Νέα πνοή θα δώσει στη γκάμα της η Mercedes επενδύοντας στη νέα CLC, ένα νέο 4θυρο μοντέλο με χαρακτηριστικό κουπέ στιλ και εξελιγμένη τεχνολογία που θα λειτουργήσει ως μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική της επόμενης «παραδοσιακής» σεντάν C-Class.

Όλοι οι κατασκευαστές σήμερα αναζητούν τρόπους προκειμένου τα 4θυρα μοντέλα τους να συνεχίζουν να είναι ελκυστικά για πολλά χρόνια ακόμα. Την αρχή στη λογική αυτή έκανε η Mercedes, πριν από αρκετά χρόνια, επενδύοντας στο 4θυρο κουπέ αμάξωμα της υπερπολυτελούς CLS. Το παράδειγμα της γερμανικής φίρμας ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές. Κοινός παρανομαστής της τάσης αυτής είναι το γεγονός ότι, οι σχεδιαστές των εταιρειών προσπαθούν να χαρίσουν στην εμφάνιση των 4θυρων μοντέλων τους περισσότερο συναίσθημα και στιλ. Ακριβώς σε αυτή τη λογική επενδύει εκ νέου η Mercedes, η οποία μετά τη νέα CLS, εξελίσσει σταδιακά και τη μικρότερη “αδερφή” της. Πρόκειται για ένα νέο 4θυρο κουπέ μοντέλο που θα δραστηριοποιηθεί στη μεσαία κατηγορία, ως μια εναλλακτική επιλογή, παράλληλα με την επόμενης γενιάς σεντάν C-Class. Σύμφωνα με ό,τι γνωρίζουμε έως τώρα, η επίσημη ονομασία θα είναι CLC, χωρίς βέβαια να υπάρχει κάποια σχέση με τη σημερινή CLC.

Πολύ προχωρημένη σχεδιαστικά

Τα σχεδιαστικά πρότυπα στα οποία θα βασιστεί η CLC, προέρχονται από το πρωτότυπο F800 Style Concept που, ούτως ή άλλως, επηρέασε έντονα και τη νέα CLS και αναμένεται να δανείσει πολλά στοιχεία και στην επόμενη γενιά της C-Class. Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εμπρόσθιο άκρο του γερμανικού μοντέλου που δείχνει ιδιαίτερα ελκυστικό και συνδυάζει αρμονικά πολυτελές ύφος και διακριτικά σπορτίφ στοιχεία. Στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι δύο δυναμικές γραμμές κατά μήκος, αλλά και το ιδιαίτερα τοξοειδές σχήμα της οροφής.
Σε νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα;

Η Mercedes εξελίσσει ήδη μια νέα “ευέλικτη” πλατφόρμα με κωδική ονομασία MFA, το βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι αφορά σε διάταξη κινητήρων και κιβωτίων που μεταδίδουν την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, το νέο 4θυρο κουπέ μοντέλο της γερμανικής φίρμας θα βασιστεί σε μια τροποποιημένη εκδοχή αυτής της πλατφόρμας και έτσι, θα διαφοροποιηθεί από την επόμενη C-Class, που θα είναι πισωκίνητη.

Κινητήρες μικρής χωρητικότητας

Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις σχετικά με τη συμφωνία συνεργασίας που υπέγραψαν το 2010 η Daimler (μητρική εταιρεία της Mercedes) με τη Renault. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Daimler θα δώσει πολλά, αλλά παράλληλα θα ωφεληθεί κιόλας σημαντικά, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με εξελιγμένους κινητήρες μικρής χωρητικότητας που αναμένεται να δανειστεί από τη γαλλική φίρμα. Έτσι, κάτω από το καπό της μικρής CLS είναι δεδομένο πως θα δούμε τούρμπο μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα από 1,8 λίτρα και άνω, δηλαδή την εξέλιξη των σημερινών CGI κινητήρων της Mercedes. Παρόλα αυτά, περιμένουμε και σημαντικές εκπλήξεις που σχετίζονται με μοτέρ επίσης τούρμπο 1,4 ή και 1,6 λίτρων προερχόμενα από τη συνεργασία με τη Renault, το βασικό χαρακτηριστικό των οποίων θα είναι η αυξημένη ιπποδύναμη σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη κατανάλωση. Τέλος, είναι σχεδόν βέβαιο ότι, σταδιακά, τα περισσότερα μοντέλα της Mercedes θα αποκτήσουν και υβριδικές εκδόσεις, με σύστημα παρόμοιο με αυτό της S 400 Hybrid (ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων και βενζινοκινητήρας V6).

Και με πρακτικό 5θυρο αμάξωμα

Το αμάξωμα τύπου shooting brake μπορεί να έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε κατά κύριο λόγο σε πρωτότυπα μοντέλα, ωστόσο στην περίπτωση του νέου 4θυρου κουπέ μοντέλου που ετοιμάζει η Mercedes, θα αποτελέσει και μια πραγματική έκδοση παραγωγής. Στην πράξη, παρόλο που επίσης έχει έντονα κουπέ στιλ, θα αποτελέσει τη πιο πρακτική επιλογή αμαξώματος δίκην τυπικού στέισον βάγκον, σε σχέση με το 4θυρο κουπέ για το οποίο μιλήσαμε.

Πηγή: autotriti.gr