delamagen.gr

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης φαντάζουν πλέον χθεσινά νέα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Carlos Ghosn, σόκαρε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία όταν ανακοίνωνε ότι μέχρι το 2020, το 10% των πωλήσεων της εταιρίας πρέπει να είναι σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Ήταν σίγουρα γενναία δήλωση, όχι όμως χωρίς πραγματικό έρεισμα, καθώς αυτή τη χρονιά η Renault έριξε στην αγορά το πρώτο κύμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Twizy, Zoe, Fluence και Kangoo ZE…

Δεν είναι όμως μόνο αυτό: ο Elon Musk της Tesla είναι έτοιμος να λανσάρει το εκπληκτικό Model S, επίσης ηλεκτροκίνητο, επεκτείνοντας την γκάμα της εταιρίας από το -επίσης υβριδικό- Roadster.

Από κει και πέρα, το ηλεκτρικό θαύμα της Vauxhall, το Ampera, κυκλοφορεί ήδη, ενώ Audi και Mercedes ολοκληρώνουν τον σχεδιασμό των ηλεκτρικών εκδοχών του R8 και της SLS, την ίδια στιγμή που το υβριδικό Πορσικό 918 Spyder (των 720 αλόγων!) θα δει το φως της ημέρας στα τέλη του 2013. Για να μη μιλήσουμε για τα πλήρως ηλεκτροκίνητα της BMW, το «μικρό» i3 και το supercar i8, που συνδυάζει υπερ-απόδοση με σχεδόν μηδενικούς ρύπους!

Παρ’ όλη βέβαια την καλή πρόθεση των οραματιστών της αυτοκίνησης, τα πράγματα κινούνται σχετικά αργά. Κι αυτό γιατί μια εναλλακτική μορφή ενέργειας, όπως η ηλεκτρική, απαιτεί και τις κατάλληλες υποδομές, κάτι που βέβαια δεν συμβαίνει και παρά και τις κυβερνητικές παροχές κινήτρων.

Τα οχήματα αυτά-καθαυτά είναι ακριβά, ενώ τα αποτελέσματα είναι συχνά απογοητευτικά. Γι’ αυτό και οι πιο μετριοπαθείς οραματιστές της αυτοκίνησης επιμένουν ότι το μέλλον των μεταφορών θα βασιστεί σε μια ποικιλία πηγών ενέργειας…

Με άλλα λόγια, μπορεί οι μέρες της εσωτερικής καύσης υδρογονανθράκων να είναι πλέον μετρημένες, δεν έχουμε φτάσει ωστόσο ακόμα εκεί. Το μέλλον θα είναι όμως σίγουρα διαφορετικό. Η βενζίνη έχει ήδη κάνει τον κύκλο της…

Περισσότερες ειδήσεις για τον άντρα στο delamagen.gr