Θα ήταν κρίμα ένα τόσο καλοστημένο μιούζικαλ να είχε παρουσιαστεί μόνο στις δυο παραστάσεις στο Ηρώδειο. Στην παρουσίασή του στην Αίθουσα Τριάντη, οι θεατές απόλαυσαν το τρίωρο «μουσικό θρίλερ» σε μουσική και στίχους του Στίβεν Σόντχάϊμ «Σουήνυ Τοντ» τους οποίους ο Γιώργος Πέτρου, που έχει και την ευθύνη της σκηνοθεσίας, απέδωσε στα Ελληνικά.Κάτι που συνετέλεσε ιδιαίτερα στη πληρέστερη θέαση και πρόσληψη του έργου.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Το σενάριο του θεατρικού έργου Sweeney Todd που έγραψε ο Hugh Wheeler και το 1979 βραβεύθηκε με το βραβείο «Tomy για το καλλίτερο βιβλίο σε Μιούζικαλ», είναι περισσότερο γνωστό από την κινηματογραφική ταινία του Τιμ Μπάρτον. «Ο Δαιμόνιος ,Κουρέας της Fleet Street» μας μεταφέρει στο Βικτωριανό Λονδίνο, όπου επιστρέφει μετά από δεκαπέντε χρόνια φυλάκισής του στην μακρινή Αυστραλία, ο Μπέντζαμιν Μπάρκερ. Ο δύστυχος κουρέας που μετονομάστηκε Sweeney Todd δεν ξέχασε ποτέ τον διεφθαρμένο δικαστή Τέρπιν για την στημένη δίκη, με σκοπό να αποπλανήσει την σαγηνευτική γυναίκα του.

Με την νέα του λοιπόν ταυτότητα μένει πάνω από τον φούρνο της χήρας Νέλι Λόβετ, που τον πληροφορεί πως η κακοποιημένη γυναίκα του έχει αυτοκτονήσει και την κόρη του Γιοχάνα την έχει ο δικαστής υπό την προστασία του. Η μανία της εκδίκησης ακονίζει την λεπίδα του επιδέξιου κουρέα Sweeney, που εξολοθρεύει όποιον τον απειλεί.

Η υποκρισία της ηθικής της άρχουσας κοινωνίας θα βρεθεί με κομμένο λαρύγγι και στη συνέχεια η ερωτευμένη μαζί του κυρία Λβετ θα συνεργαστεί για την εμπορική αξιοποίηση των θυμάτων. Οι πίτες της θα γίνουν ανάρπαστες για τον γευστικότατο ανθρώπινο κιμά. Μια έμμεση αναφορά σε ανθρωποφαγικές διαστροφικές εμμονές και στην ανεξέλεγκτη καταναλωτική μανία της κοινωνίας, που ικανοποιείται με ό,τι της προσφέρουν.

Το έργο, με τον δαιμόνιο κουρέα που πλέον ως μόνιμη ευχαρίστησή του βρίσκει την εκδίκηση, αποκαλύπτει τον σκοτεινό ανθρώπινο ψυχισμό, την εκμετάλλευση της εξουσίας και τον ηθικό της ξεπεσμό. Επίσης καταγγέλλει την κοινωνική αναλγησία που κάνει τα στραβά μάτια αλλά και το καταστροφικό τραγικό τέλος εκείνων που πίσω από ένα σατανικό πρόσωπο καλύπτουν μια τραυματισμένη ύπαρξη. Πάντως καθένας θα απευχόταν «το βαθύ  ξύρισμα, τις ταχύτατες αφαιμάξεις και εντελώς ανώδυνες εξαγωγές δοντιών σε τιμές έκπληξης» από τον δαιμόνιο κουρέα, που τόσο αξιέπαινα σκηνοθέτησε ο Γιώργος Πέτρου.

Η παράσταση είχε απήχηση στο κοινό εντυπωσιάζοντας με την Βικτωριανή αισθητική της, συγκινώντας με την δραματικότητα των ηρώων. Ένα μακάβριο θρίλερ όπου τρυφερά αισθήματα ακονίζονται στη φαλτσέτα βίαιων παρορμήσεων με μαύρο χιούμορ.

Το ευφάνταστο πολυχρηστικό σκηνικό με την γκροτέσκο ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι ομιχλώδεις φωτισμοί, τα κοστούμια εποχής, η ζυγισμένη κίνηση των ερμηνευτών που ακολουθούσε το ρυθμό και το ύφος της μουσικής λειτούργησαν εντυπωσιακά.

Ο Στάθης Σούλης διηύθυνε την καμεράτα  που εξέπεμπε νεύρο και ένταση στους ηθοποιούς και στους λυρικούς τραγουδιστές. Υπέροχη ως Νέλι Λόβετ η Νάντια Κοντογεώργη, πολύ καλός ο Χριστόφορος Σταμπόγλης ως δικαστής Τέρπιν.  Σουήνυ Τοντ ο εξαιρετικός λυρικός καλλιτέχνης Χάρης Ανδριανός που ήταν λιγότερο σκοτεινός, εκφοβιστικός και τρομερός απ’ όσο προϋπέθετε ο ρόλος. Η Άννα Κουσταφτίκη ως Ζητιάνα κέρδισε τις εντυπώσεις με το υποκριτικό της ταλέντο πηγαίνοντάς μας κινησιολογικά στις φτωχογειτονιές του Ντίκενς. Ο Χρήστος Κεχρής απέδωσε τέλεια τον επίτροπο Μπάμφορντ, ενώ ο Γιάννης Καλύβας και η Μυρσίνη Μαργαρίτη ενσάρκωσαν το ζευγάρι των ερωτευμένων νέων. Απολαυστικός Αντόλφο Πιρέλλι ο Δημήτρης Δημόπουλος, συγκινητικός ως Ταμπίας ο Άρης Πλασκασοβίτης.

Οι συντελεστές  φάνηκε να απολαμβάνουν το μιούζικαλ  όσο και οι θεατές όπως κατέδειξε το χειροκρότημα και το χαμόγελό τους.

Όπερα – Μουσικό θέατρο

Συμπαραγωγή
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Μουσική-Στίχοι: Stephen Sondheim
Κείμενο: Hugh Wheeler
σε ελληνική μετάφραση

Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος, Στέλλα Κάλτσου
Κινησιολογία, χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου, Κώστας Τσιούκας
Μετάφραση: Γιώργος Πέτρου
Μουσική προετοιμασία, διδασκαλία ensemble: Δημήτρης Γιάκας

Σουήνη Τόντ: Χάρης Ανδριανός
Κα Λάβετ: Νάντια Κοντογεώργη
Τομπίας: Άρης Πλασκασοβίτης
Τζοάννα: Μυρσίνη Μαργαρίτη
Δικαστής Τέρπιν: Χριστόφορος Σταμπόγλης
Άντονυ: Γιάννης Καλύβας
Αντόλφο Πιρέλλι: Δημήτρης Δημόπουλος
Ζητιάνα: Άννα Κουσταφτίκη
Επίτροπος Μπάμφορντ: Χρήστος Κεχρής
Νεαρή Λούσι: Δήμητρα Κώνστα

Μουσικοί της Καμεράτας
Μουσική διεύθυνση: Στάθης Σούλης

Συμμετέχουν Λητώ Μεσσήνη, Χριστίνα Μιχαλάκη, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη, Μαρία Μουρκούση, Αναστασία Κότσαλη, Μιράντα Μακρυνιώτη, Αθηνά Καστρινάκη,  Βαγγέλης Αγγελάκης, Σταύρος Ζουλιάτης, Χρήστος Χριστοδούλου,  Αποστόλης Ψυχράμης, Νικόλας Μπογιατζής,  Σωτήρης Τριάντης, Αντώνης Δήμου, Άγγελος Χονδρογιάννης