Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας πανευρωπαϊκής μελέτης της Nissan, η πλειονότητα των αυτοκινητιστών οδηγεί αυτοκίνητο με λάθος χρωματισμό για την προσωπικότητά τους. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκαλύπτει πως το 86% των ερωτηθέντων έκανε μια λανθασμένη επιλογή χρώματος κατά τη διαδικασία αγοράς στο κατάστημα.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι, παρόλο που υπάρχουν πλέον ζωντανά εξωτερικά χρώματα αλλά και επιλογές εξατομίκευσης, οι αγοραστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι πολύ συντηρητικοί όταν πρόκειται για την επιλογή του χρώματος του μοντέλου που θα αγοράσουν.

Η μελέτη διεξήχθη από τη Ιαπωνική μάρκα, με αφορμή τη διάθεση επιλογών εξατομίκευσης στο ολοκαίνουργιο Micra. Από τη έρευνα προέκυψε  ότι περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα έπρεπε  να έχουν επιλέξει πιο εντυπωσιακές αποχρώσεις όπως το πορτοκαλί αντί για το παραδοσιακό γκρι και μαύρο, με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς τους.

426204941_Micra_Psycolourgy Για να βοηθήσει τους αγοραστές, η μάρκα εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό Chatbot σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη ψυχολόγο  που ειδικεύεται στην ψυχολογία του  χρώματος, Κaren Haller. Το Chatbot που λειτουργεί μέσω του Facebook, καθορίζει την προσωπικότητα του χρήστη και στη συνέχεια παρουσιάζει τον τέλειο συνδυασμό χρωμάτων για το Micra που ανταποκρίνεται σε αυτόν.

Τόσο η έρευνα όσο και το Chatbot, αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της Karen στον τομέα της ψυχολογίας του χρώματος. Με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια, έχει συνεργαστεί με πολλές παγκόσμιες μάρκες για να κατανοήσει τις επιλογές χρώματος που κάνουν οι καταναλωτές.

Για την έρευνα, επινοήθηκαν ειδικές ερωτήσεις για την ποσοτικοποίηση της προσωπικότητας ενός ατόμου,  μέσω της ανάλυσης της συμπεριφοράς και των προτιμήσεών του. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συνήθως για να υποδείξει την πρωταρχική προσωπικότητα ενός ατόμου, όπως  για παράδειγμα γίνεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής συνέντευξης εργασίας.

426204939_Micra_Psycolourgy Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας  έχουν ως παρακάτω :

  • 86% επέλεξαν το λάθος χρωματισμένο αυτοκίνητο για τον τύπο της προσωπικότητάς τους,
  • Περίπου τα δύο τρίτα επέλεξαν πιο παραδοσιακά / συντηρητικά χρώματα,
  • Το 38% οδηγεί επί του παρόντος  γκρίζο ή μαύρο όχημα,
  • Το 53% των υπαρχόντων χρωμάτων είχε επηρεάσει την επιλογή του οχήματος,
  • Οι περισσότεροι από τους μισούς που συμμετείχαν στην έρευνα,  δήλωσαν ότι έχουν επιλέξει το αγαπημένο τους χρώμα.

Την εν λόγω έρευνα, πραγματοποίησε η OnePoll τον Ιούλιο του 2017, με συμμετοχή 1.000 αυτοκινητιστών από  πέντε χώρες:  τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Νίκος Τσάδαρης