Μέχρι το τέλος του 2010 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, με αντικείμενο το δεκαετές master plan της Θεσσαλονίκης, καθώς πριν το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει και η σχετική κοινωνική διαβούλευση.

Το master plan θα έχει ως βασικό πυρήνα το μετρό Θεσσαλονίκης, για το οποίο δεν αποκλείεται μέσω μελλοντικής αναδιάρθρωσης του ΕΣΠΑ 2007-2013 να απορροφηθούν κονδύλια από προγράμματα κι άλλων υπουργείων. Επίσης, περιλαμβάνει συγκεκριμένα οδικά έργα, τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναπλάσεις, την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής και τη δημιουργία της εξωτερικής και τη Ζώνη Καινοτομίας.

Η Ζώνη Καινοτομίας είναι ένα σύγχρονο εργαλείο επιστημονικής, τεχνολογικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης μιας περιοχής με στόχο την παραγωγή νέας γνώσης για εμπορική εκμετάλλευση. Βασίζεται κυρίως: στον υψηλής ποιότητας ακαδημαϊκό κι ερευνητικό τομέα της περιοχής που συγκεντρώνει εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και ανεπτυγμένες ερευνητικές υποδομές, σε μελλοντικά εγχειρήματα (Τεχνόπολη, Θερμοκοιτίδες, Τεχνολογικό Πάρκο) για τη δημιουργία νέας γνώσης σε συγκεκριμένους τεχνολογικούς τομείς (Τεχνολογίες Επικοινωνιών και Πληροφορικής, Υγεία, Ενέργεια, Περιβάλλον) και στα υπάρχοντα Δίκτυα και στη δυνατή παρουσία Ελληνικών Επιχειρήσεων σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το χρονοδιάγραμμα της όλης διαδικασίας επιβεβαίωσε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, σύμφωνα με τον οποίο μέχρι το τέλος του Αυγούστου, οι δύο επιτροπές που συστάθηκαν για το master plan (κρατικών φορέων και επιστημόνων), εκτιμάται ότι θα έχουν καταλήξει στη βασική φιλοσοφία και τις γενικές γραμμές ενός συναινετικού σχεδίου. Θα ακολουθήσει η σχετική κοινωνική διαβούλευση, υπό τον συντονισμό του ΤΕΕ Κ.Μακεδονίας.

Τo master plan αποτελεί τον προγραμματισμό των έργων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με στόχο την αναβάθμιση της.