Οι Έλληνες οδηγούν στη ΛΕΑ, κρατούν μικρή απόσταση, αλλά δεν προσπερνούν από τα δεξιά

Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας για την οδηγική παιδεία στη χώρα μας σε σχέση με την Ευρώπη


AUTO
12:15
22/01/2020
Οι Έλληνες οδηγούν στη ΛΕΑ, κρατούν μικρή απόσταση, αλλά δεν προσπερνούν από τα δεξιά
18
loading

Η προσπέραση από τα δεξιά, η μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η άσκηση λεκτικής και όχι μόνο βίας έξω από το αυτοκίνητο, οι βρισιές και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο στοιχεία που δείχνουν ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία, ενώ οι οδηγοί έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά όταν οδηγούν.

Παραπτώματα τέτοιου είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά κάποιες από αυτές έχουν τα πρωτεία. Η Ελλάδα για παράδειγμα βρίσκεται στην πρώτη θέση με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να εφαρμόζει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ την ακολουθεί η Ιταλία με 2,2%.

Τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα σε σχέση με το 2017 κατά 0,2%, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους. Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η γαλλική εταιρεία IPSOS και αφορούσε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαïκής Ένωσης, είναι άκρως αποκαλυπτικά καθώς δείχνουν την τάση των ανθρώπων όταν αυτοί κληθούν να οδηγήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα υποδειγματικοί στην οδήγηση αποδεικνύονται οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης δείχνουν οι Σλοβάκοι. Προδιάθεση σε επιθετική ανάρμοστη συμπεριφορά δείχνουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με την Γαλλία.

Οι βρισιές κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι όπως αποδεικνύεται ελληνικό φαινόμενο, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ αρκετά πιο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην 3η θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα την χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί πιο πίσω η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.

Οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στην Ελλάδα. Αντίθετα οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτή την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.

Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%), οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να οδηγούν με μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά την σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγάει στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

18
σχόλια
  1. avatar Από όπου να ναι προσπερνάνε οι δικυκλιστές ακόμα και από πεζοδρόμια

    αλλά μάλλον δεν θα τους θεωρούν οδηγούς για αυτό δεν θα τους έχουν συμπεριλάβει ............

  2. avatar Πως δεν προσπερνούν από δεξία ;

    Όταν έχει κίνηση προσπερνούν συστηματικά από τη ΛΕΑ .............

  3. avatar Μ.

    Δεν ειναι κοινό θέαμα το μηχανάκι που σε προσπερνά απο τα δεξιά ενώ εισαι στην δεξιά λωρίδα;;;

  4. avatar 21.

    Οι Έλληνες δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν να οδηγούν,είχε πει κάποιος μεγάλος οδηγός αγώνων...

  5. avatar Υποχρεωτικη αυτονομη οδηγηση

    λοιπον αφου η ανθρωπινη βλακεια ειναι ανικητη

  6. avatar SteliosK

    Αυτή η καραμέλα με την οδική παιδεία και γενικά άλλες μπούρδες περί παιδείας πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Δεν είναι θέμα παιδείας αλλά καθαρά θέμα έλλειψης αστυνόμευσης και σωστής εφαρμογής των νόμων. Δεν είναι οι άλλοι πιο έξυπνοι ούτε με περισσότερη παιδεία. Ξέρουν απλά οτι στην πρώτη [...] θα υπάρχει κάμερα, αστυνομικός, περιπολικό που θα είναι παρών και θα τους γράψει ένα ωραίο προστιματάκι. Εδώ στην μπανανία μας έχω δει περιπολικό αραγμένο στα αριστερά και αυτοκίνητο να περνάει με κόκκινο ή το πιο κλασσικό να έρχεται από νησίδα να χωθεί και απλά να τον κοιτάνε...

    1. avatar Stateless

      Παιδεία είναι να μη χρειάζεσαι μπάτσους για να είσαι νομοταγής.
      Στην Αγγλία δεν υπάρχουν μπλόκα και οι κάμερες (που δεν έχει παντού) πιάνουν μόνο αυτούς που τρέχουν.
      Ένα μοναχικό φανάρι κοντά στη δουλειά μου που είναι μόνο βέλος και όχι σε διασταύρωση, που φυσικά όλοι, μα όλοι περιμένουν να ανάψει το πράσινο για να στριψουν , όταν είμαι με το μηχανάκι, το περνάω σχεδόν πάντα με κόκκινο.
      Γίνεται χαμός μετά στη δουλειά μου.
      Όλοι μου φωνάζουν \"εδώ δεν είναι Ελλάδα και να συμμορφωθώ\" Εγώ τους λέω \"σιγά μωρέ, αφού κανείς δε πέρναγε και δεν είχε μπάτσους\"
      Κατάλαβες τώρα τι σημαίνει παιδεία?
      ΥΓ για να είμαι ειλικρινής, ποτέ με το αυτοκίνητο δεν έχω κάνει τέτοια παρανομία και ούτε πρόκειται.
      Μόνο με το μηχανάκι τα κάνω.

      1. avatar SteliosK

        Καλά όταν θα σου έρθει μετά κλήση για δικαστήριο με φωτό την φάτσα σου (αν έχει και άσπρη γραμμή που συνήθως έχει σε crosssection) έλα να με βρεις και όταν σου έρθει και γίνει ανάκληση του διπλώματος σου για μερικούς μήνες και τα 100λιριά πρόστιμο πες μου αν ξαφνικά απόκτησες παιδεία μετά...

        1. avatar Stateless

          Σου λέω μοναχικό φανάρι!

        2. avatar Άσε μας ρε φίλε

          Πού ότι πρέπει νά πάει καλά καί για νά κάνε κάτι ο Έλληνας είναι πάντα θέμα αστυνομίας. Τριάντα δύο χρόνια σέρνω ένα θηρίο στις εθνικές οδούς τής Ευρώπης πάνω κάτω από Μάλμε, Αμβούργο, Βαρσοβία, Άμστερνταμ καί βάλε... φαντάσου τί έχουν δεί τά μάτια μου καί άλλο τόσο όσοι κάνουμε αυτή τη δουλειά, οδηγοί νταλίκας. Τό μεγαλύτερο άγχος τό έχω όταν μπαίνω στα σύνορα τής Ελλάδας, οι περισσότεροι είναι με τίς χειροβομβίδες στην τσέπη, να βρίζουν έτοιμοι να πλακωθούν καί ας είναι καί λάθος. Ποια αστυνομία, παιδεία θρησκεία καί ότι άλλο θέλεις νά είναι, οι περισσότεροι έτσι όπως οδηγούν τό μόνο πού μπορώ νά τούς κατατάξω είναι ότι πάσχουν από υποσυνείδητες τάσεις αυτοκτονίας.

          1. avatar SteliosK

            Οι χώρες με τους χειρότερους οδηγούς για μένα είναι η Αίγυπτος, η Ινδία και η Τουρκία, με τους Αιγύπτιους απλά να είναι στην κορυφή. Εμείς θεωρώ είμαστε τέταρτοι. Έχεις σκεφτεί τι κοινό έχουμε? Κακή υποδομή, δυσανάλογα μεγάλο συνωστισμό σε αστικές περιοχές και φυσικά έλλειψη εφαρμογής των νόμων. Όταν εδώ σου λέει υπάρχει απαγορευτικό για τις νταλίκες λόγω εξόδου τριημέρου πχ αλλά εσύ ξέρεις οτι θα υπάρχουν \"επαγγελματίες\" οδηγοί που θα το αγνοήσουν γιατί ξέρουν οτι πολύ πιθανό να μην τους πιάσει κανείς ή ακόμα και αν τους πιάσει απλά θα τους πει κάτσε στην άκρη και περίμενε τότε και εσύ θα πεις εγώ τι είμαι ο μάλ... να μην βγω και εγώ? Έτσι χτίζεται η \"παιδεία\" που λες

    2. avatar Η λέξη

      Παιδεία, μαθητευεται, από την γέννηση του παιδιού, μέσα από την οικογένεια, μέσα από το σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Άλλο η παιδεία, μέσα στο σύνολο της κοινωνίας, και άλλο, ο θάνατος σου, η ζωή μου. Ζούμε σε ένα, θέατρο μέσα στην κοινωνία. Τουλάχιστον, ας κρατήσουμε τα προσχήματα.

      1. avatar SteliosK

        Ε τότε να βγάλουμε και τα φανάρια τα σήματα και να βασιστούμε όλοι στην καλή παιδεία που έχουμε και την ευγένεια που μας διακατέχει και την αστυνομία τι την θέλουμε ρε παιδάκι μου αφού μπορούμε να αυτοδιοργανωθούμε. Εσύ σε πιο μάθημα έκανες την οδική σου παιδεία στο Εμείς και ο Κόσμος? Καλή η καραμελίτσα για αυτούς που θέλουν μια χώρα μπανανία...

    3. avatar Klwtsasa

      Όσο για την αστυνομία, πιστεύω ότι το παρατηρεί αλλά δεν είναι βλάκες να σταματήσουν κάποιον που θέλει να .. Γιατί να υπάρξουν περισσότερα θύματα;; (έτσι αντιμετωπίζονται στην Ευρώπη, τέτοιου είδους οδηγοί).

      Δεν υπάρχει έλλειψη αστυνόμευσης αλλά η ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΟΔΗΓΟΥ ως προς τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και ως προς τους ΑΛΛΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣ.

      1. avatar SteliosK

        Καλά μάλλον δεν έχεις βγει εκτός των περιχώρων και μαθαίνεις οτι βλέπεις από την τηλεόραση. Εσύ δηλαδή βλέπεις αστυνόμευση και τροχαία παντού να γράφει του απαιδευτους στη ΛΕΑ ε? Για αυτό περίμενε το ασθενόφορο στην ΛΕΑ μπλοκαρισμένο και πέθανε ο άτυχος στο δρόμο...λόγω έλλειψης παιδείας.

        1. avatar γεραρός

          ΛΕΑ
          Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης..
          .. εφόσον υπάρχουν ασθενοφόρα..
          .. κάθε έκτακτη ανάγκη..

          Είμαι ΠΑΘΩΝ από ασθενοφόρο που ΠΌΤΕ δεν ήρθε και η αστυνομία που έτυχε να είναι στην περιοχή μου με πήγε κατευθείαν στο νοσοκομείο.

          Και όταν κορνάρεις στο δρόμο ΣΠΑΣ ΤΗΝ κόρνα και οι ΑΝΕΓΚΈΦΑΛΟΙ Οδηγοί δε κάνουν στην άκρη, φίλε μου..

          Όσες ΛΈΑ και να υπάρχουν όταν ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΊΑ...
          Αστα

          1. avatar SteliosK

            Θα σου πω μια ιστορία αφού σας αρέσουν και βλέπω και άλλοι μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες. Ήμουν στην Αγγλία πριν κάποια χρόνια στον M60 και είχε σχηματιστεί ουρά από αυτοκίνητα λόγω της κίνησης. Εγώ ήθελα να βγω στην έξοδο που ήταν στα 50 μετρά μακριά σχεδόν την έβλεπα αλλά θα έπρεπε να μπω στην ΛΕΑ (αριστερά) για περίπου 20-30 μετρά αλλά παρατηρούσα οτι και οι μπροστινοί μου που είχα βγάλει φλας κανένας δεν τόλμαγε να μπει έστω για λίγο για να στρίψει στην έξοδο. Πάνω λοιπόν που σαν Ελληνάρας το σκεφτόμουν βλέπω από τον καθρέφτη μου έναν πιο πίσω που το τόλμησε. Παρόλα αυτά κανείς δεν τον ακολούθησε (όπως θα γινόταν εδώ αντίστοιχα) και μου έκανε εντύπωση. Δεν πέρασε μισό λεπτό και τσουπ από πίσω ακολούθησε περιπολικό με σειρήνα να τον καταδιώκει. Μετά από κάποια λεπτά αφού φτάσαμε στην έξοδο τον είχε σταματήσει πιο κάτω ο αστυνομικός και του έκοβε μια ωραία κλησούλα την οποία την δεχόταν αδιαμαρτύρητα. Εκεί κατάλαβα γιατί ΚΑΝΕΙΣ δεν τόλμαγε να ακολουθήσει στην παρανομία. Γιατί η εφαρμογή των νόμων δεν εξαρτάται από το μέγεθος της ποινής (μεγάλο πρόστιμο) τόσο, όσο από την βεβαιότητα των συνεπειών (έστω και μικρές). Έτσι αποκτάται η \"παιδεία\" που λέτε...

    4. avatar Μπαχαχαχαχααχαχα

      Μόνο οι φάροι των περιπολικών δουλεύουν ακατάπαυστα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει