Πριν από λίγες εβδομάδες σας είχαμε γράψει τις πρώτες εντυπώσεις μας από το νέο SUV της Honda, που προστίθεται στην γκάμα της Ιαπωνικής μάρκας και καλύπτει το κενό μεταξύ του HR-V και του C-RV.

Το όνομα αυτού ZR-V και το μήκος των 4.568 χλστ. αυτοδίκαια το τοποθετεί στην κατηγορία των D-SUV, με διακριτική σε όγκο σιλουέτα που θυμίζει έντονα SUV/Coupe, μια σχεδίαση που βρίσκει ολοένα και περισσότερους θιασώτες.

Πρόσφατα λοιπόν, η ενότητα αυτοκινήτου του Newsbeast «έβαλε στο χέρι» για δοκιμή διαρκείας ένα φουλ υβριδικό ZR-V, με το οποίο καλύψαμε σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα μετακινήσεων σε κάθε είδους δρόμο, με εξαίρεση χωματόδρομους στους οποίους αποφεύγουμε να πηγαίνουμε με αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν έστω και ρεζέρβα ασφαλείας (δυστυχώς τα περισσότερα στην εποχή μας) όπως το Honda της δοκιμής μας. Η συνέχεια αυτού του άρθρου αφορά τα συμπεράσματά μας από αυτή την συμβίωση, αφού πρώτα σας θυμίσουμε εν συντομία τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Ιαπωνικού νέου μοντέλου.

Με μια ματιά

Το φωτεινό μπλε χρώμα του ZR-V που οδηγήσαμε προσθέτει στο όμορφο αμάξωμα με τους λεπτούς προβολείς και την γυαλιστερή μαύρη μάσκα.

Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει στις άκρες κάθετες πτυχώσεις οι οποίες είναι μέρος της αεροδυναμικής μελέτης προκειμένου να μειωθεί η συνολική αντίσταση του οχήματος στον αέρα, ενώ η έκδοση Sport, όπως αυτή της δοκιμής μας ξεχωρίζει από τον προφυλακτήρα, το πλέγμα της μάσκας, τις πιο γυαλιστερές μαύρες πτυχώσεις της αεροκουρτίνας και τις δύο χρωμιωμένες «μπούκες» της εξάτμισης στο πίσω μέρος.

Με πλάτος 1.840 χλστ., μήκος 4.568 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ., το ZR-V είναι αντικειμενικά ευρύχωρο, καθώς στις πίσω θέσεις χωρούν ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες που έχουν στη διάθεσή τους θύρες φόρτισης και αεραγωγούς. Ο χώρος αποσκευών με δυνατότητα 390 λίτρων δεν είναι ανάλογος της κατηγορίας του οχήματος, αλλά τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργούν πρόσθετο χώρο αποσκευών 921 λίτρων, που ανεβάζει την συνολική χωρητικότητα σε 1.311 λίτρα, ενώ το χαμηλό – φαρδύ κατώφλι και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Στην έκδοση sport η 5η πόρτα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά, ενώ διατίθεται και η λειτουργία walk-away για αυτόματο κλείδωμα. Εδώ να σημειώσουμε ότι, δεν υπάρχει ρεζέρβα παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού που σε δρόμους σαν τους ελληνικούς σπάνια μπορεί να διορθώσει «σκασμένο» ελαστικό.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του Civic, με τον πίνακα οργάνων να διαθέτει ψηφιακή οθόνη και αναλογικό ταχύμετρο (αριστερά είναι το όργανο κατανάλωσης ενέργειας και φόρτισης της μπαταρίας), ενώ στη μέση του ταμπλό, τοποθετημένη ψηλά και οριζόντια (όπως πρέπει) βρίσκεται η οθόνη 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο έλεγχος της οθόνης αυτής γίνεται με αφή και μέσω διακοπτών που βρίσκονται στα αριστερά του πολυλειτουργικού τιμονιού. Επίπλέον, το ZR-V διαθέτει πέντε θύρες για τη φόρτιση κινητών συσκευών και μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης 15 Watt για smartphones. Στα θετικά σημειώνουμε τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα που θα ικανοποιήσουν και τους πλέον απαιτητικούς.

Τα καθίσματα βρίσκονται σχετικά χαμηλά, είναι θερμαινόμενα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις (στην έκδοση Sport) και προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη, ενώ αποδεικνύονται αρκετά ξεκούραστα σε μεγάλες διαδρομές.

Γενικότερα, τα ποιοτικά υλικά και το προσεγμένο φινίρισμα δημιουργούν μια πολυτελή καμπίνα επιβατών που μαζί με τον διακριτικό εσωτερικό φωτισμό παραπέμπει σε premium μοντέλα.

Υβριδικό κινητήριο σύστημα

Καρδιά του ZR-V είναι το αυτοφορτιζόμενο πλήρως υβριδικό σύστημα που κινεί και το Civic που σας είχαμε παρουσιάσει πριν λίγους μήνες.

Στο σύστημα αυτό πρωταγωνιστής είναι ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, που αντλεί ενέργεια απευθείας, ή μέσω μιας μικρής επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, από ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει το φημισμένο σύστημα χρονισμού των βαλβίδων VTEC και διακρίνεται για τον υψηλό βαθμό απόδοσης του, χάρη και στο σύστημα άμεσου ψεκασμού. Η εμπλοκή του στην κίνηση γίνεται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως η κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με σταθερή ταχύτητα, προκειμένου να τροφοδοτήσει απευθείας τους τροχούς.

Η μέγιστη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 184 ίππους και δίνει στο βάρους 1,6 τόνων όχημα επιδόσεις 0-100 σε 7,9΄΄ με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο δυο σχέσεων, του οποίου ο επιλογέας είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, με μπουτόν που απέχουν το ένα από το άλλο και εύκολα μπερδεύεις το πρόσω με το ανάποδα.

Επιπλέον, μέσω επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport, Eco και Snow). Το τελευταίο προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση.

Οι προσπάθειες για μείωση της κατανάλωσης και ρύπανσης του περιβάλλοντος από τους τεχνικούς της Honda, δείχνουν επιτυχείς καθώς η μέση κατανάλωση (κατά τον κατασκευαστή) βρίσκεται στα 5,7 λτ./100 χλμ. Και οι εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα στα 130 γρ/χλμ.

Στην πράξη, η για πολλά χιλιόμετρα δοκιμή μας σε κάθε είδους δρόμους, έδειξε μέση τιμή κατανάλωσης 6,6 λτ/100 χλμ, τιμή που εγγυάται αυτονομία 850+ χιλιομέτρων. Συγκριτικά πάντως, η κατανάλωση μέσα στον αστικό ιστό είναι περίπου 1 λτ/100 χλμ μικρότερη από αυτήν στον ανοιχτό δρόμο.

Από τη θέση του οδηγού

Από την σχετικά χαμηλή και με άριστη περιφερειακή ορατότητα θέση του οδηγού, έχεις να κάνεις με ένα ευχάριστο, ποιοτικό και εργονομικό εσωτερικό, που μοιάζει κάπως με αυτό του Civic, αλλά μέχρι εκεί, καθώς το ZR-V έχει στοιχεία και από το νέο CR-V, με βελτίωση της ηχομόνωσης και της απόσβεσης κραδασμών.

Το ξεκίνημα γίνεται σχεδόν πάντα ηλεκτρικά, και αν ο οδηγός δεν πατήσει δυνατά το γκάζι το όχημα παραμένει σε ηλεκτροκίνηση έως ότου ελαχιστοποιηθεί η φόρτιση της μπαταρίας. Όμως, στην περίπτωση που ο οδηγός βιάζεται, εμπλέκεται απευθείας ο βενζινοκινητήρας και αυξάνεται ο θόρυβος. Αντιδιαμετρικά τοποθετημένα στην πίσω πλευρά του τιμονιού υπάρχουν μεταλλικά paddles για την ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας (σε τέσσερα στάδια), που πρακτικά εφαρμόζεται μόνο στο Sport προφίλ, καθώς στο Normal και στο Eco, η όποια επιλογή του οδηγού ακυρώνεται πολύ γρήγορα.

Στον αστικό ιστό το ZR-V συμπεριφέρεται σαν ένα ευέλικτο, άνετο και αθόρυβο όχημα, του οποίου καταλαβαίνεις το μέγεθος μόνο όταν προσπαθείς να παρκάρεις.

Στον ανοικτό δρόμο το γεροδεμένο αμάξωμα, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης, συνθέτουν ένα ταξιδιάρικο όχημα, ικανό για μεγάλες και ξεκούραστες διαδρομές, κάτι που επιτρέπει και η μεγάλη αυτονομία του.

Για όσους πάντως έχουν υπόψη τους την σπορτίφ συμπεριφορά του Civic, θα πρέπει να προσαρμοστούν στην «φύση» των SUV μοντέλων και να εκτιμήσουν τις άλλες χάρες που προσφέρουν, όπως οι μεγαλύτεροι χώροι, η άνεση στο ταξίδι, η δυνατότητα να περπατήσουν σε ένα χωματόδρομο (χωρίς να ξεχνούν ότι στερούνται ρεζέρβας), αλλά και η πλεονεκτική θέση οδήγησης μέσα στον αστικό ιστό.

Τα δυνατά, με καλή αίσθηση φρένα και τα επίσης δυνατά φώτα είναι ανάλογα με την υψηλή κλάση του ιαπωνικού SUV, ενώ στα μειονεκτήματα εντοπίσαμε μια μικρή ασάφεια του τιμονιού στον αυτοκινητόδρομο και κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους.

Το πιο δύσκολο πάντως, ήταν το να συνηθίσουμε την λειτουργία των μπουτόν που επιλέγουν τις σχέσεις του κιβωτίου, ρισκάροντας πολλές φορές την επαφή στη διαδικασία παρκαρίσματος

Δια ταύτα

Το ZR-V είναι ένα από τα ξεχωριστά SUV, με έμφαση στην τεχνολογία και ποιότητα που εγγυάται το όνομα Honda και προσόντα το υβριδικό σύστημα, την ποιότητα κύλισης, τους χώρους των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, την χαμηλή κατανάλωση και την μεγάλη αυτονομία.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω η ενδεχόμενη παρόρμηση να προβείς σε αγορά, ενδεχομένως να ανασταλεί την ώρα που βλέπεις την τιμή κτήσης. Με βάση τα 44.700 ευρώ της αρχικής έκδοσης (Elegance), σκαρφαλώνει στα 51.800 της έκδοσης Sport και κορυφώνεται στα 55.800 της πλουσιότερης έκδοσης Advance. Βέβαια, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο από αυτά που χαρακτηρίζονται αυτοκίνητα ζωής (life time), που συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση, 5ετή πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια και 8 χρόνια εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για το 70% και άνω της χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Όμως, την αρχική ψυχρολουσία απαλύνει το προωθητικό πρόγραμμα του ομίλου Σαρακάκη με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9% (40% προκαταβολή, έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service (εργασία και ανταλλακτικά προγράμματος περιοδικής συντήρησης), που συνοδεύει την αγορά.

Υπέρ

  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Χώροι επιβατών
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εργονομία
  • Ορατότητα
  • Θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Κύριος χώρος αποσκευών
  • Μη εργονομικός επιλογέας κιβωτίου ταχυτήτων
  • Θόρυβος κύλισης
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, D-SUV
  • Διαστάσεις: 4.568/1.840/1.620 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.657 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 180 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 390 / 1.322 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 57 λτ
  • Βάρος: 1.604 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης (Euro 6d), 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.993 κ.εκ.
  • Ισχύς: 143 ίπποι/6.000 σαλ
  • Ροπή: 186 Nm/4.500 σαλ
  • Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα: 184 ίπποι
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 315 Nm
  • Συνδυαστική Ισχύς: 184 ίπποι
  • Συνδυαστική ροπή: 315 Nm
  • Μπαταρία: ιόντων λιθίου 1,05 kWh (βάρος 36,4 κιλά)
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 2 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 225/55/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,3 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7.8΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 173 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση κατασκευαστή (λιτ./100 χλμ): 5,7
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,6 λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 131,0 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
  • Τιμή: από 44.700 ευρώ (5ετής εγγύηση & 8ετής εγγύηση ή 160.000 χλμ για την μπαταρία)