Μετά την πεντάθυρη και τη στέισον βάγκον έκδοση, η Hyundai ετοίμασε για πρώτη φορά και την τρίθυρη εκδοχή του i30, που στοχεύει σε πιο νεανικά και ανήσυχα πνεύματα…

To πρώτης γενιάς Hyundai i30 ήταν το πρώτο ουσιαστικό βήμα της κορεάτικης φίρμας προς τον εξευρωπαϊσμό της σε κάθε επίπεδο. Από τη σχεδίαση και την ποιότητα μέχρι την τεχνολογία και την οδική συμπεριφορά. Η δεύτερη γενιά ήρθε για να ανεβάσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά και να κερδίσει ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της αγοράς.

Για το σκοπό αυτό, θα διατεθεί και με τρίθυρο αμάξωμα στοχεύοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό, που αναζητά το σπορτίφ προφίλ των 3θυρων μικρομεσαίων χάτσμπακ.

Έχει χαρακτήρα

Διατηρώντας πάνω-κάτω τις ίδιες διαστάσεις με την πεντάθυρη έκδοση , το τρίθυρο i30 καταφέρνει να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη σειρά, χάρη σε μια σειρά μικρών στιλιστικών επεμβάσεων που στοχεύουν να τονίσουν το σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου.

Φυσικά και εδώ, ακολουθείται η σχεδιαστική γλώσσα του fluidic design, που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία, αλλά άμεσα αναγνωρίσιμος είναι ο πιο επιθετικός εμπρόσθιος προφυλακτήρας, που κατεβαίνει πιο χαμηλά και συνδυάζεται με τους ειδικά σχεδιασμένους προβολείς ομίχλης και τη μαύρη φάσα της μάσκας.

Διαφορετικός είναι και ο πίσω προφυλακτήρας μαζί με τα LED φώτα, ενώ υπάρχουν νέα σχέδια ζαντών και αεροτομή οροφής. Ξεχωρίζει η εντονότερη κλίση της οροφής από τις μεσαίες κολόνες και πίσω, ενώ τα μικρότερα και με περισσότερες γωνίες πίσω πλευρικά παράθυρα ολοκληρώνουν τη σχεδιαστική αποστασιοποίηση του μοντέλου, από την υπόλοιπη σειρά.

Στα μηχανικά μέρη, δεν υπάρχει καμία αλλαγή.Το νέο τρίθυρο Hyundai i30,θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη στο εργοστάσιο της κορεάτικης φίρμας στην Τσεχία, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου. Στην Ελλάδα αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.

Κινητήρες

Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει τα γνωστά και από το 5θυρο i30 σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Έτσι, στη βάση της γκάμας των ατμοσφαιρικών κινητήρων βενζίνης θα υπάρχει ο 1.400άρης κινητήρας των 100 ίππων, ενώ πιο πάνω θα βρίσκεται ο άμεσου ψεκασμού 1,6 GDI των 135 ίππων.

Σίγουρα όμως, το αστέρι της γκάμας είναι ο καινούργιος diesel των 1.600 κυβικών με τον κωδικό U-II, ο οποίος αποδίδει 128 ίππους, 260 Nm στις 1.900-2.750 σ.α.λ. και εκπέμπει μόλις 97 γραμμάρια CO2/χλμ, όταν συνδυάζεται με σύστημα start/stop (κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ.).

Ο κινητήρας αυτός πάντως δεν είναι διαθέσιμος στην ελληνική αγορά. Υπάρχει και έκδοση 1,6 CDRi με 110 ίππους, αλλά και 1,4 CRDi με 90 ίππους.

Κινητήρες βενζίνης
1,4 λτ, 100 PS
1,6 GDI 135 PS
Κινητήρες πετρελαίου
1,4 CRDi 90 PS
1,6 CRDi 110/128 PS

Εσωτερικό – Χώροι: Μοντέρνο και άνετο

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση. Αυτό μεταφράζεται σε μοντέρνα σχεδίαση και πολύ καλή ποιότητα υλικών.

Προσεγμένο φινίρισμα, γερή συναρμογή και σωστή εργονομία ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την εικόνα στο εσωτερικό και του τρίθυρου Hyundai i30.

Οι χώροι παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα για τους επιβάτες και με πολύ εύκολη πίσω πρόσβαση, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται η Hyundai. Η κλίση της οροφής θα αφαιρέσει όμως λίγο από τον ωφέλιμο «αέρα» από τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 378 λτ. της πεντάθυρης έκδοσης, ενώ φυσικά υπάρχει δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων που αυξάνει τον όγκο φόρτωσης στα 1.316 λτ.

Συμπέρασμα

Με το τρίθυρο i30, η Hyundai στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό ευελπιστώντας να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές αυξάνοντας τις πωλήσεις του μικρομεσαίου μοντέλου της.

Η νέα εκδοχή του i30 διαθέτει τις μικρές, αλλά ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, που κάνουν πιο «πιπεράτη» την ήδη μοντέρνα σχεδίαση του μοντέλου. Είναι μια καλή προσπάθεια από την κορεάτικη φίρμα, που δεν θα πάει χαμένη.

Πηγή: autotriti.gr