Η οριακή πλειοψηφία των Γερμανών τάσσεται υπέρ της θέσπισης ανώτατων ορίων ταχύτητας στους περίφημους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους (Autobahn) για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε το Σάββατο.

Το 52% των ερωτηθέντων ζήτησαν οι ταχύτητες οχημάτων να περιοριστούν στα 120 – 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που διεξήγαγε το ινστιτούτο Emnid και δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα Bild am Sonntag. Το 46% αντιτίθεται σε αυτά τα όρια.

Μια επιτροπή που έχει διοριστεί από την κυβέρνηση για το μέλλον των μεταφορών εξετάζει το ενδεχόμενο να σταματήσει τα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων στα οποία δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης πρότασης που θα βοηθήσει τη Γερμανία να επιτύχει τους στόχους εκπομπών ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δε συμφωνούν όλοι όμως με τα σχέδια αυτά. Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, συντηρητικός από τη Βαυαρία, δήλωσε ότι διαφωνεί με τη θέσπιση ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.

«Η αρχή της ελευθερίας έχει αποδειχθεί ορθή: ο καθένας που θέλει να οδηγήσει με 120 μπορεί να οδηγήσει με 120 και όσοι θέλουν να πάνε πιο γρήγορα μπορούν να το κάνουν αυτό, επίσης», είπε στην εφημερίδα.

Ο Σόιερ ανέφερε ότι οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο και ότι η επιβολή ορίου ταχύτητας θα μειώσει τις συνολικές εκπομπές άνθρακα της χώρας κατά λιγότερο από 0,5%.

Είπε ότι τα 7.640 χιλιόμετρα των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων – περίπου το 30 τοις εκατό του συνόλου – έχουν ήδη όρια ταχύτητας και ότι σχεδιάζει να συναντηθεί με την επιτροπή για να συζητήσει τις προτάσεις της, οι οποίες πρόκειται να οριστικοποιηθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου.

«Ο στόχος είναι να σκεφτούμε το έργο που επιτελούν και να παράγουμε αποτελέσματα, αντί να επανεξετάζουμε παλιές, απορριφθείσες και μη ρεαλιστικές απαιτήσεις όπως τα όρια ταχύτητας», δήλωσε.

Η επιβολή ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 130 χλμ / ώρα, οι αυξήσεις της φορολογίας επί των καυσίμων και οι ποσοστώσεις για πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, μαζί με την άρση των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, θα μπορούσαν να προκαλέσουν τις μισές περικοπές των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που απαιτούνται, υποστηρίζει η επιτροπή σε έγγραφο που αποκάλυψε το Reuters αυτό το μήνα.

Τα συμπεράσματα της επιτροπής πρόκειται να ενσωματωθούν σε ένα νόμο για την κλιματική αλλαγή που η κυβέρνηση επιθυμεί να θεσπίσει φέτος.