Οι μηχανικοί της Peugeot Sport δούλεψαν σκληρά εστιάζοντας την προσοχή τους στο 308, και η προσπάθεια αυτή απέδωσε τον καρπό της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας τους, που δεν είναι άλλος από το 308 GTi by Peugeot Sport, το πιο ριζοσπαστικό μοντέλο στην γκάμα της μάρκας.

Όμως παρά την επιτυχία του συγκεκριμένου προϊόντος, οι ίδιοι μηχανικοί προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, υλοποιώντας τη σύλληψη και μίας αγωνιστικής έκδοσης του μοντέλου. Και αυτό το βήμα από το δρόμο στην πίστα οδήγησε στη δημιουργία του Peugeot 308 Racing Cup.

Σχεδιασμένο από τους ανθρώπους του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot, με τις αναλογίες και τις αεροδυναμικές σχεδιαστικές του γραμμές, το 308 Racing Cup, καταδεικνύει εμφανώς τα τεχνολογικά του χαρίσματα, που έχουν κατά καιρούς δοξάσει τη μάρκα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το πακέτο προορίζεται να ενθουσιάσει και τους πλέον απαιτητικούς πελάτες, που αναζητούν κυρίως τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Για τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά υπεύθυνος είναι ο γνωστός 1,6άρης κινητήρας THP που φιλοξενείται και κάτω από το καπό του 308 GTi, με τη διαφορά ότι στο 308 Racing Cup η ισχύς είναι αυξημένη κατά 38 ίππους, φτάνοντας τους 308, και αυτό μόλις στην πρώτη φάση εξέλιξής του.

Η εμφάνιση, οι καμπύλες και η αεροδυναμική του σιλουέτα, δίνουν μία πρώτη ένδειξη για το DNA του μοντέλου. Βασισμένο στο 308 GTi by Peugeot Sport, που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα για την προσωπικότητα και τον ισχυρό του χαρακτήρα, το 308 Racing Cup έρχεται να προσθέσει το δικό του εντυπωσιακό παρουσιαστικό.

Τα φτερά φάρδυναν ώστε να δεχτούν τους μεγαλύτερους τροχούς, προσδίδοντας έτσι στο 308 Racing Cup μία μοναδική αθλητική εμφάνιση, που γίνεται αντιληπτή κυρίως από το εντυπωσιακό συνολικό του πλάτος, που φτάνει τα 1,910χλστ.(106 παραπάνω από το 308 GTi).

Το μεγάλο σποϊλερ που δεσπόζει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, είναι βγαλμένο κατευθείαν από τους αγώνες του WTCC.

Ειδικά σχεδιασμένοι για το 308 Racing Cup είναι και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω καθώς και ο μπροστινός διαχύτης, εξασφαλίζοντας έτσι, εκτός από την αεροδυναμική σταθερότητα και μία πιο επιθετική εμφάνιση.

Στην ίδια κατηγορία εντυπωσιασμού αλλά και χρηστικότητας βρίσκονται και οι 18άρηδες τροχοί που μπορούν να φορέσουν ελαστικά είτε slicks, ή βρόχινα (27/65).

Ο κινητήρας THP των 1.6 λίτρων είναι ο ίδιος που κινεί και το 308 GTi. Οι ειδικοί του τμήματος κινητήρων της εταιρείας στο Vélizy φρόντισαν να κάνουν ακόμα πιο δυνατή την απόδοσή του, στοχεύοντας σε ένα πολύ ψηλότερο επίπεδο όπως αυτό που επικρατεί στις πίστες των αγώνων. Έτσι, και με την τοποθέτηση του υπερσυμπιεστή από τον κινητήρα του 208T16, το 308 Racing Cup ξεπέρασε το κατώφλι των 308 ίππων. Η διαρκής δουλειά στην εξέλιξη είναι σίγουρο ότι θα δώσει την ευκαιρία επίτευξης ακόμα καλύτερων και πιο ριζοσπαστικών επιδόσεων.

Το 308 Racing Cup δανείζεται επίσης και τμήματα της ανάρτησης από το μοντέλου δρόμου, όπως τα ψαλίδια και ο πίσω άξονας. Σε άλλους τομείς, οι μηχανικοί πραγματοποίησαν δραστικές παρεμβάσεις όπως είναι για παράδειγμα οι 6πίστονες δαγκάνες των φρένων, ώστε να καταστήσουν το αυτοκίνητο ανταγωνιστικό στην πίστα. Παράλληλα, έχει τοποθετηθεί και σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται από τα ειδικά «paddles» στο τιμόνι.

Μεγάλη προτεραιότητα, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει δοθεί και στο συνολικό βάρος του 308 Racing Cup, το οποίο και υπολογίζεται να κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.050 κιλών.

Το 308 Racing Cup θα είναι διαθέσιμο για πελάτες από όλο τον κόσμο περί τα τέλη του 2016. Το μοντέλο προορίζεται να αντικαταστήσει το RCZ Racing Cup, τόσο στα τοπικά πρωταθλήματα Peugeot, όσο και στους εθνικούς αγώνες sportscar όπως το VLN στη Γερμανία, το CER στην Ισπανία, το CITE στην Ιταλία, και το BGDC στο Βέλγιο, αλλά και στα πρωταθλήματα αντοχής όπως είναι οι 24ωροι αγώνες.

Τo 308 Racing Cup θα παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση της Φρανκφούρτης στις 17 Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια, σειρά έχει η δράση στην πίστα όπου το αυτοκίνητο θα παρουσιάσει για 1η φορά ‘live’ τις ικανότητές του στο κοινό, στην πίστα του Paul Ricard, στη Γαλλία, σε μία δοκιμή επίδειξης κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος GT (24-25 Οκτωβρίου).

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τύπος: 1.6λίτρα THP από το 308 GTi by Peugeot Sport (υπερσυμπιεστής από το 208 T16)

Ισχύς: 308hp

Κυβισμός: 1,600cc

Μέγιστη ισχύς : 308hp

Διάμετρος εξαγωγής: 70mm

Ρεζερβουάρ: standard

Ψεκασμός: άμεσος, υψηλής πίεσης

Μετάδοση

6τάχυτο σειριακό κιβώτιο, με paddles αλλαγών στο τιμόνι

Πλαίσιο

Δομή: πλαίσιο ενισχυμένο με πιστοποιημένο roll cage βάσει προδιαγραφών της FIA

Αμάξωμα: ειδικοί προφυλακτήρες και φτερά εμπρός και πίσω

Παράθυρα: πλαστικά πίσω πλευρικά παράθυρα και πίσω παρμπρίζ

Βάρος: minimum: 1,000kg / maximum: 1,050kg

Κατανομή βάρους εμπρός/πίσω: 63% / 37%

Ρυθμιζόμενο ίχνος/κάμπερ/ύψος από το έδαφος/κλίση πίσω πτέρυγας/αμορτισέρ (απόσβεση συμπίεσης & επαναφορά)

Διαστάσεις

Μήκος: 4,288mm (χωρίς την πίσω πτέρυγα προδιαγραφών WTCC)

Πλάτος: 1,910mm

Μεταξόνιο: 2,620mm

Ειδικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και φτερά

Αεροδυναμική

Εμπρός αεροτομή

Πίσω πτέρυγα προδιαγραφών WTCC

Ζάντες/τροχοί

Ειδικοί 10” x 18”

Ελαστικά Slick και βρόχινα (27/65)

Νίκος Τσάδαρης