Τον κώδωνα του κινδύνου ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας κινδυνεύει να χάσει ευκαιρίες ανάπτυξης την τρέχουσα τουριστική περίοδο, εξαιτίας των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αλλαγή πορείας πλοίων που είχαν προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθεί η μεταφορά αποσκευών επιβατών κρουαζιερόπλοιων στο πρώτο λιμάνι της χώρας, τονίζει ο κ. Κόντες και προσθέτει ότι όσα πλοία προσέγγισαν τις ημέρες των απεργιών, αντιμετώπισαν ταλαιπωρία τόσο για την μεταφορά των αποσκευών των επιβατών, όσο και για τις διαδικασίες προμηθειών διαφόρων υλικών κυρίως τροφοεφοδίων.

Ο πρόεδρος της ΕEΚΦΝ προσθέτει ότι η ζημιά που ίσως προκύψει για τον πρώτο μήνα να φτάσει περίπου τα 12 εκατ. ευρώ και να πολλαπλασιαστεί ανάλογα τους επόμενους μήνες, ενώ αναφέρει ότι αρκετοί operators σκέπτονται να αλλάξουν προορισμό, γεγονός που θα προκαλέσει αρνητική εικόνα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα σημαίνει ακυρώσεις προσεγγίσεων που θα επηρεάσουν και τα άλλα λιμάνια της περιφέρειας που περιλαμβάνει το κυκλικό ταξίδι.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΕΚΦΝ, οι οικονομικές επιπτώσεις από την όλη κατάσταση τον Ιούνιο 2016 μπορούν να αποτιμηθούν ως εξής:

  • Μείωση επιβατών Ιn transit 45.000-50.000 επιβάτες.
  • Μείωση επιβατών Home porting 25.000-30.000 επιβάτες.
  • Μείωση τουριστικού εισοδήματος περίπου 3,5-4 εκατ. ευρώ.
  • Μείωση εμπορικού εισοδήματος (προμήθειες κλπ) 5-5,5 εκατ. ευρώ.
  • Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων/αεροδρομίων κλπ. 2-2,5 εκατ. ευρώ.
  • Μείωση εργατοϋπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί
  • Μείωση εσόδων στο κράτος από λιγότερους φόρους λόγω μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.