O κ. Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, παρουσίασε το “Renaulution”, το νέο στρατηγικό πλάνο, που αποσκοπεί στη μετάβαση του Groupe από τη στρατηγική επιδίωξης μεριδίων σε μία νέα προσέγγιση με στόχο την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αξίας από τα προϊόντα.
Το στρατηγικό πλάνο είναι δομημένο σε 3 φάσεις, οι οποίες εκκινούν παράλληλα:

«Ανάκαμψη» (“Resurrection”), με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2023, φάση η οποία εστιάζει στη ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων και την βελτίωση της ρευστότητας,

«Ανανέωση» (“Renovation”), με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2025, φάση στην οποία περιλαμβάνεται μια ανανεωμένη και εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων, με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας της μάρκας,

«Επανάσταση» (“Revolution”), από το 2025 και μετά, φάση η οποία αφορά στη μετάλλαξη του επιχειρηματικού μοντέλου με προσανατολισμό στην τεχνολογία, την ενέργεια και την κινητικότητα. Στόχος είναι το Groupe να καταστεί πρωτοπόρο στην δημιουργία αξίας κατά τη νέα εποχή κινητικότητας.

Το πλάνο «Renaulution» είναι σχεδιασμένο να αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του Groupe Renault ως εξής:

Εξελίσσοντας περαιτέρω το στρατηγικό πλάνο 2022,  επιδιώκει ενίσχυση της αποτελεσματικότητας μέσω νέων μεθόδων μηχανικής και παραγωγής, με στόχους τον περιορισμό του σταθερού κόστους και τη βελτίωση του μεταβλητού κόστους σε παγκόσμια κλίμακα,

Αξιοποιώντας τις υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Groupe καθώς και την ηγετική του θέση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη,

Στηριζόμενο στη Συμμαχία για τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων, των επιχειρηματικών λύσεων καθώς και της τεχνολογικής κάλυψης,

Επιταχύνοντας την εξέλιξη των παρεχόμενων υπηρεσιών σχετικά με την κινητικότητα, την ενεργειακή μετάβαση και τη διαχείριση των δεδομένων,

Ενισχύοντας την κερδοφορία μέσω 4 διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μονάδων που βασίζονται σε ισχυρές μάρκες, με επίκεντρο τον πελάτη και τις αγορές.

Το συγκεκριμένο πλάνο θα υλοποιηθεί μέσω μίας νέας οργανωτικής δομής:

Η κάθε μια επιμέρους λειτουργική δραστηριότητα του πλάνου, με το τμήμα μηχανικής στην πρώτη γραμμή, είναι υπεύθυνη για την ανταγωνιστικότητά της, το κόστος και το χρόνο που θα χρειαστεί για το λανσάρισμα των προϊόντων της κάθε μάρκας. Κάθε μάρκα, μέσω μιας καθετοποιημένης οργανωτικής δομής, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της κερδοφορίας της.

Με βάση αυτή την οργανωτική δομή που έχει ως στόχο την επίτευξη αξίας, η εταιρεία δεν θα αξιολογεί πλέον την απόδοσή της σε μερίδια αγοράς και πωλήσεις, αλλάμε βάση την κερδοφορία, τη δημιουργία ρευστότητας και την απόδοση των επενδύσεων.

Το Groupe Renault θέτει νέους οικονομικούς στόχους:

Μέχρι το 2023, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 3% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 3 δισ. ευρώ σωρευτικών λειτουργικών ελεύθερων ταμειακών ροών από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-23) και να περιορίσει τις επενδύσεις (Έρευνα και Τεχνολογία, και Κεφαλαιουχικές Δαπάνες R&D και capex -) περίπου στο 8% των εσόδων, 

Μέχρι το 2025, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 5% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 6 δισ. ευρώ σωρευτικών ελεύθερων ταμειακών ροών από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-25) και να βελτιώσει το δείκτη ROCE (Δείκτης Απόδοσης Απασχολούμενων-Επενδυμένων Κεφαλαίων –Returnon Capital Employed – ROCE) κατά τουλάχιστον 15 μονάδες, σε σύγκριση με το 2019.

Το πλάνο «Renaulution» θα διασφαλίσει τη βιώσιμη κερδοφορία, παραμένοντας πιστό στη δέσμευσή της Renault για μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη, μέχρι το 2050.

Το πλάνο «Renaulution» περιλαμβάνει τα ακόλουθα θεμελιώδη στοιχεία:

Επιτάχυνση της αποτελεσματικότητας των τμημάτων, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητάς τους, τα κόστη, τον χρόνο εξέλιξης και τον χρόνο μέχρι το λανσάρισμα (time-to-market) του εκάστοτε προϊόντος.

Αποτελεσματικότητα στην διαδικασία εξέλιξης και παραγωγής, ταχύτητα και απόδοση, στοιχεία που υποστηρίζονται από τη Συμμαχία:

Εξορθολογισμός του αριθμού των διαθέσιμων πλατφορμών, από 6 σε 3 (με το 80% της παραγωγής του Groupe, να βασίζεται σε 3 πλατφόρμες της Συμμαχίας) αλλά και των κινητήρων (από 8 σε 4 οικογένειες κινητήρων)

Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν και θα βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες, θα βρίσκονται στην αγορά σε λιγότερο από 3 χρόνια. 

Εξορθολογισμός του όγκου παραγωγής, από τις 4εκ. μονάδες το 2019 σε 3.1εκ. μονάδες το 2025 (Harbour standard)

Επανασχεδιασμός της αποτελεσματικότητας των προμηθευτών μας

Στροφή των διεθνών δραστηριοτήτων του Groupe σε αγορές με υψηλό περιθώριο κέρδους: κυρίως Λατινική Αμερική, Ινδία και Κορέα, ενισχύοντας παράλληλα και την ανταγωνιστικότητα σε αγορές όπως η Ισπανία το Μαρόκο, η Ρουμανία, η Τουρκία και δημιουργώντας περισσότερες συνέργειες με τη Ρωσία. 

Αυστηρός έλεγχος του κόστους:

Μείωση του σταθερού κόστους: Το σχέδιο 2o22, που εκπονήθηκε το Μάιο του 2020,  επεκτάθηκε έως το 2023 ώστε να φθάσει τα 2,5 δισ. ευρώ και να στοχεύσει τα 3 δισ. ευρώ έως το 2025 (συμπεριλαμβανομένου του μετασχηματισμού του σταθερού κόστους σε μεταβλητό)

Περιορισμός των επενδύσεων (R&D και Capex -) από περίπου το 10% των εσόδων σε κάτω του 8% έως το 2025.

Όλες αυτές οι προσπάθειες θα ενισχύσουν την θέση του Groupe και θα μειώσουν την επίτευξη του νεκρού σημείου(σημείο ισοσκελισμού εσόδων – εξόδων – break-even) κατά 30%έως το 2023.

Τέσσερεις επιχειρηματικές ενότητες με ξεχωριστή ταυτότητα και διακριτή θέση στην αγορά. Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 λανσαρίσματα έως το 2025 – τα μισά από αυτά στις κατηγορίες C/D – και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).

Αυτή η νέα, προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας, οργάνωση και η επιθετική προϊοντική στρατηγική, θα οδηγήσει σε καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και βελτιστοποιημένο μίγμα προϊόντων.

Renault, La nouvelle Vague

Η μάρκα θα εκσυγχρονιστεί περαιτέρω, υιοθετώντας καινοτόμες στρατηγικές, εντός και εκτός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως για παράδειγμα, στις υπηρεσίες ενέργειας, τεχνολογίας και κινητικότητας.

Παράλληλα, η μάρκα θα αναβαθμίσει το mix των προϊόντων τηςυιοθετώντας μια επιθετική στρατηγική στο segment C, ενισχύοντας τη θέση της στην Ευρώπη, αλλά και εστιάζοντας σε κερδοφόρες κατηγορίες προϊόντων καισε αγοραστικά κανάλια βασικών αγορών, όπως της Λατινικής Αμερικής και της Ρωσίας.

Η Renault θα βασιστεί στα ισχυρά πλεονεκτήματα του Groupe:

Πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025,με βάση τις κάτωθι δράσεις:

Σχέδιο “Ηλεκτρικός πόλος” (Electric Pole), με βάση, ενδεχομένως, στη Βόρεια Γαλλία, την περιοχή με τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα ηλεκτρικών οχημάτων του Groupe παγκοσμίως,

Δημιουργία μιας κοινοπραξίας υδρογόνου που θα ασχολείται από τις κυψέλες καυσίμου μέχρι και τα αυτοκίνητα,

“Περισσότερο Πράσινο” mix προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρώπη,

Τα μισά από τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως,

Δυναμική παρουσία στην αγορά των υβριδικών, με το 35% του mix των μοντέλων να είναι υβριδικά.

Δημιουργός ενός οικοσυστήματος υψηλής τεχνολογίας: στόχος είναι η Renault να παίξει καθοριστικό ρόλο σε βασικούς τομείς τεχνολογίας, από τη διαχείριση μεγάλου όγκου  δεδομένων έως την κυβερνοασφάλεια, μέσω του εκδημοκρατισμού του Software ή αλλιώς του πλάνου”Software République”

Ηγέτης στην κυκλική οικονομία με ηλεκτρικά οχήματα (EV) και υπηρεσίες παροχής ενέργειας, μέσω του εργοστασίου κυκλικής οικονομίας στο Flins (Γαλλία).

Dacia & Lada. Όλα, απλά.

Η Dacia, θα παραμείνει η Dacia που όλοι ξέρουμε, αλλά με έναν αέρα φρεσκάδας, ενώ η Lada, ακόμα πιο σκληροτράχηλη, θα συνεχίσει να προσφέρει προσιτά προϊόντα, με βάση αποδεδειγμένες τεχνολογίες που στοχεύουν τους «έξυπνούς» αγοραστές, σπάζοντας ταυτόχρονα το προϊοντικό κατεστημένο της κατηγορίας C.

Υπερ-αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα:

Σχεδιασμός που βασίζεται στον εξορθολογισμό του κόστους (Design-to-cost)

Βελτιωμένη αποδοτικότητα: από τις 4 πλατφόρμες σε 1, από τους 18 τύπους αμαξώματος σε 11, αύξηση της μέσης παραγωγής από τις 0,3 εκ. μονάδες/πλατφόρμα, σε 1,1 εκ. μονάδες/πλατφόρμα.

Ανανεωμένη και ανταγωνιστική γκάμα, με γενναίο «άνοιγμα» στην κατηγορία C:

Λανσάρισμα 7 νέων μοντέλων μέχρι το 2025, τα 2 από αυτά στην κατηγορία C

Αναβίωση εμβληματικών μοντέλων, Αποτελεσματικότητα στον περιορισμό του CO2: Αξιοποίηση των τεχνολογιών του Groupe (κινητήρες LPG και για τις δύο μάρκες, τεχνολογία E-Tech για την Dacia)