Από τις δημοφιλείς κατηγορίες των μίνι, μικρών, μικρομεσαίων και εκτός δρόμου αυτοκινήτων επιλέγουμε τα δύο best seller 5ετίας μεταχειρισμένα μοντέλα, τα οποία συγκρίνουμε σε όλους τους επιμέρους τομείς (π.χ. ποιότητα, οδική συμπεριφορά, κινητήρες, χώρους, κ.α.) παραθέτοντας επιπλέον στοιχεία, όπως είναι οι τιμές, οι συχνότερες βλάβες και οι εκδόσεις.

Μίνι: Fiat Panda 1,2 VS Hyundai Atos Prime 1,1

Αμφότερα τα μίνι αυτοκίνητα αποτελούν από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, όχι μόνο στα μεταχειρισμένα, αλλά και στα καινούργια, αφού το Panda είναι πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του, ενώ ο αντικαταστάτης του Atos Prime, το i10 βρίσκεται στη 2η θέση της κατάταξης. Μάλιστα, το Panda από το 2004 όταν παρουσιάστηκε, έχει δεχθεί ελάχιστες αλλαγές μέχρι σήμερα που διατίθεται, ενώ το Atos Prime παρουσιάστηκε το 2000, ανανεώθηκε το 2004 και το 2008 αντικαταστάθηκε από το i10.

Κινητήρας: Πιο σβέλτο και οικονομικό το Fiat
Διαφορές υπάρχουν και μεταξύ των μηχανικών συνόλων των 1,2 λτ. του Panda και των 1,1 λτ. του Atos Prime, καθώς αυτό του Fiat είναι καλύτερο σε όλες τις συγκρίσεις. Καταρχήν, κερδίζει σε ελαστικότητα και επιδόσεις ειδικά εν κινήσει, η λειτουργία του είναι πιο ομαλή και αθόρυβη, ενώ αρκείται σε λιγότερες ποσότητες καυσίμου. Επίσης, το κιβώτιο ταχυτήτων του Panda προσφέρει καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το πιο “χαλαρό” του Atos Prime.

Εσωτερικό: Πιο προσεγμένο και σύγχρονο το Panda
Στον τομέα της συνολικής εικόνας του θαλάμου των επιβατών, τις εντυπώσεις κλέβει το Panda. Σχεδιαστικά, είναι πιο μοντέρνο, ενώ στο ταμπλό, χαρακτηριστικό γνώρισμά του αποτελεί η φαρδιά κεντρική κονσόλα, στη βάση της οποίας έχει τοποθετηθεί ο εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων. Επίσης, το ιταλικό μίνι παρουσιάζει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Ακόμα, η εργονομία και η θέση οδήγησης του Panda είναι καλύτερες και τα καθίσματα πιο αναπαυτικά. Ωστόσο, στο Atos Prime, η πιο στενή και μικρότερη κεντρική κονσόλα αφήνει περισσότερο χώρο για τα πόδια και πιθανόν να βολέψει τους πιο ψηλούς οδηγούς.

Χώροι: Προβάδισμα το μίνι Fiat
Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες, παρατηρούμε ότι το Panda σημειώνει σε όλες τις μετρήσεις προβάδισμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε θέση να μετακινήσει μέχρι 4 φιλοξενούμενους με περισσότερη άνεση.
Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα και των δύο μίνι αυτοκινήτων είναι αρκετά ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το Atos Prime να προσφέρει 5 περισσότερα λίτρα.

Στο δρόμο: Καλύτερη οδική συμπεριφορά το Panda

Στο Panda, η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση από κοινού με τα υψηλού προφίλ ελαστικά, αποσβένουν πιο αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και παρέχουν καλύτερη ποιότητα κύλισης. “Μαλακό” είναι με την σειρά του και το ιδιαίτερα ευκολοδήγητο Atos Prime, στο οποίο ωστόσο η ανάρτηση περνάει πιο πολλούς θορύβους στο εσωτερικό, όταν διαπερνά ανωμαλίες του οδοστρώματος. Καλύτερο και σε οδική συμπεριφορά είναι το μίνι Fiat, αποπνέοντας περισσότερη ασφάλεια σε πιο σβέλτους ρυθμούς, έναντι του πιο ευαίσθητου σε πλευρικούς ανέμους και με αναπηδήσεις από τον πίσω άκαμπτο άξονα Atos Prime. Επιπλέον, το τιμόνι του Panda διαθέτει καλύτερη αίσθηση και προσφέρει περισσότερη ευκολία στους ελιγμούς, ειδικά με την επιλογή “City”. Τέλος, μέτρια κρίνονται τα φρένα και των δύο αυτοκινήτων σε αποτελεσματικότητα.

Μικρά: Fiat Grande Punto 1,4 95 PS VS Opel Corsa 1,4

Τα εν λόγω μικρά αυτοκίνητα είναι δημοφιλή και στην αγορά των μεταχειρισμένων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι συνεχίζουν να διατίθενται και ως καινούργια με κάποιες μικρές αλλαγές (περισσότερες το Corsa).
Όσον αφορά στο μικρό Opel, η γενιά που αναφερόμαστε λανσαρίστηκε προς τα τέλη του 2006 και μέχρι σήμερα, έχει δεχθεί δύο αναβαθμίσεις, το 2010 (μηχανικές) και το 2011 (αισθητικές).

Παράλληλα, εξωτερικά αμφότερα διακρίνονται για το σύγχρονο και νεανικό τους σχεδιασμό καλύπτοντας με τα συνολικά αξιόλογα χαρακτηριστικά τους μια ευρεία γκάμα αγοραστών.

Στο δρόμο: Κερδίζει σε άνεση το Grande Punto
Η ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του Corsa γίνεται αμέσως αντιληπτή στον οδηγό, ο οποίος είναι σε θέση να κινηθεί με σιγουριά και σβελτάδα σε κάθε διαδρομή. Όμως, οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στους επιβάτες και οι πιο έντονες, περνούν στο εσωτερικό με ξερό τρόπο.

Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης, παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση, αλλά είναι σχετικά ελαφρύ, ενώ και ο επιλογέας των ταχυτήτων παρουσιάζει μια σχετική ασάφεια. Το Grande Punto ικανοποιεί περισσότερο ως προς το κομμάτι της άνεσης χωρίς να είναι πολύ μαλακό με αποτέλεσμα να είναι πιο ξεκούραστο στις μετακινήσεις, όπου παράλληλα είναι σταθερό και ασφαλές. Ωστόσο, όπως και στο Corsa το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση και ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν διακρίνεται για την ακρίβειά του.

Κινητήρας: Γρηγορότερο το Grande Punto
Ανάμεσα στις δύο κινητήριες μονάδες των 1,4 λτ. με την παραπλήσια πραγματική ισχύ, ξεχωρίζει αυτή του Grande Punto για τις σημαντικά καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει, έναντι των μέτριων του Corsa, λόγω κυρίως των μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης του Opel.

Σε επίπεδο κατανάλωσης, δεν διαφέρουν και είναι οικονομικά, ενώ και ο παραγόμενος θόρυβος έχει λογική ένταση (χαμηλότερη στο Fiat).

Εσωτερικό: Ελαφρύ προβάδισμα σε ποιότητα το Corsa

Σύγχρονα αισθητικά στοιχεία συναντά κανείς στο εσωτερικό και των δύο μικρών αυτοκινήτων, στα οποία έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών καλής ποιότητας, με αυτά του Corsa να είναι ελαφρώς καλύτερα σε υφή. Ωστόσο, δεν λείπουν και από τα δύο μικροατέλειες στη συναρμογή. Επιπλέον, το εσωτερικό του μικρού Opel διαθέτει λίγο πιο πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια, όμως τα χειριστήρια του Grande Punto είναι πιο εύκολα στους χειρισμούς. H θέση οδήγησης και των δύο μοντέλων είναι πιο βολική, αλλά ο οδηγός του Grande Punto θα νιώσει πιο άνετα λόγω των πιο αναπαυτικών καθισμάτων έναντι των πιο σκληρών του Corsa.

Χώροι: Μεγαλύτερες ανέσεις στο Corsa
Στον τομέα των προσφερόμενων χώρων για τους επιβάτες, το Corsa υπερέχει σε όλες τις μετρήσεις, εκτός από το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα που είναι ελάχιστα μικρότερο έναντι του Grande Punto. Ωστόσο, και στο Fiat τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα νιώσουν στριμωγμένα. Επίσης, για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα του Corsa είναι μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα.

Μικρομεσαία: VW Golf 1,6 FSI 5d VS Opel Astra 1,6

Tο Golf και το Astra ανέκαθεν αποτελούσαν δύο δυνατούς αντιπάλους, καθώς πρόκειται για δύο από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας. Σχεδιαστικά, το μοντέλο της VW αποπνέει πιο συμπαγή αίσθηση, αλλά είναι πιο συντηρητικό απέναντι στο πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά Astra. Επίσης, όσον αφορά στις γενιές που αναφερόμαστε, το Golf λανσαρίστηκε το 2003 και το Astra το 2005.

Χώροι: Για επιβάτες Golf και για αποσκευές Astra
Στον τομέα των προσφερόμενων χώρων των επιβατών, το Golf παρουσιάζει περισσότερο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ στα γόνατα το Astra κερδίζει για μόλις 8 χλστ. Όσον αφορά στον όγκο του χώρου αποσκευών, στο Astra είναι πιο μεγάλος κατά 30 λτ., αλλά στο Golf είναι πιο πρακτικός λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος.

Στο δρόμο: Πιο άνετο και ισορροπημένο το Golf
Στο Golf, η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (έναντι του ημιάκαμπτου άξονα στο Astra) προσδίδει στο αυτοκίνητο πιο ουδέτερα χαρακτηριστικά στο δρόμο, αφού, ακόμα και με “άτσαλη” οδήγηση, είναι προβλέψιμο, ενώ το σαφές τιμόνι βοηθάει στον καλύτερο έλεγχό του. Πρόσθετα, η υψηλή σταθερότητα που παρουσιάζει, δε λειτουργεί εις βάρος της πολύ καλής άνεσης. Στο Astra, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, γεγονός που αντιλαμβάνονται άμεσα ο οδηγός και οι επιβάτες, όταν το αυτοκίνητο περνάει από ανωμαλίες του δρόμου, ενώ σε οριακούς ρυθμούς οι τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής (ανάλογα τους χειρισμούς του οδηγού) κάνουν την εμφάνισή τους λιγότερο προοδευτικά. Τέλος, το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση και αμεσότητα, ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα σε αποτελεσματικότητα.

Εσωτερικό: Προσεγμένα ποιοτικά και με καλύτερο φινίρισμα το Golf
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο δημοφιλών μικρομεσαίων αυτοκινήτων, παρατηρούμε ότι αυτό του Astra έχει πιο δυναμικό στιλ, ενώ του Golf είναι πιο “ουδέτερο” αισθητικά. Ποιοτικά αμφότερα είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, όμως στη μεταξύ τους σύγκριση, στο εσωτερικό του Astra συναντώνται πιο μαλακά πλαστικά σε περισσότερες επιφάνειες (π.χ. στις επενδύσεις των θυρών), ενώ το Golf διαθέτει πιο προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Σε επίπεδο πρακτικότητας, το Golf κερδίζει, λόγω των περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα και θέσεων για ποτήρια (οι οποίες απουσιάζουν από το Astra), ενώ και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων του VW είναι καλύτερη.

Κινητήρας: Με παραπλήσιες επιδόσεις

O ισχυρότερος 1,6 FSI κινητήρας των 121 δυναμομετρημένων ίππων του Golf προσφέρει παραπλήσιες επιδόσεις συγκριτικά με τον 1.600άρη του Astra, απόδοσης 104 πραγματικών ίππων, γεγονός που αποδίδεται και στο κοντής κλιμάκωσης 5τάτυχο κιβώτιο του Opel έναντι του μακριού 6τάχυτου του Golf.
Ωστόσο, στο ταξίδι, η 6η ταχύτητα του Golf διατηρεί το θόρυβο (και τις στροφές του κινητήρα) σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ από πλευράς κατανάλωσης, υπάρχει μικρό προβάδισμα υπέρ του Astra.

Εκτός δρόμου: Suzuki Grand Vitara 2,0 VS Toyota RAV4 2,0

Τα 4×4 μοντέλα των δύο ιαπωνικών εταιρειών είναι εδώ και χρόνια γνωστά και δημοφιλή, τόσο στην αγορά των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων και έχουν δημιουργήσει μία πολύ καλή φήμη γύρω από τα ονόματά τους σε θέματα αξιοπιστίας και αντοχής.

Παράλληλα, το RAV4 της παρουσίασης λανσαρίστηκε το 2006 και διαθέτει σύγχρονη και ελκυστική εικόνα, ενώ το Grand Vitara (το εν λόγω μοντέλο παρουσιάστηκε το 2005) εμφανίζει περισσότερο “off road” χαρακτήρα.

Χώροι: Εξίσου άνετοι για έως 5 επιβάτες
Στο εσωτερικό των δύο ανταγωνιστικών εκτός δρόμου αυτοκινήτων είναι εφικτή η φιλοξενία έως 5 ενήλικων επιβατών χωρίς να χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις. Στο RAV4, υπάρχει λίγο περισσότερο ωφέλιμο πλάτος, ενώ το Grand Vitara υπερέχει ελαφρά στον αέρα για τα γόνατα. Εκεί που το Toyota έχει προβάδισμα είναι στην πρακτικότητα, λόγω των πίσω συρόμενων καθισμάτων και του ελαφρώς μεγαλύτερου χώρου αποσκευών.

Κινητήρας: Πιο πολιτισμένος του RAV4
Οι επιδόσεις που προσδίδουν τα μηχανικά σύνολα των 2,0 λτ. στα αμαξώματα των 1,5+ τόνων είναι σχεδόν εφάμιλλες και ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο το μοτέρ του Toyota σημειώνει ένα ελαφρύ προβάδισμα σε όλες τις μετρήσεις. Επιπλέον, ο κινητήρας του Toyota είναι πιο ελαστικός και ανεβάζει με περισσότερη προθυμία στροφές, καθώς είναι και πιο οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, η λειτουργία του είναι πιο πολιτισμένη και ομαλή από το πιο τραχύ μηχανικό σύνολο του Grand Vitara.

Συστήματα 4κίνησης:
• Grand Vitara: Δυνατότητα επιλογής 4H: Μετάδοση σε όλους τους τροχούς σε ποσοστό 47:53, 4H Lock: Μόνιμης μετάδοσης σε ποσοστό 50:50, με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και 4L: Ό,τι ισχύει για το 4H Lock συν κοντές σχέσεις.
• Toyota RAV4: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη με κατανομή σε ποσοστό έως 55:45 ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος αυτής της αναλογίας μέσω του διακόπτη.
Στο δρόμο: “Ασφάλτινο” το RAV4, εκτός δρόμου το Grand Vitara

Κινούμενο στην άσφαλτο, το RAV4 διαθέτει πιο σπορτίφ στοιχεία και καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά, ωστόσο και στο Suzuki, ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου με τις σφιχτές ανεξάρτητες αναρτήσεις, προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Εκτός δρόμου, το πιο “χωμάτινο” Grand Vitara είναι πιο ικανό, ενώ εκτός της επιλογής του “κλειδώματος” της τετρακίνησης που υπάρχει και στα δύο μοντέλα (σε αναλογία 55:45 στο RAV4 και 50:50 στο Grand Vitara), το Suzuki διαθέτει επιπλέον και κοντές σχέσεις μετάδοσης. Όσον αφορά στο τιμόνι, τα εν λόγω 4×4 προσφέρουν καλή αίσθηση, αμεσότητα και κρίνονται ισόπαλα, ενώ στο φρενάρισμα από 100-0 χλμ./ώρα, το Grand Vitara ακινητοποιείται σε 1 μέτρο λιγότερο.

Εσωτερικό: Στιβαρό και πιο μοντέρνο το Toyota

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το εσωτερικό του RAV4 παρουσιάζεται περισσότερο μοντέρνο, ειδικά όσον αφορά στην αισθητική του ταμπλό. Όμορφη σχεδίαση διαθέτει και το ταμπλό του Grand Vitara, ωστόσο και στα δύο μοντέλα ο σκουρόχρωμος διάκοσμος είναι σχετικά μονότονος, αν και αναβαθμίζεται εν μέρει από τις ασημί επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα. Στην ποιότητα σημειώνεται ελαφρύ προβάδισμα του Toyota, λόγω της στιβαρής κατασκευής του ταμπλό και των μαλακών επενδύσεων στις πόρτες, όμως και στο Suzuki η κατασκευή του εσωτερικού έχει γίνει με προσοχή.

Πηγή: autotriti.gr