Ο Όμιλος Συγγελίδη ανακοίνωσε χθες την έναρξη πώλησης στην ελληνική αγορά των αυτοκινήτων της μάρκας MG, πολύ γνωστής βρετανικής μάρκας του παρελθόντος (τελευταία πώληση στην Ελλάδα το 2009), που τώρα ανήκει στον Κινέζικο όμιλο SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation), τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Κίνας, αλλά και 6 ου στην παγκόσμια κατάταξη. Η ραγδαία ανάπτυξη της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας δημιούργησε τις προϋποθέσεις πώλησης κινέζικων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που ξεκίνησε πρώτος ο όμιλος SAIC (ετήσιες πωλήσεις 5,3 εκ αυτοκίνητα, 118.000 πωλήσεις στην Ευρώπη το Α’ εξάμηνο του 2023), προτάσσοντας την ιστορική μάρκα MG, με προτεραιότητα την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας (η οποία ήδη βρίθει κυρίως από τα SUV μοντέλα της), απ’ όπου ξεκίνησε η MG πριν από ένα περίπου αιώνα (1924).

Στην Ελληνική αγορά, από τον περασμένο Ιούλιο του 2023) διατίθεται μεγάλη γκάμα συμβατικών και ηλεκτροκίνητων μοντέλων της MG, η οποία έχει σαν βάση τα B-SUV, δηλαδή την δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Εκεί, η MG διαθέτει το μοντέλο ZS, εφοδιασμένο με συμβατικούς βενζινοκινητήρες 1.5 και 1.0 τούρμπο, αλλά και ηλεκτροκινητήρα. Το SUV ZS, μήκους 4,323 μ., με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών διαθέτει μεγάλο χώρο αποσκευών 448 λίτρων. Οι τιμές του ξεκινούν από 18.950 για το με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.500κ.εκ με 106 ίππους και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple Car Play και Android Auto, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Το ίδιο μοντέλο διατίθεται και με 1000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα 111 ίππων που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σε τιμές που στην κορυφή τους φθάνουν τα 25.000 ευρώ.

Οι ηλεκτρικές εκδόσεις του ZS με κινητήρα 177 ίππων και μπαταρία 51 kWh ή κινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 69,9 kWh., έχουν αυτονομία στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών στην πρώτη περίπτωση 320 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 440. Οι τιμές ξεκινούν από 35.950 ευρώ (27.950 με την κρατική επιδότηση). Στην κατηγορία C-SUV η MG διαθέτει το HS, με μήκος 4,61 μ., μεταξόνιο 2.720 χιλιοστών και χώρο αποσκευών 463 λίτρων. Το καλοσχεδιασμένο SUV κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο που αποδίδει 162 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή 7άρι αυτόματο τύπου συμπλέκτη. Το μοντέλο προσφέρεται και σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση με συνολική ισχύ 258 ίππων και αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 52 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο. Η τιμή του συμβατικού HS ξεκινά από τα 27.900 ευρώ, ενώ η plug-in υβριδική έκδοση (eHS) κοστίζει από 40.500 ευρώ.

Εκτός των δυο προαναφερόμενων SUV, η MG διαθέτει στην ελληνική αγορά δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόκειται για πανέμορφο, σχετικά μικρό MG4 (με δυο εκδόσεις μπαταρίας & αυτονομίας), η τιμή του οποίου ξεκινά από 32.250 ευρώ (24.448 με την κρατική επιδότηση). Το MG4, με μήκος 4,287 μ., μεταξόνιο 2.705 χιλιοστά και χώρο αποσκευών 363 λίτρων, χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων με μπαταρία 52 kWh, ή 204 ίππων με μπαταρία 64 kWh. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση είναι 350 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 450. Επίσης, το αμιγώς ηλεκτρικό στέϊσον βάγκον MG5, με μήκος 4,6 μ., μεταξόνιο 2.659 χιλιοστών και χώρο αποσκευών 479 λίτρων, κινείται από ηλεκτροκινητήρα 178 ίππων και μπαταρία 50,3 kWh ή ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 61,1 kWh. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση είναι 320 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 400. Η τιμή του ξεκινά από 36.300 ευρώ (28.300 με την κρατική επιδότηση).

Σημειώνουμε ότι, όλα τα μοντέλα MG καλύπτονται από εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χιλιομέτρων). Ήδη το Ελληνικό δίκτυο των επίσημων διανομέων και επισκευαστών έχει ξεκινήσει να λειτουργεί, με σημεία πώλησης και κάθετες μονάδες υποστήριξης που καλύπτουν όλη την Ελληνική επικράτεια. Σε όλα τα καταστήματα της μάρκας, οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν από κοντά όλα τα μοντέλα της γκάμας.

Ο Κινέζος που μιλά Ευρωπαϊκές «γλώσσες»

Στην διάρκεια της εκδήλωσης καταφέραμε να οδηγήσουμε τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του ZS, με αρχικά – είναι αλήθεια – επιφυλακτική διάθεση, καθώς οι στο παρελθόν εμπειρίες μας με μοντέλα της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν τουλάχιστον απογοητευτικές. Η διάθεσή μας αυτή διαφοροποιήθηκε σχεδόν με την είσοδο στο προσεγμένο εσωτερικό του ατμοσφαιρικού ZS, που ήταν κατασκευασμένο από καλής ποιότητας υλικά, με μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό και άνω του μέσου όρου φινίρισμα. Οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, σε συνδυασμό με την πολύ καλή τιμή (σκάρτα 19.000 ευρώ), μαζί με την ιστορικότητα της μάρκας θα είναι μεγάλη βοήθεια στην εμπορική πορεία του μοντέλου, ακόμα και στην βασική έκδοση που δεν υπολείπεται σε εξοπλισμό και πρακτικότητα.

Οδηγώντας την ατμοσφαιρική έκδοση 1.5 των 106 ίππων, αν και τυπικά η έκδοση αυτή είναι πιο σβέλτη από την 1.0 τούρμπο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9”, αντί 11,2”), μας έλειψε ήταν η ροπή, γεγονός που μάλλον έχει να κάνει στο με μόνο 5 σχέσεις (αραιά κατανεμημένες) χειροκίνητο κιβώτιο, που όμως είχε πολύ καλή αίσθηση. Αντίθετα, η έκδοση με τον το 1000άρη τούρμπο κινητήρα 111 ίππων, που συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, αποδείχθηκε πολύ πιο σβέλτη ειδικά στην επιλογή “Sport”, καθώς προσφέρει καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις, στοιχείο ασφάλειας για τα προσπεράσματα στους ελληνικούς δρόμους.

Η συμπεριφορά του ZS στο δρόμο, δεν προβληματίζει παρά τις με προβάδισμα στην άνεση ρυθμισμένες αναρτήσεις. Το πέρασμα πάνω από τα κακοτράχαλα τμήματα δεν δημιουργεί απότομες αναπηδήσεις ή θορύβους από τα μηχανικά μέρη, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε με ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι η θέση οδήγησης (το τιμόνι δεν ρυθμίζεται στο μέσα-έξω), η ψηλή τοποθέτηση του καθίσματος συνοδηγού, ο κάπως αυξημένος θόρυβος κύλισης και η έλλειψη ρεζέρβας που σε ένα όχημα με 165 εκ ύψος από το έδαφος (δηλαδή, μπορεί να κινηθεί και σε χωματόδρομους) μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη ταλαιπωρία. Αντίθετα το τιμόνι και τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν, παρά την κάπως σπογγώδη αίσθηση που είχαν τα δεύτερα, ενώ η κατανάλωση (στην έκδοση 1.5) ήταν στα 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Με λίγα λόγια μπορούμε να πούμε ότι, ο Κινέζος (η SAIC στη συγκεκριμένη περίπτωση) έμαθε …Ευρωπαϊκές «γλώσσες» και αυτό είναι στοιχείο που σιμά κοντά θα αλλάξει τους συσχετισμούς της αγοράς. Περισσότερα όμως για τα MG by SAIC στις αναλυτικές δοκιμές που θα ακολουθήσουν.