Το νέο Škoda Karoq που εντυπωσιάζει με τα στοιχεία από την τσέχικη παράδοση

Ένα SUV με κορυφαίους χώρους και τεχνολογία αιχμής


AUTO
23:51
19/05/2017
Το νέο Škoda Karoq που εντυπωσιάζει με τα στοιχεία από την τσέχικη παράδοση
3
loading

Το Škoda karoq είναι το ολοκαίνουργιο κόμπακτ SUV της τσέχικης μάρκας με τη μακρόχρονη ιστορία. Ο σχεδιασμός του, με στοιχεία δανεισμένα από την παράδοση των Τσέχων στην παραγγελία κρυστάλλων, εκφράζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη νέα γλώσσα σχεδίασης των SUV της μάρκας. Tο Karoq προσφέρει εξαιρετικά άνετους χώρους, νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, full LED προβολείς και (για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda) ψηφιακό πίνακα οργάνων. Είναι διαθέσιμο με πέντε κινητήρες με απόδοση από 115 PS έως 190 PS, τέσσερις εκ των οποίων είναι ολοκαίνουργιοι.

Αναμενόμενες είναι και οι έξυπνες λύσεις που ενσωματώνει το νέο κόμπακτ SUV της μάρκας, όπως το σύστημα VarioFlex των πίσω καθισμάτων ή το εικονικό πεντάλ για το αυτόματο άνοιγμα, χωρίς χέρια, του χώρου αποσκευών. Παράλληλα στο εσωτερικό χωρούν και αντικείμενα ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού.

Από το σχήμα του αμαξώματος με τις διαφοροποιημένες γραμμές και τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις γίνεται αμέσως σαφές πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Το Karoq είναι ένα sports utility vehicle με έντονο χαρακτήρα, καθώς ο σχεδιασμός του με τα στοιχεία από κρύσταλλο Βοημίας αποτελεί την καλύτερη δυνατή αποτύπωση της νέας γλώσσας σχεδιασμού των SUV της τσέχικης εταιρίας.

Ka_00019

Έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.842 χιλιοστά και ύψος 1.605 χιλιοστά, με την αύξηση στις εξωτερικές του διαστάσεις να ωφελεί την άνεση των επιβατών. Χαρακτηριστική για αυτό είναι ο διαθέσιμος χώρος των 69 χιλιοστών για τα γόνατα των επιβατών του πίσω καθίσματος. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών (τετρακίνητη έκδοση: 2.630 χιλιοστά) εξασφαλίζει μια δυναμική παρουσία στο δρόμο, αποτελώντας ταυτόχρονα και μια ένδειξη για το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό του.

Επιπλέον το Karoq διαθέτει εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, καθώς με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρα, η οποία αυξάνεται στα 1.630 λίτρα με την αναδίπλωσή τους. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται ή και αφαιρείται μεμονωμένα, μετατρέποντας το SUV σε όχημα πολλαπλών χρήσεων με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

Δυνατότητες διασύνδεσης

Το Karoq, με τις πρωτοποριακές λύσεις διασύνδεσής του, τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του. Τα στοιχεία που συνθέτουν το σύστημα infotainment προέρχονται από τη δεύτερη γενιά του Modular Infotainment Matrix του Ομίλου, παρέχοντας κορυφαίες λειτουργίες και διεπαφές, σε συνδυασμό με εξελιγμένες οθόνες αφής. Τα κορυφαία συστήματα Columbus και Amundsen διαθέτουν και WiFi hotspot, ενώ για το Columbus είναι διαθέσιμο και ένα μόντεμ LTE. Η σύνδεση με το internet βασίζεται στα πιο γρήγορα σύγχρονα στάνταρ, χάρη στα οποία οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω των κινητών τηλεφώνων και των tablet τους.

Ka_00021

Η νέα online υπηρεσία Škoda Connect χωρίζεται σε δύο κλάδους: αυτός των online υπηρεσιών infotainment χρησιμοποιείται για την πληροφόρηση και την πλοήγηση, ενώ εκείνος των υπηρεσιών CareConnect για την υποστήριξη σε περίπτωση βλαβών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Το μπουτόν Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης, που στην Ευρώπη από το 2018 θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι ήδη διαθέσιμο ως μια επιπλέον υπηρεσία Care Connect, ενώ επιπλέον online δυνατότητες παρέχονται μέσω της εφαρμογής ŠKODA Connect. Με τις δυνατότητες αυτές μπορεί κανείς να ελέγξει εξ αποστάσεως, να επιβεβαιώσει και να βρει τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ένα smartphone.

Η δυνατότητα της διασύνδεσης ενός αυτοκινήτου με ένα smartphone έχει φτάσει στο Karoq σε νέα επίπεδα. Η πλατφόρμα SmartLink+, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLinkTM, είναι διαθέσιμη ως επιπλέον εξοπλισμός στο βασικό σύστημα infotainment Swing, ενώ είναι στάνταρ στα πιο αναβαθμισμένα. Το Phonebox με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης συνδέει το smartphone με την εξωτερική κεραία στην οροφής, ενώ το φορτίζει αυτόματα χωρίς τη χρήση καλωδίου.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

To Karoq παρέχει μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα νέα συστήματα που βελτιώνουν την άνεση περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Park Assist (σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και Traffic Jam Assist (σύστημα υποβοήθησης σε μποτιλιάρισμα). Τα συστήματα Blind Spot Assist (σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου), Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου) με λειτουργία προστασίας πεζών και Emergency Assist (σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης) με τη σειρά τους αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας.

Τα επιπλέον συστήματα υποβοήθησης βοηθούν στη διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, διευκολύνουν τον οδηγό στην αλλαγή αλλά και τη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, προβάλλουν στον πίνακα οργάνων τα σημαντικά οδικά σήματα και βοηθούν κατά την διαδικασία στάθμευσης.

Ka_00022

Ταυτόχρονα -για πρώτη φορά σε Škoda- είναι διαθέσιμος ένας ελεύθερα προγραμματιζόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων και έτσι οι ενδείξεις του πίνακα μπορούν να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού.

Διαθέσιμοι ως στοιχείο επιπλέον εξοπλισμού, από το επίπεδο Ambition και πάνω, είναι οι full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Στο εσωτερικό τα νέα LED στοιχεία φωτισμού στις επενδύσεις των θυρών αλλά και στο ταμπλό δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ 10 χρωμάτων.

Κινητήρες και ανάρτηση

Στo Karoq είναι διαθέσιμα πέντε διαφορετικά κινητήρια σύνολα, δύο βενζίνης και τρία πετρελαίου, εκ των οποίων τα δύο βενζίνης και τα δύο diesel είναι καινούργια στη γκάμα. Η χωρητικότητά τους είναι 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρων, ενώ η ισχύς τους κυμαίνεται από 115 PS έως 190 PS.

Όλοι οι κινητήρες είναι turbo με άμεσο ψεκασμό, διαθέτουν σύστημα Stop & Start και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας πέδησης, είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και σύμφωνοι με τις προδιαγραφές Euro 6. Εξαιρούμενου του πιο ισχυρού κινητήρα πετρελαίου, όλοι οι άλλοι μπορούν να συνδυαστούν είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 2.0 TDI των 190 PS συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ο νέος 1.5 TSI διαθέτει το ιδιαίτερο τεχνολογικό χαρακτηριστικό της απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Ka_00028

Η ανάρτηση θέτει σημείο αναφοράς στην κατηγορία και αποδεικνύει την ποιότητά της ακόμα και σε ιδιαίτερα κακό οδόστρωμα. Από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω είναι διαθέσιμο και το Driving Mode Select, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, των Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4). Το πρόγραμμα Off-Road σε συνδυασμό με την τετρακίνηση βελτιώνει τα οδηγικά χαρακτηριστικά πέρα από την άσφαλτο.

Τέλος, το πολυάριθμο σύνολο των ‘Simply Clever’ διευκολύνσεων αναδεικνύει την ευελιξία και την πρακτικότητα του νέου SUV, που μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με περισσότερες από 30 έξυπνες λύσεις.

Το πρώτο νέο στοιχείο είναι η ηλεκτρομηχανικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ, η οποία μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει από το εσωτερικό του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός διακόπτη. Το Virtual Pedal, το οποίο δίνει την δυνατότητα του αυτόματου ανοίγματος της πόρτας με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, διευκολύνει στην φόρτωση αντικειμένων όταν ο οδηγός μεταφέρει αντικείμενα.

Επίσης νέο στοιχείο στην γκάμα είναι ο ηλεκτρομηχανικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, ο οποίος μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα έξω όταν χρειαστεί.

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται στάνταρ με ένα ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο και για αυτό υπάρχουν δύο μικροί ηλεκτροκινητήρες στους πίσω τροχούς που παράλληλα λειτουργούν και ως φρένα έκτακτης ανάγκης. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, ενσωματώνει την λειτουργία Auto-Hold.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar λευτέρης παπ……

    Προσωπικά γιά επαγγελματικό αυτοκίνητο ( ταχι) αυτή τη φορά προτίμησα citroen elycee, έχω κάνει 125000 χλμ και είμαι πολύ ευχαριστημένος, πιό κατάλληλο αυτοκίνητο γιά τους ελληνικούς δρόμους,οικονομικό,φθηνότερη αντιπροσωπία,αρέσει περισσότερο. Το προηγούμενο μου ταχι skoda 4, το κράτησα 13 χρόνια έκανα 1150000 και πλούσιους τους παλιατζίδες με τα ανταλακτικά και τα συνεργεία και ποτέ δεν το χάρηκα στην οδήγηση.

  2. avatar duck

    Sorry το δικο μας PONY τι εγινε;

    1. avatar ΚΟΣΤΑΣ ΚΟΡΜΟΝΙΔΗΣ

      ΡΩΤΗΣΕ ΤΟΝ ΣΟΙΜΠΛΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΡΚΕΛ!!! ΠΟΥ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΥΣ!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει
Το newsbeast επιλέγει