέρους αγορές).

Για την ευρωπαϊκή αγορά θα υπάρχουν έως και τέσσερις αποδοτικοί κινητήρες με απόδοση από 75-90ps με πεντατάχυτο ή εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Προαιρετικά σε κάθε έκδοση θα υπάρχει η επιλογή ISG –τεχνολογίαstart/stop δεύτερης γενιάς της Kia.

Το hatchback Kia Rio κατασκευάζεται για την Ευρώπη στο εργοστάσιο Sohari της Kia στην Κορέα. Το ανανεωμένο Kia Rio αναμένεται να αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη στις αρχές του 2015.

Το ανανεωμένο Kia Venga

Πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμά του, η Kia αποκαλύπτει και το ανανεωμένο Kia Venga στο Παρίσι. Το δημοφιλές compact MPV της μάρκας σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Έχει σημειώσει παραπάνω από από 150.000 πωλήσεις από το 2009 στην ευρωπαϊκή αγορά, εκ των οποίων 29.000 μονάδες το 2013.

Το ανανεωμένο Venga συνεχίζει να προσφέρει πρακτικότητα, ευελιξία και αξιοπιστία. Διαθέτει ανανεωμένη εμφάνιση, πιο εξελιγμένη καμπίνα και νέες ζάντες αλουμινίου.

Ματιά στο μέλλον της Kia με το Optima T-Hybrid

Η νέα ήπια υβριδική τεχνολογία της Kia παρουσιάστηκε στις αρχές του χρόνου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Αναπτύχθηκε από το ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας & ανάπτυξης για χρήση σε μελλοντικά μοντέλα. Το Kia Optima T-Hybrid (υβριδικό turbo) που δημιουργήθηκε ως αυτοκίνητο επίδειξης είναι η πρώτη εφαρμογή του νέου ήπιου υβριδικού συστήματος κίνησης της Kia.

Τροφοδοτείται από τον υπάρχοντα ντιζελοκινητήρα 1.7lt CRDi turbo του μοντέλου σε συνδυασμό με ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μία μπαταρία, μολύβδου – άνθρακα 48V. Η νέα μονάδα επιτρέπει στο Optima Hybrid T-show να να οδηγείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλές ταχύτητες αλλά και όταν ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα, ενώ η μπαταρία επαναφορτίζεται σε κάθε επιβράδυνση ανεξαρτήτως της ταχύτητας του οχήματος

Η ομάδα ανάπτυξης επέλεξε μπαταρίες μολύβου-άνθρακα έναντι των αντίστοιχων ιόντων λιθίου καθώς δεν απαιτούν ενεργή ψύξη, ανακυκλώνονται πιο εύκολα στο τέλος της ζωής του οχήματος και μπορούν να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν.

Σε μεγάλη κυκλοφορία και στο αστικό οδικό δίκτυο, ο κινητήρας θα χρησιμοποιεί επίσης ένα σύστημα start-stop με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με τη βοήθεια ενός ηλεκτρικού εκκινητήρα-δυναμό που παίρνει κίνηση από ιμάντα και αντικαθιστά το συμβατικό δυναμό ο κινητήρας ξεκινά αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς.

Η μπαταρία παρέχει επίσης ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό υπετροφοδότη, ο οποίος αυξάνει τη ροπή και την ισχύ στις χαμηλές στροφές.

Το νέο T-σύστημα Hybrid θα προσφέρει στους πελάτες της Kia μεγαλύτερη απόδοση και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, εξασφαλίζοντας ότι κάθε μοντέλο της Kia που θα είναι εξοπλισμένο με τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι προσιτό στην αγορά του.

Λόγω του ότι το σύστημα είναι ακόμη υπό ανάπτυξη, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία απόδοσης ή οικονομίας καυσίμου. Ωστόσο, οι μηχανικοί της Kia είχαν στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 15%, ενώ ο ηλεκτρικός υπετροφοδότης έχει σχεδιαστεί ώστε η ισχύς να αυξάνεται από 15 έως 20%, ανάλογα με την εφαρμογή της.

Πλάνα μαζικής παραγωγής του Kia Optima Hybrid T δεν έχουν ακόμα επιβεβαιωθεί. Το T-σύστημα Hybrid παραμένει υπό εξέταση για νέα μοντέλα της Kia στο μέλλον.