Ορισμένοι το αποκαλούν «SMS του Ίντερνετ» λόγω των 140 χαρακτήρων των μηνυμάτων που μπορούν να γράψουν οι χρήστες του Twitter. Ο περιορισμός αυτός κάθε άλλο παρά εμπόδισε το δημοφιλές site κοινωνικής δικτύωσης να ξεπεράσει μέσα σε 6 χρόνια λειτουργίας τους 300 εκατ. χρήστες!

Το πρώτο μήνυμα που γράφτηκε ποτέ, άνηκε στον συν δημιουργό Jack Dorsey που εύγλωττα σημείωνε «Απλά ρυθμίζω το twttr», την ημέρα που ξεκίναγε η ανάπτυξη του δικτύου. Όσο για την παράλειψη των φωνηέντων στο μήνυμα, δεν πρόκειται για λάθος λόγω ταχύτητας. Απλά, ο κωδικός αναφοράς του σχεδίου δημιουργίας του δικτύου, από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Odeo, ήταν «twttr»!

Αξίζει να σημειωθεί, ότι αν και αν και γιορτάζουμε σήμερα τα «γενέθλια» του Twitter, στην πραγματικότητα η πρόσβασης στην πλήρη έκδοση δόθηκε στις 15 Ιουλίου 2006. Όσο, για το πρώτο μήνυμα στο Twitter που γράφτηκε εκτός… του πλανήτη, αυτό συνέβη στις 22 Ιανουαρίου του 2010, από τον αστροναύτη της NASA T. J. Creamer ενώ βρίσκονταν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό!

Το Twitter με τη γλώσσα των αριθμών

Μετά τον πρώτο 1,5 χρόνο της λειτουργίας του, οι χρήστες του Twitter, είχαν αγγίξει τους 500.000! Όσο για τον αριθμό ορόσημο του 1 δισ. μηνυμάτων, δεν χρειάστηκαν παρά3 χρόνια προκειμένου να επιτευχθεί!

Σήμερα, κατά μέσο όρο τα «τιτιβίσματα» αγγίζουν τα 177 εκατ. ανά ημέρα. Επίσης, υπολογίζεται ότι περίπου 460.000 λογαριασμοί δημιουργούνται κάθε μέρα.

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσω κινητών τηλεφώνων. Το Twitter όντας ένα εκ των μεγαλύτερων δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από αυτό: μόνο τον τελευταίο χρόνο η αύξηση της χρήσης της σελίδας ειδικά για κινητά άγγιξε το 182%!

Έρευνα αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες δείχνουν μεγαλύτερη «εκτίμηση» στο Twitter απ’ ότι οι άνδρες. Σύμφωνα με αυτή, από το σύνολο των χρηστών του ίντερνετ, το 10% των γυναικών χρησιμοποιεί το Twitter ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες μόλις και φτάνει το 7%. Οι ισπανόφωνοι αναδεικνύονται οι πιο φανατικοί χρήστες καθώς το 18% των χρηστών που σερφάρουν, επιλέγουν το μέσο αυτό για να επικοινωνήσουν.

Όσο για τις ηλικίες των χρηστών, δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη η μεγαλύτερη ποσοστιαία διείσδυση του μέσου στις νεαρότερες ηλικίες.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους λόγους που χρησιμοποιούμε το μέσο, αυτοί φαίνεται να διαφέρουν ανάλογα με το φύλο. Αν και τα δύο φύλα συμφωνούν ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι να επικοινωνείς με φίλους, οι απόψεις διίστανται για τον δεύτερο σημαντικότερο. Για τις γυναίκες, είναι να ανανεώνουν το status τους, ενώ για τους άνδρες να διαβάσουν τα τελευταία νέα. Ο τρίτος λόγος και για τα δύο φύλα που χρησιμοποιούν το μέσο, είναι η εργασία τους.

Τέλος, αναφορικά με τις χώρες-πρωταθήτριες στο «τιτίβισμα», πρώτοι αναδεικνύονται οι Ολλανδοί καθώς, σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 26,8% των χρηστών του διαδικτύου διατηρούν λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο. Αντίστοιχα, δεύτεροι είναι οι Ιάπωνες (26,6%) και τρίτοι οι Βραζιλιάνοι(23,7%).

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ινδονησία (22% των χρηστών), στην πέμπτη η Βενεζουέλα (21%), στην έκτη ο Καναδάς (185) και ακολουθεί η Αργεντινή. Η δεκάδα των χωρών κλείνει με την Τουρκία (16,6%), τις Φιλιππίνες και τη Σιγκαπούρη(16%).

Το Twitter όπως ήταν όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του, το 2006.