Σε μια περίοδο δύσκολη οικονομικά, η Alfa Romeo τολμά και επιστρέφει στις ρίζες της ετοιμάζοντας ένα πισωκίνητο διθέσιο κουπέ με κινητήρα στον πίσω άξονα και βάρος μόλις 850 κιλά!

Ήταν ένας από τους σταρ της έκθεσης της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο και ένα από τα πρωτότυπα που – ξανά – έκλεψαν της εντυπώσεις στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο: Ο λόγος για την Alfa Romeo 4C, ένα μοντέλο που κόντρα στο ρεύμα της εποχής, αποφασίζει να επαναφέρει – από το 2013 – τη μάρκα στα γνήσια και ανόθευτα σπορ μονοπάτια του παρελθόντος υπενθυμίζοντάς μας ότι, πέρα από το οικονομικό και οικολογικό του πράγματος, η αυτοκίνηση είναι πάνω από όλα ευχαρίστηση…

Εντυπωσιακό πισωκίνητο διθέσιο κουπέ
Με μήκος μόλις στα 4 μέτρα και μεταξόνιο κάτω από 2,4 μέτρα, η Alfa Romeo 4C είναι ένα από τα μικρότερα 2θέσια κουπέ του σήμερα. Όμως, αυτό δεν την εμποδίζει να εντυπωσιάζει με την παρουσία της και να προκαλεί τις αισθήσεις, αφού οι σχεδιαστές της Alfa της έχουν προσδώσει ένα γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, με πολλές μυώδεις επιφάνειες αλλά και στοιχεία που παραπέμπουν στην κορυφαία Alfa Romeo 8C. Αλλά και κάτω από το αμάξωμα, η 4C περιλαμβάνει την κλασική αρχιτεκτονική των σπορ κουπέ: Κινητήρας στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει μοναδικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (μόλις 850 κιλά) και το δυναμικό κινητήρα, αναμένεται να προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις.

Ξεπερνά τους 200 ίππους και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Ο κινητήρας που θα είναι υπεύθυνος για την κίνηση της Alfa Romeo 4C, είναι ο γνώριμος 4κύλινδρος 1750 Turbo της μάρκας, ο οποίος στην έκδοση παραγωγής θα έχει απόδοση που θα υπερβαίνει τους 200 ίππους. Η τοποθέτησή του έχει γίνει πίσω ακριβώς από τα καθίσματα των επιβατών και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, αναμένεται να προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες με μεγαλύτερης χωρητικότητας μηχανικά σύνολα. Ήδη η Alfa Romeo κάνει λόγο για τελική ταχύτητα που θα ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω από 5 δλ. Στην επίτευξη αυτών των επιδόσεων, μεγάλο ρόλο παίζει και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT με το οποίο θα συνδυαστεί το μοτέρ αυτό που έχει ρυθμιστεί για την περίσταση, ώστε να συνάδει στις πολύ καλές επιδόσεις και παράλληλα, να βοηθά στη συνολική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Αναμένεται μοναδική και στα οδικά της χαρακτηριστικά
Η Alfa Romeo αναφέρει ότι στο τεχνικό της κομμάτι, η 4C έχει προκύψει από την εμπειρία που απέκτησαν οι μηχανικοί της κατά την εξέλιξη της κορυφαίας Alfa Romeo 8C Competizione. Και κάπως έτσι, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στον συνολικό περιορισμό του βάρους του αυτοκινήτου, μέσω της ευρείας χρήσης ελαφριών υλικών, όπως αλουμινίου και ανθρακονημάτων. Το τελικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα πισωκίνητο κουπέ 850 κιλών, με αναλογία κιλών ανά ίππο λίγο μικρότερη από τα 4 κιλά. Παράλληλα, η επιλογή για τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω τμήμα και την κίνηση στους πίσω τροχούς, συνεπάγεται αναλογία βάρους 40/60 μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα, κάτι που σε συνδυασμό και με το χαμηλό κέντρο βάρους, αναμένεται να προσδώσει ανόθευτα οδικά χαρακτηριστικά στη νέα Alfa.

Φουτουριστικό εσωτερικό με σπορτίφ στοιχεία
Για το εσωτερικό της 4C η Alfa Romeo δεν μας έχει αποκαλύψει πολλά και είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα επίσημες φωτογραφίες του από τη μάρκα. Ουσιαστικά, οι φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας είναι μόνο από τις εκθέσεις όπου παρουσιάστηκε το πρωτότυπο. Σε αυτές, αποκαλύπτεται μια ιδιαίτερα μοντέρνα σχεδίαση, που δεν θυμίζει σε τίποτα αντίστοιχα εσωτερικά των υπολοίπων μοντέλων της Alfa Romeo. Μεγάλος πρωταγωνιστής εδώ, είναι η κεντρική κονσόλα σε σχήμα γέφυρας, η οποία ενσωματώνει τα περιστροφικά χρωμιωμένα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Ο πίνακας οργάνων αντλεί τη σχεδίασή του από τις μοτοσικλέτες και – όπως πολλά τμήματα του εσωτερικού – επενδύεται με χρώμιο. Την τελευταία σπορτίφ πινελιά προσθέτει το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και το μικρό σε μέγεθος κεντρικό τμήμα που φιλοξενεί το έμβλημα της Alfa.

Πηγή: autotriti.gr