Τι άλλαξε σε τηλεφωνία και ίντερνετ

Οι ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ για την προστασία των καταναλωτών


ΕΛΛΑΔΑ
10:24
02/01/2019
Τι άλλαξε σε τηλεφωνία και ίντερνετ
9
loading

Από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους τέθηκαν σε εφαρμογή οι ρυθμίσεις για την προστασία των συνδρομητών της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, αλλά και Ίντερνετ, σύμφωνα με το τρίτο και τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Αυτές αφορούν σε ορισμό πλαφόν στους λογαριασμούς, δυνατότητα αυτόματης διακοπής σε περίπτωση υπερχρεώσεων με ταβάνι τα 150 ευρώ, δυνατότητα διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου και σαφείς όρους για τους τιμοκαταλόγους.

Συγκεκριμένα με τις νέες ρυθμίσεις θεσπίζονται πρόσθετες υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έναντι των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο, με στόχο την προστασία των καταναλωτών.

Οι κυριότερες ρυθμίσεις που προωθούνται, προβλέπουν:

  • Κατά τη σύναψη της σύμβασης με τηλεπικοινωνιακό πάροχο και προς αποφυγή υπερχρεώσεων, οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας, κάθε φορά που ο λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές.

Ο πελάτης μπορεί να βάλει όποιο ποσό επιθυμεί, αλλά με βάση τον κανονισμό, το ανώτερο ποσό που μπορεί να βάλει ως πλαφόν (ως προς το τελικό ύψος του λογαριασμού) είναι τα 150 ευρώ, εάν ο πελάτης λαμβάνει μηνιαίους λογαριασμούς, και τα 300 ευρώ, στις περιπτώσεις που λαμβάνει λογαριασμό κάθε δίμηνο. Μπορεί π.χ. ένας πελάτης να βάλει όριο τα 50 ευρώ, τα 100 ευρώ, αλλά πρέπει να βάλει οπωσδήποτε τα 150 ευρώ.

  • Με τον νέο κανονισμό καθορίζεται και ανώτατο ύψος τέλους πρόωρης διακοπής σύμβασης σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της.

Για παράδειγμα: Ένας συνδρομητής συνάπτει σύμβαση διάρκειας 24 μηνών, με αρχική τιμή μηνιαίου παγίου 40 ευρώ και έκπτωση 10 ευρώ (δηλαδή τελική τιμή 30 ευρώ), καθώς και επιδότηση 96 ευρώ για την αγορά συσκευής. Η επιδότηση της συσκευής αποσβένεται κατά 4 ευρώ/μήνα.

Αν ο συνδρομητής αποφασίσει να διακόψει τη σύμβαση στο τέλος του 15ου μήνα, δηλαδή 9 μήνες πριν τη λήξη της, το ποσό Α ανέρχεται στα 186 ευρώ (δηλαδή η συνολική έκπτωση που αντιστοιχεί στους 15 μήνες, συν το εναπομείναν ποσό για την απόσβεση επιδότησης έως τη λήξη της σύμβασης).

Το ποσό Β ανέρχεται στα 114 ευρώ (το 1/3 των υπολειπόμενων παγίων, συν το ποσό απόσβεσης επιδότησης για τα 2/3 του εναπομείναντος διαστήματος των 9 μηνών). Συνεπώς, δεδομένου ότι το ποσό Β είναι το μικρότερο, το τέλος διακοπής σύμβασης με το οποίο θα επιβαρυνθεί ο συνδρομητής δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 114 ευρώ.

Αν ο συνδρομητής αποφασίσει να διακόψει τη σύμβαση κατά τον πρώτο μήνα της σύμβασης, πρέπει να καταβάλει στον πάροχο συνολικό ποσό 168 ευρώ, δηλαδή τα πάγια και την έκπτωση που αντιστοιχούν σε 2 μήνες, συν το εναπομείναν -πέραν των 2 μηνών- ποσό για την απόσβεση επιδότησης.

Σημειώνεται ότι οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των συνδρομητών σε πληροφορίες σχετικές με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών, καθώς και τις εκάστοτε τροποποιήσεις.

Οι παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να παραμένουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο του παρόχου έως και δύο έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα για το οποίο ήταν σε ισχύ.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar Mairh bo

    Είχα ζητήσει αναλυτικό λογαριασμό το 2015 .. Ακόμα τον περιμένω.. πιο προσφατα ζητησα διακοπή συμβολαίου και να πληρωσω οτι χρωστουσα στον τρεχοντα μηνα πριν εκδοθεί ο επόμενος λογαριασμός με νέο πάγιο το οποίο προπληρωνεις σε κάθε λογαριασμό όπως μου είχαν πει. και ο υπάλληλος σημείωσε διακοπή συμβολαίου με την λήξη του συμβολαίου κανονικά. Πήρα στα κεντρικά και μου είπαν πως έφταιγα εγώ για την (...) του υπαλλήλου. Η κυρία στο τηλέφωνο αποφάσισε να με τιμωρήσει και μου είπε πως θα γινόταν διακοπή συμβολαίου άμεσα ξεχνώντας μια λεπτομέρεια να μ αναφέρει. Ότι μου μπλόκαραν το τηλέφωνο για 3 ημέρες χωρίς σήμα .. σε κατάστημα επιτέλους με ανθρώπους υγιείς μου είπαν πως ποτέ δεν κίνησαν την διαδικασία διακοπής και επαναφοράς και θα εμένα χωρίς σήμα έως ότου η κυρία αποφάσιζε να με συγχωρήσει για την κακή συμπεριφορά μου που δεν θέλησα να πληρώσω extra πάγιο. Εάν θυμόμουν το όνομα της κυρίας να είστε σίγουροι πως θα το έγραφα. Δεν πληρωσα φυσικά τον τελευταίο λογαριασμό μετά από τόση ταλαιπωρία μιας και η Cosmote Έχει φροντίσει να μας τα παίρνει κάθε μήνα μέσω καρτών συμβολαίων ίντερνετ χρεώσεις από 5ψηφια κλπ.. Δεν χρειάζεται να πληρώνεται ότι δεν χρωστάτε πραγματικά ειδικά στις κινητές τηλεφωνιες .

  2. avatar Ο ΠΙΤΣΙΚΟΣ

    Αυτο το μηνυμα ηταν να δημοσιευσετε; το κυριως τι εχει κ το κρατατε; Καποια στιγμη μπορειτε να μας αιτιολογειτε-δημοσιως-την μη δημοσιευση δεν ειναι κακο!
    Ουτε το παρον ειναι για δημοσιευση.

  3. avatar Ο ΠΙΤΣΙΚΟΣ

    Καινουργια απατη! Δινουν 5ψηφιο αριθμο της εταιρειας για πληροφοριες με χρεωση που σε ενημερωνουν ποση ειναι στην αρχη.Στο κυριως μηνυμα τεχνητη ευγενεια μ ευχαριστιες για την κληση κ ''ολες οι γραμμες μας ειναι απησχολημενες, δοκιμαστε αργοτερα''!! Κι αυτο αρκετες φορες με την αντιστοιχη χρεωση φυσικα κ χωρις να μπορεις-με το ετσι θελω!!-να εξυπηρετηθεις στο τελος!
    Ζητας αναλυση λογαριασμου κ την λαμβανεις καποιους μηνες μετα!! Το καλοκαιρι που μας περασε την ελαβα σε 3.5 μηνες!!Απατη δυστυχως κ ειναι αναγκη πλεον στην συγχρονη εποχη μας το κινητο, πλην των πιτσιρικαδων που το εχουν για παιχνιδι,δηλ δεν κανουν καλη χρηση.

    1. avatar vvvvv

      Εγω κατεβασα αναλυση κλήσεων, την εψαξα και βρηκα κλήση απο σταθ προς κινητο 2,128 ευρώ και άλλη κληση σταθ προς κιν 2,128 ΑΚΡΙΒΩΣ αλλα με τριπλάσια διαρκεια. Περιμένω 2 μήνες να μου το εξηγησουν και φυσικα δεν τους πληρώνω. Τηλεφωνο δεν παίρνω διότι περιμενεις και σε χρεωνουν και στέλνω email . Το αστείο ειναι οτι απαντησανε η κ.Ταδε θα το δει προσωπικά. Ελπίζω μέσα στο έτος να πάρω απάντηση. Για αυτά θα βγει κανενας νόμος;

  4. avatar Ο ΠΙΤΣΙΚΟΣ

    Στο ΝΒ παρεχετε την δυνατοτητα να καταθεσουμε την αποψη μας. Μηπως καποιοι-οχι ολοι ομως-οπως ο αυτηντην ωρα εχων''βαρδια''- πρεπει να μαθουν κ μαθηματικα Α-Β Δημοτικου;; το 1485 δεν ειναι μικροτερο του 1500;;; Γιατι με παιδευει τοσην ωρα να διαγραφω ολα τα στιγματα για να κατεβασω τα στοιχεια κατω απο τα 1485 τονιζοντας μου κατ επαναληψη ''για να δημοσιευθει περιοριστε σε 1500 τα στοιχεια του κειμενου;''

  5. avatar Ο ΠΙΤΣΙΚΟΣ

    Ανεξελεγκτες τελειως Στιβα οι καταγγελιες στην Προστασια Καταναλωτη κ αδυναμια να τις σταματησουν Μονον ο Συνηγορος του Καταναλωτη πετυχαινει καποια πραγματα κ στο παρελθον τηρουμενων των αναλογιων κ του τεραστιου λαθους που ειχα δωσει ''καρτα'' τραπεζικη για εξωφληση του λογαριασμου καταφερε εκπτωση 200 Ευρω σε λογαριασμο 1350 ευρω που χρεωσε η κυριαρχη απ αυτες στην αγορα με τον ισχυρισμο οτι ειχα συνδεθει με ΗΠΑ κ ''επαιζα'' καποια ''νεα'' πανακριβα ηλεκτρονικα παιχνιδια! Μεγαλος ανθρωπος στην ηλικια που πλην να τηλεφωνω κ να δεχομαι κλησεις ακομη κ σημερα δεν ξερω τιποτα αλλο! Ουτε ηξερα οτι απο μια παληα φθηνη συσκευη[100 Ευρω περ] , υπηρχαν τετοιες δυνατοτητες η ποιος τους τις ζητησε; Μετα τη φασαρια φυσικα απεδειχθη οτι ειχαν δυνατοτητα να διακοψουν τις λειτουργιες αυτες ''κ δεν το ζητησα κατα την 1η συνδεση''! Αναιδεια κ θρασυτης! Κ ποιος μ ενημερωσε οτι υπηρχαν τετοιες λειτουργιες;
    Η μεγαλυτερη απατη γινεται με τις τηλεφωνικες ''προσφορες'' που πρεπει καποιος ν απασχοληθει κ να τις κοψει''μαχαιρι''. Πριν 1 χρονο μου επεξετειναν το συμβολαιο με επι πλεον παροχες.Μια αφορουσε 600 λεπτα απο το σταθερο σε κινητα ολων των δικτυων οπως εγω το διευκρινησα απο τον τηλεφωνουντα.Αποτελεσμα-λογω αναγκης εγινε χρηση- 2πλασιος λογ/μος διοτι εκτος υστερων απεδειχθη ηταν μονο προς κινητα της ιδιας εταιρειας!Φυσικα παραδοχη λαθους ενημερωσης ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ! Η καλη μας εταιρεια ειναι''ασφαλτος'' που λεει κ η γνωστη λαικη αοιδος! ΠΑΝΤΟΤΕ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΦΤΑΙΕΙ!

  6. avatar ΆΛΛΑΞΕ Η ΤΗΛΕΦΩΝΊΑ;

    Σιγά την πίεση στις εταιρείες απο το ΣΥΡΙΖΑ... Αντε να έρθει η ΝΔ να τις αφήσει να κάνουν ο,τι θέλουν...(Αυτορυθμιζεται η αγορά για το καλό μας λέει..... )

  7. avatar Σμτ

    Μου έκαναν προσφορά το πρόγραμμα vision tv για 6 μήνες τελείως δωρεάν χωρίς καμία υποχρέωση οικονομική στην χρήση και στην διακοπή του εντός 6μηνου. Στις επαναλαμβανόμενες καχύποπτες ερωτήσεις μου προτού δεχτώ μου επιβεβαίωναν ότι είναι τελείως μα τελείως δωρεάν. Το αποτέλεσμα μου χρέωναν κανονικά το κόστος χρήσης και διακοπής μετά από δύο μήνες που θέλησα να διακόψω οριστικά έγιναν 20 τηλ σε κεντρικά και κατάστημα ψυχικού και 5 επισκέψεις για διευθέτηση του προβλήματος που μου δημιουργείσαν. Μια λέξη μόνο ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ !!!!

  8. avatar IOL

    Μας εκμεταλ'εβονται καθημερινώς και ποικιλοτρόπως ...............έχω επισκευτεί υποκατάστημα δύο φορές για διακοπή σύνδεσης ....υποσχέθηκαν θα μας τηλεφωνήσουν ........( δύο μήνες περιμένω....τ/φ )
    κατα΄ τα άλλα λεγόμαστε ΕΥΡΩΠΗ μέχρι να γίνουμε θέλουμε κάτι χρόνια ακόμα

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει