Στην τελική φάση θα εισέλθουν το 2018 οι νέες γραμμές Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Εντός του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό  «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος.

«Μια πραγματικά θετική και αισιόδοξη είδηση είναι ότι εντός του 2018 ξεκινούν οι εργασίες για τις επεκτάσεις του μετρό στις δυτικές συνοικίες, Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Αμπελόκηπους, Εύοσμο, όλη τη ζώνη των λεγόμενων δυτικών συνοικιών. Είναι δύο γραμμές, δύο επεκτάσεις οι οποίες σχεδιάζονται αυτή τη στιγμή, για τις οποίες είχαμε φέτος αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους δημάρχους των περιοχών αυτών και τώρα ήρθε πια η ώρα να ξεκινήσουν οι εργασίες» ανέφερε.

Ο κ. Μυλόπουλος σημείωσε ότι «εντός του 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες, οι οποίες είναι οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος και να ξεκινήσουν οι εκσκαφές του κανονικού έργου. Επίσης, θα ξεκινήσουμε μια πρωτοτυπία, και αρχαιολογικές εργασίες φέτος, έτσι ώστε όταν δημοπρατηθεί το έργο να είμαστε απαλλαγμένοι από τις αρχαιολογικές ανασκαφές που είναι πάρα πολύ χρονοβόρες και πολλές φορούν προκαλούν καθυστερήσεις».

Σε ερώτηση πώς επετεύχθη αυτό, ο κ. Μυλόπουλος απάντησε πώς «αυτό είναι το δώρο για την πολύ μεγάλη απορροφητικότητα που είχαμε από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ». Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ τόνισε ότι, «μόνο η Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη, για τα δύο έργα (της πόλης), τη βασική γραμμή και τη γραμμή της Καλαμαριάς, φέτος απορρόφησε 200 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα τα οποία “έπεσαν” φέτος στα δύο έργα της Θεσσαλονίκης και προέρχονταν από ΕΣΠΑ ήταν 200 εκατ. ευρώ».

Εντός του 2018 θα ολοκληρωθεί διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της πολύ σημαντικής γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από το Γαλάτσι στα Προπύλαια κι από εκεί στην Καισαριανή και του Ζωγράφου και στη συνέχεια στην Κηφισιά, και θα ξεκινήσει η κατασκευή του.

Τέλη του 2018 αρχές του 2019 θα λειτουργήσουν οι τρείς πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά. Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης και το 2020 θα παραδοθεί στους πολίτες.

Το μετρό, όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος, θα γίνει μια ραχοκοκαλιά γραμμής και από εκεί και ύστερα οι συνδυασμένες συγκοινωνίες θα πρέπει να λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε οι πολίτες να μεταφέρονται στον προορισμό τους.