Στα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης που άρχισαν να εμφανίζονται με ταχύτερους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αναφέρεται άρθρο των New York Times σημειώνοντας ως παραδείγματα το Radio Bubble, το Unfollow και το The Press Project.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός- που έχει πολύ ενεργή παρουσία στο Twitter- είναι ένα από αυτού του είδους «εναλλακτικά μέσα», με τον ιδρυτή του Απόστολο Καπαρουδάκη να τονίζει: «θέλουμε πολίτες, όχι ακροατές» και μία πρώην δημοσιογράφο του να λέει: «θέλουμε να θεωρούμαστε μέσο των πολιτών, όχι εναλλακτικό μέσο».

Παρότι το κοινό τους είναι ακόμα σχετικά μικρό, σημειώνει η εφημερίδα, παίζουν έναν αυξανόμενα σημαντικό ρόλο στο διάλογο, σε μεγάλο βαθμό επειδή αμφισβητούν τις κυρίαρχες δομές εξουσίας της χώρας.

Πριν την οικονομική κρίση, οι έρευνες έδειχναν πως οι Έλληνες έχαναν την εμπιστοσύνη τους στα mainstream μέσα περίπου όπως την έχαναν και στους πολιτικούς.

Τέσσερα χρόνια βαθιάς κρίσης μετά, οι Έλληνες είναι ακόμα πιο σκεπτικιστές ως προς τα παραδοσιακά μέσα και ακόμα πιο πεινασμένοι για πληροφορίες από μη παραδοσιακές πηγές, ειδικά όταν αποκλίνουν από την κυβερνητική γραμμή πως η Ελλάδα δεν έχει άλλη εναλλακτική παρά την λιτότητα που απαιτούν οι δανειστές της.

Τα εναλλακτικά μίντια, σημειώνει η εφημερίδα, έχουν προσπαθήσει να γεφυρώσουν το κενό της εμπιστοσύνης ενθαρρύνοντας τη δημοσιογραφία των πολιτών και θίγοντας θέματα που παραμένουν ταμπού για τους παραδοσιακούς οργανισμούς ενημέρωσης.