Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια

Crash test σε δύο οικογενειακά αυτοκίνητα ίδιας μάρκας αλλά διαφορετικής γενιάς


AUTO
14:35
07/02/2018
Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια
3
loading

Η ανεξάρτητη αρχή ασφάλειας οχημάτων Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας (ANCAP) διενήργησε ένα πείραμα με στόχο να αφυπνίσει τους καταναλωτές και να τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που σκέφτονται και αξιολογούν τις προτεραιότητές τους όταν επιλέγουν αυτοκίνητο.

Υπέβαλλε, λοιπόν, σε crash test δύο οικογενειακά αυτοκίνητα ίδιας μάρκας αλλά διαφορετικής γενιάς, θέλοντας να καταδείξει το πόσο έχουν αλλάξει -προς το καλύτερο- τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων στο πέρασμα των χρόνων.

Μια Toyota Corolla του 1998 που πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας εκείνης της εποχής, αλλά δεν διαθέτει αερόσακους και μια Corolla του 2015, εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα μέσα για τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια των επιβατών. Στο διάστημα των 17 ετών που χωρίζει τα δύο μοντέλα έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές στο χώρο της αυτοκίνησης, με τις τεχνολογικές εξελίξεις να έχουν θέσει πια πολύ υψηλά τον πήχη της ασφάλειας.

crash_test_corolla_2015

Κινούμενα με 64 χλμ/ώρα τα δυο αυτοκίνητα συγκρούονται μετωπικά (σ.σ. στη σύγκρουση εμπλέκεται το 40% του εμπρόσθιου τμήματος) με τα αποτελέσματα να είναι δραματικά, όπως θα διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι στο σχετικό βίντεο.

Από τη σφοδρή σύγκρουση το εμπρόσθιο τμήμα του παλιού αυτοκινήτου μετατρέπεται σε άμορφη μάζα, επηρεάζοντας και την καμπίνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Τουναντίον, η Corolla του 2015 βρίσκεται σε σαφώς καλύτερη κατάσταση, έχοντας προστατέψει τους επιβάτες της καθώς πέρα από τους αερόσακους που έχουν ενεργοποιηθεί, το εμπρόσθιο μέρος της έχει απορροφήσει το μεγαλύτερος μέρος της παραγόμενης ενέργειας, αποτρέποντας έτσι την κατάρρευση της καμπίνας.

«Το τεστ πρόσκρουσης δείχνει ότι ο οδηγός του παλαιότερου οχήματος είτε θα είχε σκοτωθεί είτε θα είχε τραυματιστεί σοβαρά. Σε ανοιχτό δρόμο όπου οι ταχύτητες που αναπτύσσονται μπορούν να φτάσουν τα 200 χλμ/ώρα, τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμα πιο σημαντικά για τους επιβάτες και των δύο οχημάτων.  Είναι σχεδόν βέβαιο ότι από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης θα είχε προκληθεί ο θάνατος των επιβατών του παλαιότερου οχήματος», σημειώνει η Στέλλα Στοκς γενική διευθύντρια υπηρεσιών αυτοκινήτου της Αυστραλίας.

crash_test_corolla_1998

Αποτελέσματα ερευνών του ANCAP κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που έχει κατασκευαστεί πριν το 2000 έχουν δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους σε περίπτωση ατυχήματος.

«Ορισμένες φορές σκεφτόμαστε να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο που γνωρίζουμε ότι είναι αξιόπιστο, όχι πολύ ισχυρό και συχνά παλιότερης γενιάς. Το αποτέλεσμα του τεστ δείχνει ξεκάθαρα γιατί θα πρέπει να επιλέξουμε ένα πιο καινούργιο αυτοκίνητο», προσθέτει η Στέλλα Στοκς για να καταλήξει:

«Η ασφάλεια πρέπει να είναι η προτεραιότητα του υποψήφιου αγοραστή. Σίγουρα ο σκοπός για τον οποίο το θέλει και η τιμή ήταν και θα παραμείνουν σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση της τελικής απόφασης, αλλά η ασφάλεια θα πρέπει να αποτελεί εξίσου σημαντικό λόγο στην τελική επιλογή. Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια».

Δείτε το βίντεο:

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Αν μηδενίσεις τις πιθανότητες να τρακάρεις μηδενίζεις και τις πιθανότητες να πεθάνεις σε τρακάρισμα. Συμπέρασμα: Σε ότι αυτοκίνητο κι αν μπαίνεις, έχεις απείρως μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνεις σε τρακάρισμα από ότι αν δεν μπαίνεις σε αυτοκίνητο. Από την άλλη, αυξάνεις γεωμετρικά τις πιθανότητες να τρακάρεις και να πεθάνεις για κάθε χιλιόμετρο/ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα που κινείσαι. Τα άλλα είναι χαζομάρες. Αν βλέπαμε ένα βίντεο με το νέο Corolla να τρακάρει με ένα άλλο νέο και πιο ισχυρό αμάξι, τα ίδια χάλια θα είχε γίνει. Καλύτερες πιθανότητες έχει μόνο αν τρακάρει με παλιό.

  2. avatar κλάιν μάιν

    πωπω η toyota η παλια εγινε για τα σκουπιδια... φαντασου να γινοταν μετωπικη με καμια 120αρια χιλιομετρα. κονσερβοκούτι...

  3. avatar Betty Boop

    οντος πρεπει να αλλαξουμε προτεραιοτητες οταν παμε να αγορασουμε αμαξι. το θεμα της ασφαλειας πρεπει να ειναι πρωτο στη λιστα

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει