Υπήρξε τηλεοπτική σειρά, ταινία με σίκουελ και remakes αλλά και σημείο αναφοράς της ποπ κινηματογραφικής κουλτούρας. Ο λόγος για τον «Πλανήτη των Πιθήκων», ο οποίος επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με τίτλο «Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων».
Η νέα θεαματική ταινία δράσης που υπογράφει το στούντιο της 20th Century, κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίοθυσες στις 9 Μαΐου και αναμένεται να καθηλώσει το κοινό. Με νέους χαρακτήρες, αλλά τη δράση σε πρώτο πλάνο.
Στο βαθύ µέλλον και µετά τη βασιλεία του Καίσαρα, οι πίθηκοι είναι το κυρίαρχο είδος που ζει αρµονικά, ενώ οι άνθρωποι έχουν καταλήξει να ζουν κρυµµένοι. Καθώς ένας νέος τύραννος ηγέτης πίθηκος χτίζει την αυτοκρατορία του, ένας νεαρός πίθηκος ξεκινά ένα οδυνηρό ταξίδι που θα τον κάνει να αµφισβητήσει όλα όσα γνώριζε για το παρελθόν. Σύντοµα θα κάνει επιλογές που θα καθορίσουν το µέλλον τόσο για τους πιθήκους όσο και για τους ανθρώπους.
Η αναζωπύρωση ενός παγκόσμιου εμβληματικού franchise
H 20th Century Studios αναβίωσε το δηµοφιλές franchise το 2011 µε την ταινία «Ο Πλανήτης των πιθήκων: Η εξέγερση» σε σκηνοθεσία του Rupert Wyatt, που σηµείωσε τεράστια εµπορική επιτυχία. Η ταινία «Ο πλανήτης των πιθήκων: Η αυγή» σε σκηνοθεσία του Matt Reeves, κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα, το 2014, µε ακόµα µεγαλύτερη εµπορική επιτυχία. Η ταινία «Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση» σε σκηνοθεσία του Reeves κυκλοφόρησε το 2017 και αγαπήθηκε πολύ από το κοινό.
Ως παιδί, ο σκηνοθέτης Wes Ball βρέθηκε µε µία βιντεοκασέτα της κλασικής ταινίας «Ο Πλανήτης των πιθήκων» µε πρωταγωνιστή τον Charlton Heston, την οποία έβλεπε ξανά και ξανά. Πολλά χρόνια µετά, το 2019, του προτάθηκε να αναβιώσει το εµβληµατικό franchise, αλλά αρνήθηκε. «Η αλήθεια είναι ότι αρχικά αρνήθηκα», παραδέχεται ο Ball. «Πώς να συνεχίσεις αυτές τις τρεις τελευταίες ταινίες; Δεν µε ενδιέφερε να συνεχίσω τις περιπέτειες του γιου του Καίσαρα, παρόλο που υπάρχει µία σπουδαία ιστορία εκεί. Την ίδια στιγµή, δεν ήθελα να αφήσω αυτό που δηµιούργησαν οι Matt Reeves και Rupert Wyatt στη τριλογία αυτή. Έκαναν απίθανες ταινίες», δηλώνει.
Μία εβδοµάδα µετά, όµως, µία άλλη ιδέα διαµορφώθηκε στο µυαλό του Ball. Ήταν µία σύλληψη που διαδραµατιζόταν εκατοντάδες χρόνια µετά τον θάνατο του Καίσαρα και ήταν µία ιστορία µε διαφορετικό ύφος, µία περιπέτεια. «Ήταν η ιστορία ενός νεαρού, αφελή πιθήκου που δεν ξέρει τίποτα για τον έξω κόσµο, όπου ο Καίσαρας είναι ένας θρύλος. Αν στις τρεις τελευταίες οι πίθηκοι ζούσαν την παλαιολιθική εποχή τους, τώρα µπαίνουν στην εποχή του χαλκού. Αρχίζουν να σχηµατίζονται
κουλτούρες από διαφορετικές φατρίες. Βλέπουµε τι έχει συµβεί στον κόσµο που έµεινε πίσω, τι έχει καταστραφεί κατά την απουσία των ανθρώπων», εξηγεί ο σκηνοθέτης.
Μία καθηλωτική εναρκτήρια σκηνή, κατά την οποία ο Νόα -ο νεαρός πρωταγωνιστής πίθηκος- ανεβαίνει σε ένα τεράστιο οικοδόµηµα για να κρύψει το αυγό ενός αετού, ήταν το δεύτερο στοιχείο της ιδέας του Ball. «Το τρίτο στοιχείο ήταν µία αµφιλεγόµενη φιγούρα για τον Noa» ,συνεχίζει. «Ένας χαρακτήρας που γίνεται ο επόµενος Καίσαρας στο σενάριο. Αυτός ο ανταγωνιστής ξέρει για τον κόσµο που προηγήθηκε και θέλει να σώσει κειµήλια από τότε για να χτίσει ένα βασίλειο στο οποίο θα κυριαρχούν οι εξελιγµένοι πίθηκοι».
Νέοι χαρακτήρες και ιστορίες δράσης
Στην ταινία εµφανίζονται νέοι χαρακτήρες και πλοκές, αλλά για τους φαν του franchise, υπάρχουν αναφορές στον Καίσαρα, τον οποίο ο Ball αποκαλεί έναν «από τους σπουδαιότερους πρωταγωνιστές της ιστορίας του σινεµά. Ο Καίσαρας υπάρχει στη νέα ταινία, µε το πνεύµα του», εξηγεί ο σκηνοθέτης.
Ο σεναριογράφος Joe Hartwick Jr. συνεργάστηκε µε τον Ball από την αρχή και εξέλιξαν την πλοκή της Nova (τον χαρακτήρα της Freya Allan) σε σχέση µε την παρουσία των ανθρώπων. «Θυµάµαι τον Josh να µε ρωτάει αν θέλω να κάνουµε µία ταινία σε στυλ Κουροσάβα µε πιθήκους», θυµάται ο Ball. «Περί αυτού πρόκειται. Σε αυτή την επική περιπέτεια παρακολουθούµε έναν χαρακτήρα που συναντά διαφορετικές οπτικές καθώς µαθαίνει για τον κόσµο γύρω του, την ιστορία των πιθήκων, την ιστορία των ανθρώπων και τη σχέση µεταξύ τους».
Είναι µία ιστορία ενηλικίωσης και µία περιπέτεια σε ένα εξελιγµένο µέλλον όπου βλέπουµε την παρακµή και πώς η φύση έχει ανακτήσει τη γη. «Θεώρησα ότι θα είχε ενδιαφέρον να δούµε τι θα συµβεί στον κόσµο µας αν φύγουν οι άνθρωποι», εξηγεί ο Ball. «Το φόντο είναι τα αποµεινάρια του κόσµου µας. Μου άρεσε η ιδέα µε τα κτίρια και τα ερείπια που καταρρέουν και το γυαλί που δεν υπάρχει πια γιατί έχει διαβρωθεί. Μου άρεσε η ιδέα του κόσµου που µεταµορφώνεται µέσα σε αυτό το τοπίο όπου τα δέντρα καταπίνουν τα κτίρια».
Όσο για τη χρονική περίοδο κατά την οποία διαδραµατίζεται η νέα ιστορία, οι δηµιουργοί συµφώνησαν ότι πρόκειται για εκατοντάδες χρόνια µετά την ταινία «Ο Πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση», σε µία εποχή που δεν υπάρχει πια ο γραπτός λόγος.
Ο σκηνοθέτης/παραγωγός Wes Ball προσέγγισε την ταινία ως έναν φόρο τιµής στην τριλογία των ταινιών, δεν πρόκειται όµως για ένα σίκουελ, αλλά για µία ταινία που χαράζει το δικό της µονοπάτι. «Βρισκόµαστε στο ίδιο σύµπαν, αλλά είναι µία ιστορία για την αναγέννηση και µία νέα αρχή, ένα νέο κεφάλαιο στην κληρονοµιά των ταινιών αυτών», εξηγεί.
Και προσθέτει: «Είχα την ιδέα για µία ιστορία ενηλικίωσης ενός νεαρού πιθήκου και αυτά τα εκπληκτικά γεγονότα που τον αναγκάζουν να βγει σε έναν κόσµο για τον οποίο δεν γνωρίζει τίποτα. Μαθαίνουµε τι έχει συµβεί µετά τον θάνατ του Καίσαρα και έχει να κάνει µε την εκπαίδευσή του και την αφύπνισή του σε έναν µεγαλύτερο κόσµο µε µεγαλύτερες ιδέες».
«Είναι ένας ροµαντικός κόσµος, όχι ένας κατεστραµµένος κόσµος», προσθέτει ο Ball. «Ο Noa ανακαλύπτει αντικρουόµενες απόψεις για το ποιος ήταν ο Καίσαρας. Ο Proximus Caesar έχει αρπάξει τα σκήπτρα του Καίσαρα σαν δικά του. Ο Raka έχει διαφορετική άποψη. Με έναν τρόπο, ο πυρσός του Καίσαρα µεταλαµπαδεύεται στον Noa και ο Noa γίνεται ο φορέας τω ιδεών του Καίσαρα».
Πληροφορίες ταινίας
Σενάριο: Josh Friedman
Σκηνοθεσία: Wes Ball
Καστ: Owen Teague, Freya Allan, Kevin Durand, Peter Macon, William H. Macy
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Gyula Pados
Μουσική: John Paesano
Κυκλοφορεί στις 9 ΜαΙου από την Feelgood