Το νέο Toyota Hilux δοκιμάστηκε στο πλαίσιο του νέου συστήματος «Διπλής Αξιολόγησης» του Euro NCAP. Το σύστημα αυτό δοκιμάζει αυτοκίνητα αφενός με το βασικό εξοπλισμό ασφαλείας τους, αφετέρου και με πρόσθετα πακέτα ασφαλείας τα οποία μπορεί να είναι στάνταρ ή προαιρετικά.

Σκοπός του Euro NCAP είναι να βοηθήσει τους πελάτες να αντιληφθούν τα οφέλη του πρόσθετου εξοπλισμού ασφαλείας. Το Hilux έφερε άριστα αποτελέσματα στην προστασία ενηλίκων επιβατών με σκορ 93% όταν εφοδιάζεται με Toyota Safety Sense και 85% για τη βασική έκδοση. Οι τιμές αυτές ανεβάζουν το Hilux στην 1η θέση της κατηγορίας pick-up σύμφωνα με το τρέχον πρωτόκολλο δοκιμών.

hilux2

Το Hilux ήταν το πρώτο pick-up που δοκιμάστηκε με βάση το αυστηρότερο πρωτόκολλο δοκιμών για την προστασία των παιδιών, όπου τώρα χρησιμοποιούνται κούκλες δοκιμών, ως προσομοιώσεις παιδιών ηλικίας 6 και 10 ετών  (προηγουμένως 1 ½ και 3 ετών).

Το Euro NCAP απένειμε στο φορτηγάκι της Toyota 82% για τον τομέα αυτό και έκανε μνεία για τη δυνατότητα του να απενεργοποιεί αυτόματα τον εμπρός αερόσακο εάν ένα παιδικό κάθισμα είναι τοποθετημένο στο κάθισμα του συνοδηγού.

Για την προστασία των πεζών, έλαβε 83% με εγκατεστημένο το Safety Sense και 73% στη βασική του έκδοση. Εκπρόσωποι του Euro NCAP σχολίασαν ότι, οι δοκιμές του αυτόνομου συστήματος φρεναρίσματος έδειξαν καλά αποτελέσματα με δυνατότητα είτε αποφυγής μιας σύγκρουσης, ή μείωσης της σφοδρότητά της σε πολλές περιπτώσεις.

hilux1

Στην κατηγορία Safety Assist που αξιολογεί την παρουσία συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, το Hilux έλαβε 63% με σύστημα  Safety Sense. Το Euro NCAP εκθείασε το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, που λειτούργησε άψογα στις δοκιμές και κατάφερε να αποτρέψει πλήρως μία σύγκρουση σε αρκετά σενάρια δοκιμών.

Συνολικά, το Hilux με Safety Sense πέτυχε βαθμολογία 5 αστέρων, ενώ η βασική έκδοση διατήρησε το ανταγωνιστικό σκορ 3 αστέρων χάρη στην καλή προστασία των ενηλίκων επιβατών και πεζών και τα δομικά στοιχεία που προστατεύουν τους πεζούς σε περίπτωση σύγκρουσης.

Νίκος Τσάδαρης