Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Όσοι ψάχνετε κι άλλη ιπποδύναμη…

Να πώς αυξάνετε το «κοπάδι» που κρύβεται κάτω από το καπό


AUTO
17:11
21/10/2012
Όσοι ψάχνετε κι άλλη ιπποδύναμη...
10
loading

Ξέρετε τι λένε για την ιπποδύναμη; Ότι είναι σαν τα λεφτά, ποτέ δεν είναι αρκετή...

Αν θες το αμάξι σου να «φυσάει» και να μπαίνει στις στροφές με αυτοπεποίθηση, λίγο μπουστάρισμα είναι πάντα καλοδεχούμενο.

Να και 5 τρόποι για να αναβαθμίσεις την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου, για κάθε τσέπη και βαλάντιο παρακαλώ.

Απλώς σιγουρέψου, όπως και σε κάθε τροποποίηση που κάνεις στο αμάξι, ότι θα τη «σηκώνει» το αυτοκίνητο και θα παραμείνει φυσικά street legal.

Εισαγωγή αέρα

Τα aftermarket «air intake systems» είναι η πλέον κοινή και σχετικά οικονομική μέθοδος για να κερδίσεις λίγη ιπποδύναμη. Μην περιμένεις βέβαια θαύματα, κάποια άλογα ωστόσο θα προστεθούν στο δυναμικό του κοπαδιού σου εύκολα και γρήγορα. Η εισαγωγή κρύου αέρα βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, καθώς ο κρύος αέρας είναι πιο πυκνός σε άτομα οξυγόνου από τον ζεστό, συντελώντας έτσι σε μια πιο δυνατή καύση όταν αναμειχθεί με τη βενζίνη.

Η αύξηση της ιπποδύναμης εξαρτάται φυσικά από τη μάρκα του intake system αλλά και τον κινητήρα πάνω στον οποίο εφαρμόζεται. Συνήθως κερδίζεις από 5-20 άλογα, ενώ το κόστος κυμαίνεται από 100-400 ευρώ. Αν ο κινητήρας σου είναι ωστόσο turbocharged, η μέθοδος της εισαγωγής κρύου αέρα δεν θα δουλέψει, καθώς η μηχανή είναι ήδη εφοδιασμένη με το δικό της intake system.

Turbocharger / Supercharger

Πρόκειται για συστήματα «αναγκαστικής» εισαγωγής στον κινητήρα περισσότερου καυσίμου και αέρα. Και βέβαια όσο πιο πολύ αέρας και βενζίνη μπουν στον κινητήρα, τόσο περισσότερη δύναμη παράγει. Και τα δύο συστήματα βασίζονται στην ίδια αρχή συμπίεσης του αέρα και εισαγωγής του στον κινητήρα. Η συμπίεση του αέρα τον κάνει πιο πλούσιο σε οξυγόνο, επιτρέποντας στον κινητήρα να προσθέσει περισσότερο καύσιμο στα πιστόνια, αυξάνοντας το τελικό εξαγόμενο.

Σε πολλές εφαρμογές τους, τα συστήματα turbocharger/supercharger μπορούν να δώσουν περισσότερα από 100 άλογα, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο. Το κόστος τους είναι φυσικά «αλμυρό», καθώς μιλάμε για συστήματα που ξεκινούν από 1.500 ευρώ και μπορούν να φτάσουν πάνω από 9.000 ευρώ...

Εξάτμιση

Οι «μαμίσιες» εξατμίσεις περιορίζουν τη ροή των εξατμίσεων του κινητήρα, γεγονός που κάνει το όχημα να χάνει σε απόδοση και να καίει περισσότερο. Αντιθέτως, οι καλές aftermarket εξατμίσεις παρέχουν βέλτιστα επίπεδα ροής, καθώς είναι μεγαλύτερες σε διάμετρο και δεν παρουσιάζουν συστροφές όπως τα στάνταρ συστήματα.

Ως αποτέλεσμα, η αναβάθμιση της εξάτμισης θα επιτρέψει στα αέρια της μηχανής να κυκλοφορούν πιο ελεύθερα, δίνοντάς σου την απόδοση που αποζητάς. Ολοκληρωμένα συστήματα εξατμίσεων παρέχουν χαλαρά 20-30 άλογα, ενώ κοστίζουν από 350-1.000 ευρώ. Έχεις όμως κι ένα εξτρά κέρδος με την αναβάθμιση του συστήματος εξάτμισης: δυνατότερο και πιο άγριο ήχο. Μην το παρακάνεις ωστόσο, οι γείτονες δεν σου φταίνε σε τίποτα...

Νίτρο

Το Nitrous Οxide System (ΝΟS) ή «μαγικό φίλτρο» στα ελληνικά(!) αποτελείται από ένα kit που περιλαμβάνει νιτρώδες οξείδιο και είναι από τα καλύτερα βελτιωτικά επιδόσεων. Όταν θελήσεις λίγο μπουστάρισμα στην οδήγησή σου, πατάς το κουμπάκι, το υγρό απελευθερώνεται στον κινητήρα και... ποιος σε πιάνει!

Όπως και το καύσιμο, τα δοχεία του νίτρο χρειάζονται επαναπλήρωση από καιρό σε καιρό. Όταν το νίτρο διοχετευτεί στη μηχανή, «σπάει» σε υψηλές θερμοκρασίες, αποδίδοντας περισσότερο οξυγόνο από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Κι έχουμε ήδη τονίσει πόσο σημαντική είναι η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο για την καύση της μηχανής. Το νίτρο παρέχει «εκτόξευση» της ιπποδύναμης από 50 μέχρι και 500 άλογα τη φορά! Καταλαβαίνεις βέβαια ότι δεν πρόκειται για μόνιμο μπουστάρισμα της ιπποδύναμης, αφού διαρκεί μόνο για όσο χρόνο η χημική αντίδραση παραμένει στον κινητήρα. Οι τιμές ποικίλουν από 500-1.500 ευρώ.

Τσιπάρισμα

Το μαγικό τσιπάκι τοποθετείται στον εγκέφαλο του αυτοκίνητου και αναβαθμίζει σημαντικά την απόδοσή του, καθώς οι εργοστασιακοί εγκέφαλοι είναι προγραμματισμένοι με βάση τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Τα aftermarket τσιπάκια (chip tuning) είναι προσανατολισμένα προς τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, γι' αυτό και δίνουν επιπλέον δύναμη (ροπή) στη μηχανή. Οι τιμές εδώ ποικίλουν πολύ, μην περιμένεις πάντως τίποτα φτηνότερο από 200 ευρώ για σωστό τσιπάρισμα. Τι κερδίζεις; Καμιά 20αριά αλογάκια ή και παραπάνω, ανάλογα με τα χρήματα που σκοπεύεις να διαθέσεις.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar Νίκος Κλς

    Εγώ έχω το Dodge Caliber 1.8 L του 2008 και τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια το αμάξι στα καλά καθούμενα ιδιαίτερα στα ταξίδια χάνει ιπποδύναμη και πολλές φορές δεν ξεπερνάει τα 80 Χιλ/Ω.
    Άλλες φορές λες και κάτι το ξεκλειδώνει και διακοσαρίζει άνετα και φορτωμένο.
    Κανένα λαμπάκι δεν ανάβει στο καντράν, ούτε έχει ανάψει ποτέ με αποτέλεσμα να μην υπάρχει και διάγνωση της βλάβης, (αν μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι).
    Στα συνεργεία μου λένε ότι αφου δεν έχουν κάποια ένδειξη δεν μπορούν κάνουν τίποτα.
    Λές και εγώ από χόμπυ πήγα για να παραπονεθώ....!!!!
    Μήπως οι σημερινοί τεχνίτες υστερούν από εμπειρία και βασίζονται στη διάγνωση μέσω εγκεφάλου και μόνο;
    Τέλος πάντων... αυτό το θέμα με το αμάξι πολλές φορές στο εθνικό δρόμο μου έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα αφού μπορεί να στοιχίσει και τις ζωές μας.
    Και κάτι άλλο... βγάλτε τα spreed booster απο τα αυτοκίνητά σας όσοι έχετε...!
    [...]

  2. avatar Nasos Lps

    Σε διλιτρο κινητήρα καλμπυλατερ τι κάνουμε για να πηγενει λίγο καλύτερα.?

  3. avatar Αλεξης Ανδριοπουλος

    Εντάξει αμα έχεις λεφτά τα πάντα γίνονται. Με νίτρο και με τα τσεπάκι μπορείς ένα αυτοκίνητο να το πας απο300 άλογα μέχρι και 2000 όπως. Και εγώ στο μιτσουμπισι το εβο που εχω. Άλλα πρέπει να το έχεις κάθε μέρα και όλη μέρα μέσα στα συνεργεία!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. avatar peter95

    ναιι οντως και εγω ξερω οτι με τριπακια οπως το spreed booster αν εχετε ακουστα δεν δεινουν αλογα στο αμαξιι....απλα δινει ολους τους ειπους που εχειι,,,τιποτα παραπανωω!!!!!

  5. avatar μικελ

    βαζεις αυτά τα μαγνητακια που μπαίνουν στην παροχή καυσίμου. Μετά βρίσκεις ένα γρήγορο αμάξι και κολλάς από πίσω. Σε τραβάει από τους μαγνήτες και πάς και σύ γρήγορα. Όλα τα άλλα είναι τρίχες.

  6. avatar Γιωργος

    Τωρα παμε στην σκληρη πραγματικοτητα. 20 αλογα απο εισαγωγη αερα σε ατμοσφαιρα δεν βγαινουν ουτε διλιτρο να ειναι!!!!! Αντε να βγουν απο 2-3 μεχρι 6-8 αλλα μεχρι εκει και αναλογα με τα κυβικα και το μοτερ. Αν ειναι πολυ ελευθερη η εισαγωγη και παιρνει πολυ παραπανω το αμαξι χανει, γιατι χαλαει το μιγμα αερα/βενζινης.

    Η εξατμιση οντως θα δωσει απο 5 μεχρι 15-20 αλογακια αν αλλαξει ολη απο το χταποδι και πισω.
    Επισεις αν την κανεις πολυ ελευθερη κλπ κλπ θα χανει συμπιεση το μοτερ και θα πηγαινει χειροτερα.

    Τσιπαρισμα θα δωσει 15% παραπανω δυναμη στο μοτερ και τυχον λαθος απο δηθεν προγραμματιστη τιναζει το μοτερ στον αερα.

    Για νιτρο δεν σχολιαζω καν!!!

    Γενικα τα αλογα δεν βγαινουν με τις πορδες και τα στικερ. Αν δεν δωσεις ΠΟΛΛΕΣ χιλιαδες ευρω , το μοτερ δεν γινεται γρηγορο

    1. avatar John Connor2

      Άν σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 115 κάνει κάποιος τσιπάρισμα για +10 ίππους θα φανεί κάποια μικρή διαφορά ή τίποτα??

  7. avatar ΜΠΕΛΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Καλό το άρθρο αλλά που ζείτε ρε μάγκες???

  8. avatar johnny

    και μετα γκαζια..και 20ευρω! με την βενζινη στα 1,80 ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ??????? λιγα αλογακια....σιγα σιγα..οικονομικη οδηγηση...για να μην σου πω....με μπαταρια....και μιση ωρα φορτιση..και 200 χιλιομετρα αυτονομια! αργα βεβαια.αλλα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ! και ασε τα κοροιδευα.να πληρωνουν για να τρεχουν!!!! ασε που οταν πας αργα...μπορεις και να χαζευεις και το κορμι που εχεις συνοδηγο!!! ιφ γιου νοου γουατ αι μιν ......

  9. avatar john

    τουρμπο.... λεμε!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει